MS Windows
briani 27239
fejl ved install xp home fra 98
Fra : jan

Dato : 19-11-03 19:57

Hej

Under install af xp fra win 98
kommer der følgende blå skærm:

alvorlig undtagelse
06ved 24 000001b

genstart eller tryk på
vilkårlig tast

Er det RAM som fejler?????????
Er det harddisken som fejler????

Har kørt med xp i ca 2 år hvor jeg har install xp ca 4 gange og det er altid
lykkes og det er de samme win 98 og xp cd som jeg bruger

Håber på hjælp

JAN

Fra : Sander

Dato : 20-11-03 11:30

Hvorfor springer du ikke 98 over og installerer
xp direkte.

Sander.

Fra : jan

Dato : 23-11-03 09:30

tak for respons

Det er opgraderings xp som kræver at jeg har vin98 først. har prøvet at
install xp alene. men det lader sig ikke gøre.

Jeg tror at det er ram/harddisk fejl. Har fået ødelagt en harddisk før
måske fordi der var problemer mellen xp firewall/ zonearlam, men nu har jeg
en ny HD og har før kunnet install vin 98 +xp men lige nu er det umulig at
install xp (xp cdromen fejler ikke noget). alvorlig undtalgese 0d betyder
grafikkort/dirver fejl men det er ikke det som er fejlmeldingerne

ram har jeg 640mb to blokke

hardisk=40gb

<3fbc97a2$0$29313$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...