SSI på Azero
Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-04-01 21:04

Jeg har et web-hotel på Azero, og jeg har prøvet at lave en SSI
løsning jeg IKKE kan få til at fungere.

(Jeg er godt nok lidt i tvivl om opslaget her skal ligge i
html-gruppen eller client-gruppen. Så undskyld hvis jeg er kommet til
at poste i en forkert NG)

Det er inspireret af http://www.html.dk/artikler/00001/

Jeg kan med nøjagtig samme filer godt få det til at fungere på et
andet webhotel, men ikke på Azero - er der nogen der kan fortælle mig
hvad jeg gør galt?

Min kode ser sådan ud

her først min include file....
<ul>
</ul

hernæst min shtml fil - der ligger i samme mappe som min
includefile....

<head>
charset=windows-1252">
<title>Dette er side 1</title>
</head>

ddd
<!--#include virtual="test/menu.inc"-->
- tekst på side1 - tekst på side1</p>

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Mickey

Dato : 15-04-01 21:26

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et web-hotel på Azero, og jeg har prøvet at lave en SSI
> løsning jeg IKKE kan få til at fungere.

så er vi i samme båd - mit fungerer heller ikke som det skal... (bor på
serveren hanne)

[snip]

> Jeg kan med nøjagtig samme filer godt få det til at fungere på et
> andet webhotel, men ikke på Azero - er der nogen der kan fortælle mig
> hvad jeg gør galt?

prøv med "include file" istedet for "include virtual"
Ellers kan du alternativt gå over til PHP (hvis du har det på dit webhotel
?)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-04-01 21:58

On Sun, 15 Apr 2001 22:25:51 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>så er vi i samme båd - mit fungerer heller ikke som det skal... (bor på
>serveren hanne)

Jeg kan ikke huske hvilken pige jeg bor hos

>prøv med "include file" istedet for "include virtual"

Kan du få det til at fungere uden "virtual" ?

>Ellers kan du alternativt gå over til PHP (hvis du har det på dit webhotel
>?)

PHP - pyhhhh, jeg er newbee og det her rod har sgu taget mig noget tid
at finde ud af - og jeg har fået hjælp af Lotte Mørkhøj her fra
gruppen - og vi måtte i dag give op.

Men har da fået det til at køre på en viborgnet.dk..
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Mickey

Dato : 15-04-01 23:54

> Kan du få det til at fungere uden "virtual" ?

har ikke prøvet - bruger PHP (men f.eks. mail funktionen virker ikke alt for
heldigt, ligesom sendmail til CGI'erne heller ikke er så smart...)

> PHP - pyhhhh, jeg er newbee og det her rod har sgu taget mig noget tid
> at finde ud af - og jeg har fået hjælp af Lotte Mørkhøj her fra
> gruppen - og vi måtte i dag give op.

det er ikke så svært - kald filen .php og skriv <? include "sti/fil.php" ?>
for at inkludere!

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-04-01 22:25

Ja, det burde jo kunne lade sig gøre.....

http://www.a0.dk/support/ssi/

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Morten Tovborg

Dato : 17-04-01 08:46

Karsten Jensen wrote:

> Ja, det burde jo kunne lade sig gøre.....

Det gør det på Katja med <!--#include virtual="menu.htm" -->

mvh Morten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-04-01 22:29

On Sun, 15 Apr 2001 22:25:51 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>prøv med "include file" istedet for "include virtual"

Virker ikke. Virker heller ikke at kalde includefilen for .asp
istedet.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-04-01 23:33

On Sun, 15 Apr 2001 22:25:51 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>så er vi i samme båd - mit fungerer heller ikke som det skal... (bor på
>serveren hanne)

Azero skriver flg. til mig:

** Jeg kan ikke rigtigt finde problemet, men det kan skyldes at
** serveren er en frontpage installation. Bruger du frontpage eller
** kan vi flytte*dig til en almindelig unix webserver?

Kan dette virkelig passe? Det burde vel ikke have noget med FP at
gøre? Jeg kan godt få samme til at fungere på et webhotel på
viborgnet.dk som også kører med FP2000 SE.

