MS Windows
briani 27239
IP Adresse?
Fra : @ndersen

Dato : 19-11-03 17:45

Hej i gruppen!

Jeg har lige et lille spørgsmål.
Når jeg tjekker min ip adresse i dos promten med komandoen "ipconfig" får
jef et andet resultat end hvis jeg benytter www.myip.dk.

Hvad kan årsagen til dette være?

Jeg har lige fået fast ip.

Mvh
@ndersen

Fra : Ingolf

Dato : 19-11-03 17:55

"@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har lige et lille spørgsmål.
> Når jeg tjekker min ip adresse i dos promten med komandoen "ipconfig" får

Bruger du proxyserver?

Fra : @ndersen

Dato : 19-11-03 18:11

"Ingolf" <DONT_SPAMingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> wrote in message

> Bruger du proxyserver?

Det jeg er i gang med, er at forsøge at hoste min egen hjemmeside på min pc
med en Apache server.
Men jeg kan ikke få forbindelse til min faste ip adresse.

Mvh
@ndersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-11-03 18:21

@ndersen skrev i et indlæg på usenet:
> Men jeg kan ikke få forbindelse til min faste ip adresse.

Og det er vel ikke fordi du har en router ?

Så skal du bruge din interne IP (som ipconfig viser) hvis du kalder den
indenfor routeren.

Hvis du kalder den udefra så skal du bruge din gaste IP, som myip viser.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : @ndersen

Dato : 19-11-03 18:31

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er vel ikke fordi du har en router ?

Jo jeg har en router

Mvh
@ndersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-11-03 19:18

Lokalt kan du ikke bruge din eksterne IP adresse. Brug
http://localhost/ i stedet.

Fra : @ndersen

Dato : 19-11-03 19:52

> Lokalt kan du ikke bruge din eksterne IP adresse. Brug
> http://localhost/ i stedet.

Jeg kan godt få lokalhost til at virke, men jeg kan ikke kalde min faste IP
adresse udefra via explorer. Det er det der er mit problem.

Mvh
@ndersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-11-03 20:14

"@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> wrote:

>Jeg kan godt få lokalhost til at virke, men jeg kan ikke kalde min faste IP
>adresse udefra via explorer. Det er det der er mit problem.

Jeg formoder Apache fungere fra dit lokalnet ?!

Hva' sker der helt præcis når du prøver med din faste WAN adresse, dvs
hva viser browseren....

Du er vel klar over at der skal opsættes en virtuel server i din
bredbåndsrouter der sender trafik til port 80 på WAN siden videre til
din Apache server ?!?!

Hvis du ikke gør det, kan serveren ikke 'ses' udefra.

- - - -

Hvis bredbåndsrouteren er opsat korrekt ligger problemet i din Apache
opsætning, så må du hellere hoppe videre til

<mlr>

Fra : @ndersen

Dato : 19-11-03 20:20

> "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> wrote:

> Hvis bredbåndsrouteren er opsat korrekt ligger problemet i din Apache
> opsætning, så må du hellere hoppe videre til

Jeg takker!

Mvh
@ndersen

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 19-11-03 18:26

On Wed, 19 Nov 2003 17:44:54 +0100, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

>Hvad kan årsagen til dette være?

Det er vel blot fordi du har en router sidende...

/Jesper