Skærme
Fijala 3554
Levetid af skærm (20-21")
Fra : anders majland

Dato : 19-11-03 18:45

Hvor gammel en skærm kan man købe hvis man skal være rimelig sikker på
at den fungerer problemfrit i yderligere 2-3år. Eller spurgt på en anden
måde. Hvornår begynder der at opstå fejl på en kvalitetsskærm med sony
trinitron billedrør ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 19-11-03 21:59

anders majland wrote:

> [...]
> at den fungerer problemfrit i yderligere 2-3år. Eller spurgt på en anden
> måde. Hvornår begynder der at opstå fejl på en kvalitetsskærm med sony

Svært at sige.

En af de maskiner jeg bruger på jobbet har en Sony 17se skærm og den
kører problemfrit selvom den er blevet brugt i 7-8 år fuld tid plus lidt
ekstra, men om den er som ny elller langsomt er blevet dårligere er
svært at sige.

Min fornemmelse er dog at den ikke er helt så lysstærk som da den var
ny, men på den anden side så bygger jeg det på sammenligninger med
f.eks. den Sony F520 jeg sidder med nu og den er jo kun 2½ år plus den
bruges kun i min fritid.

Skulle jeg købe en brugt skærm ville jeg, selvfølgelig, sikre mig den
gav et godt billed nu og det skulle også være uden at indstillinger for
kontrast, lys, farver m.v. var kørt helt ud. Hvis de ikke er det så er
der nok liv noget tid endnu, men inden du smider penge på bordet så kig
lige på hvad ny pris er for en tilsvarende. Godt nok er super 21" ikke
faldet så meget som de mindre ikke prof skærme er, men de er faldet.

Mvh

Bruno

Fra : E. Jensen

Dato : 20-11-03 08:45

> [...]
> at den fungerer problemfrit i yderligere 2-3år. Eller spurgt på en anden
> måde. Hvornår begynder der at opstå fejl på en kvalitetsskærm med sony

Jeg sidder med en 17" trinitron billedrørsskærm på mit arbejde på 6. år. Jeg
får først en større når min nuværende skærm går i stykker. Det er jeg ret
ked af, og synes ikke det er helt fair. Dog har jeg hørt om nogle 19" med
trinitron rør, som er gået i stykker efter 2-3 år. Så det kan være at
billedrørsstørrelsen har noget at sige.

mvh E

Fra : Kay

Dato : 24-11-03 15:34

I know it's awful, but E. Jensen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> [...]
> nogle 19" med trinitron rør, som er gået i stykker efter 2-3 år. Så det
> kan være at billedrørsstørrelsen har noget at sige.

Begynd at slå kraftigt på skærmkassen, mens du mumler noget om forbandede
hyletoner.. Enten får du en ny pga. larmen(fra dig) eller også går den i
stykker, og så får du en ny

Kay

I øvrigt er min G200 sony, årgang 1998, stadig en god skærm.