Hvad vil forskellen være for mig at køre unix webserver?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Ghashûl

Dato : 22-04-01 08:56

On Sun, 22 Apr 2001 00:32:34 +0200, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>
wrote:

>Hvad vil forskellen være for mig at køre unix webserver?

Hvis du ikke bruger frontpage eller asp eller andre ting som ikke er at
finde på den nye server, ingenting.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-04-01 10:26

On Sun, 22 Apr 2001 09:56:00 +0200, Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk>
wrote:

>Hvis du ikke bruger frontpage eller asp eller andre ting som ikke er at
>finde på den nye server, ingenting.

Jeg bruger FP, bla., til upload og andre småting.... Er der et sted på
nettet hvor man kan se forskellighederne ?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Ghashûl

Dato : 22-04-01 18:34

On Sun, 22 Apr 2001 11:25:59 +0200, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>
wrote:

>Jeg bruger FP, bla., til upload og andre småting.... Er der et sted på
>nettet hvor man kan se forskellighederne ?

Ved det ikke, desværre.
Har aldrig brugt FP.

Men medmindre du bruger FP specifikke ting som en FP gæstebog burde det
ikke gøre noget, tror jeg.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 15-04-01 22:38

Karsten Jensen skrev:

>hernæst min shtml fil - der ligger i samme mappe som min
>includefile....

><!--#include virtual="test/menu.inc"-->

For mig ser det der galt ud. Henviser du ikke til en anden mappe?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-04-01 23:20

On Sun, 15 Apr 2001 23:37:33 +0200, Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

>For mig ser det der galt ud. Henviser du ikke til en anden mappe?

Davs Kaj,

Det hele ligger i mappen test. har prøvet med og uden referencen til
mappen - lige lidt hjælper det. Lotte har også forsøgt at hjælpe - men
vi kunne ikke komme videre.....
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-04-01 00:01

Karsten Jensen skrev:

>Davs Kaj,

Davs Karsten.

>Det hele ligger i mappen test. har prøvet med og uden referencen til

Har du også prøvet at smide *.shtml-filen udenfor testmappen?

Jeg bøvler lige nu med det samme, og har fået forbindelse til min
includefil ved at have *.shtml i rodmappen og include-filen i en
undermappe. Jeg bruger så den samme reference som din.

Jeg aner ikke, om det virker, men for mig gør det (vistnok)
forskellen. Jeg kunne heller ikke råbe den op.

>mappen - lige lidt hjælper det. Lotte har også forsøgt at hjælpe - men
>vi kunne ikke komme videre.....

Hun er en gæv pige. Jeg har også (mis)brugt hendes hjælp.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-04-01 14:53

On Mon, 16 Apr 2001 01:01:07 +0200, Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Har du også prøvet at smide *.shtml-filen udenfor testmappen?

Ja..... suk........ virker ikke.

>Hun er en gæv pige. Jeg har også (mis)brugt hendes hjælp.

)
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Mickey

Dato : 15-04-01 23:55

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> For mig ser det der galt ud. Henviser du ikke til en anden mappe?

det kan man da også godt ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-04-01 00:10

Mickey skrev:

>det kan man da også godt ?

Jaja, men der står ... i samme mappe.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 16-04-01 00:13

Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk> wrote:

>Jeg har et web-hotel på Azero, og jeg har prøvet at lave en SSI
>løsning jeg IKKE kan få til at fungere.

Får du nogen fejlmeddelse?

Står <!# blabla > stadig i HTML-kilden bagefter?
--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-04-01 14:10

On Mon, 16 Apr 2001 01:12:37 +0200, Andreas Kleist Svendsen
<usenetnospam@nau.dk> wrote:

>Får du nogen fejlmeddelse?

Nej.

>Står <!# blabla > stadig i HTML-kilden bagefter?

Øhhh, ja, - forstår vist ikke lige dit spørgsmål.

