Tillade at software køres
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-11-03 13:32

Jeg er en gang imellem tvunget til at bruge MSIE (ver 6) og da popper
der ustandseligt en dialogboks op, der spørger:
"Vil du tillade at software, f.eks. ActiveX-objekter og plug-ins
køres?"
Jeg kan ikke i indstillingerne finde et sted der ligner noget der som
default tillader dette.
Hvordan undgår jeg denne dialogboks?

mvh kmo

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-11-03 13:37

kristian mikael de freitas olesen wrote:
> [...]
> køres?"
> Jeg kan ikke i indstillingerne finde et sted der ligner noget der som

Er du sikker på at du vil tillade det som default?
Men kig i Funktioner - Internetindstillinger - Sikkerhed

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-11-03 15:13

On Wed, 19 Nov 2003 13:37:19 +0100, "Soeren Nielsen"
<soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote:

>Er du sikker på at du vil tillade det som default?
Øh.... Hvad skade kan det gøre?
Jeg synes det er irriterende at skulle klikke OK til spørgsmålet
mindst een gang på næsten hver side man kommer til.
Så vidt jeg kan se, kan en animeret gif forårsage dialogboksen.
Men hvis jeg risikerer noget farligt ved at ophæve kontrollen vil jeg
naturligvis ikke gøre det.
Det er heldigvis ikke så meget jeg bruger MSIE.

>Men kig i Funktioner - Internetindstillinger - Sikkerhed
Tak.
Jeg havde ikke kikket i Brugerdefineret niveau.

mvh kmo

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-11-03 15:25

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Øh.... Hvad skade kan det gøre?

Hvis du tillader alle ActiveX objekter kan du (vistnok) blive inficeret
med alt muligt skidt (spyware, få ændret din startside, virus osv.)

Jeg har valgt kun at acceptere ActiveX som er markeret som sikker, men
jeg bliver spurgt om resten.

> Jeg synes det er irriterende at skulle klikke OK til spørgsmålet
> mindst een gang på næsten hver side man kommer til.
> Så vidt jeg kan se, kan en animeret gif forårsage dialogboksen.

Sikkert flash
Tror løsningen er at aktiver "Kør ActiveX-objekter og plug-ins"

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk