Ingen fastnet telefon og Tele2ADSL
Fra : Klaus Jensen

Dato : 19-11-03 13:59

Hej!

Jeg har ADSL hos Tele2 og har også flyttet mit telefoni til dem. men jeg har
reelt ingen brug for fastnet-telefonen længere. Kan man have Tele2ADSL og
ingen fastnet telefon?

Jeg ved der var engang man ikke kunne (undtaget hvis ADSL var fra TDC og så
vist senere fra Cybercity), men måske er det ændret idag?

- Klaus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-11-03 15:06

"Klaus Jensen" <no@way.com> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Jeg ved der var engang man ikke kunne (undtaget hvis ADSL var fra TDC
> og så vist senere fra Cybercity), men måske er det ændret idag?

Svaret er ligesom TDC engang forklarede til TeleStyrelsen:

ADSL produktet skal bruge en accessforbindelse, for at der kan skabes en
xDSL forbindelse. Dette skal enten være i form af en PSTN linje eller ISDN
linje.

At Tele2 og TDC kræver at kunden betaler for sådan en accesslinje, skyldes
at Tele2 og TDC ikke ønsker afholde udgiften for dette.

CyberCity og Tiscali tilbyder derimod selv at afholde udgiften for en
accesslinje til ADSL.

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus Jensen

Dato : 19-11-03 15:30

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Svaret er ligesom TDC engang forklarede til TeleStyrelsen:

Mange tak for svaret - rigtig god forklaring. :)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-11-03 15:33

On 2003-11-19, Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> [...]
> xDSL forbindelse. Dette skal enten være i form af en PSTN linje eller ISDN

Nej. ADSL-linjen skal bruge en access-forbindelse, for at der kan skabes
en xDSL-forbindelse. Dette skal være i form af et kobberpar, hvorpå der
enten kan reserveres båndbredde til en POTS-linje eller en ISDN-linje,
der behøver ikke at være hverken POTS eller ISDN til stede i det område,
der bliver reserveret til det. Og det reserverede område kan ikke
(umiddelbart) bruges til andre abonnenter.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Fortune favors the lucky.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-11-03 19:24

> [...]
> at Tele2 og TDC ikke ønsker afholde udgiften for dette.
>
> CyberCity og Tiscali tilbyder derimod selv at afholde udgiften for en

Vi må vel her ud fra kunne konkludere at en accesslinje er rimelig
billig eftersom CyberCity kan i lang tid har kunnet levere ADSL incl.
accesslinje til ca. samme pris som TDC og det selv om CyberCity betaler
TDC for accesslinjen (eller hvad?). Eller også tager TDC bare en vild
overpris for mig bekendt er servicen hos CyberCity da rimelig god(?).

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-11-03 19:40

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> crashed Echelon writing

> [...]
> TDC for accesslinjen (eller hvad?). Eller også tager TDC bare en vild
> overpris for mig bekendt er servicen hos CyberCity da rimelig god(?).

Tja, det er jo sikkert noget insider viden vi som forbruger intet må kende
til.

Men de små, CyberCity og især Telia har påstået at konkurencen er hård og
man tjener ingen penge på det.

Sådan OT fra tråden, men hvor dumme er man hos Telia? Planlægger at lancere
nyt produkt (ADSL), stor kampagne, endnu større kampagne og så dagen efter
lancering "Vi lukker og slukker for ADSL, verden er for ond".

Savner Telia markeds- og økonomianalytikere?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-11-03 22:15

Ret meget er tilgængeligt på www.itst.dk

Fra : Hans

Dato : 20-11-03 04:40

> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> crashed Echelon writing

> Tja, det er jo sikkert noget insider viden vi som forbruger intet må kende
> til.

Standardaftalerne kan ses her:

http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95025007

Det er især aftalen om delt rå kobber.