Men tjek evt. selv på http://www.karstenjensen.dk/sider/side1.shtml

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Heidi Bille

Dato : 16-04-01 10:06

On Sun, 15 Apr 2001 22:03:59 +0200, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>
wrote:

>Jeg har et web-hotel på Azero, og jeg har prøvet at lave en SSI
>løsning jeg IKKE kan få til at fungere.

Hej Karsten,

Jeg "bor" hos Lotte hos AZero og har lige kopieret din kode - de tre
link og din #include (jeg har godt nok brugt file og ik' virtual) ...

Hos mig virker det fint (jeg har IronSite Exec hotel) - så måske er
det serveren, du bor på ... Bare et forslag ....

--
Life is a process - not a principle
A mystery to be lived - not at problem to be solved

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-04-01 14:11

On Mon, 16 Apr 2001 09:05:59 GMT, privat@heidi-bille.dk (Heidi Bille)
wrote:

> [...]
>
>Hos mig virker det fint (jeg har IronSite Exec hotel) - så måske er
>det serveren, du bor på ... Bare et forslag ....

Hvor ser jeg hvad min egen server hedder?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Ghashûl

Dato : 16-04-01 14:12

On Mon, 16 Apr 2001 15:10:42 +0200, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>
wrote:

>Hvor ser jeg hvad min egen server hedder?

Du kan evt. lave reverse DNS på IP'en dit domæne peger på.
Jeg kan fortælle dig at karstenjensen.dk ligger på serveren Laila.

Fra : Mickey

Dato : 16-04-01 16:42

> Hvor ser jeg hvad min egen server hedder?

kig i de papirer du fik tilsendt da du oprettede webhotellet :)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Heidi Bille

Dato : 17-04-01 09:24

On Mon, 16 Apr 2001 15:10:42 +0200, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>

>On Mon, 16 Apr 2001 09:05:59 GMT, privat@heidi-bille.dk (Heidi Bille)

>Hvor ser jeg hvad min egen server hedder?

www.azero.dk

Ude til højre (under Support) vælger du "Værktøj"
Vælg "Lookup"
Skriv din URL
Klik på det IP-nummer der dukker op

Vupti ... Din server dukker op (min hedder: lotte.andersenit.dk)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-04-01 11:05

On Tue, 17 Apr 2001 08:23:39 GMT, privat@heidi-bille.dk (Heidi Bille)
wrote:

>Ude til højre (under Support) vælger du "Værktøj"
>Vælg "Lookup"
>Skriv din URL
>Klik på det IP-nummer der dukker op

Ok - og tak skal du have. Og øv.... Jeg har et www.thimsen.dk - også
på A0..... Ligger tilsyneladende også på Laila serveren, så jeg kan
ikke teste det her.....
Håber snart at påsken er ovre på A0
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-04-01 14:52

wrote:

>Hej Karsten,

>Jeg "bor" hos Lotte hos AZero og har lige kopieret din kode - de tre
>link og din #include (jeg har godt nok brugt file og ik' virtual) ...

- har også prøvet med og uden file / virtual - det virker stadig ikke.

>Hos mig virker det fint (jeg har IronSite Exec hotel) - så måske er
>det serveren, du bor på ... Bare et forslag ....

Det er også hvad jeg tror det er. Som sagt kan jeg godt få koden til
at virke hos jyskenet.dk.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-04-01 09:33

wrote:

> [...]
>
>Hos mig virker det fint (jeg har IronSite Exec hotel) - så måske er
>det serveren, du bor på ... Bare et forslag ....

Kører du Unix eller FP på din server?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Heidi Bille

Dato : 26-04-01 12:00

On Tue, 24 Apr 2001 10:33:07 +0200, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>

>On Mon, 16 Apr 2001 09:05:59 GMT, privat@heidi-bille.dk (Heidi Bille)

>Kører du Unix eller FP på din server?

FP ...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-04-01 17:41

On Thu, 26 Apr 2001 11:00:22 GMT, privat@heidi-bille.dk (Heidi Bille)
wrote:

>FP ...

Mærkeligt...... A0 kan ikke løse problemet for mig... Det er ved at
være rigtig "træls"....
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen