On-board lyd
Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-11-03 12:57

Jeg er så småt begyndt at se mig om efter et high-end P4 bundkort som bl.a.
skal bruges til spil, og i den forbindelse slår det mig at langt de fleste
kandidater har on-board lyd.

Er det ikke stadigvæk god latin at anvende et godt PCI-lydkort når
spil-performance er i højsædet?

Det skal siges at jeg altid spiller med hovedtelefoner eller alm.
stereohøjttalere, så det er ikke så meget fancy lyd-features jeg
efterspørger. Det er mere om onboard-lyd bruger mere CPU-kraft end
PCI-lydkort.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Martin Johansson

Dato : 19-11-03 13:12

"Henrik Dissing" <sorry@drowned.in.spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kandidater har on-board lyd.
>
> Er det ikke stadigvæk god latin at anvende et godt PCI-lydkort når

Joo med mindre man har et nForce2 bundkort med Soundstorm.

> [...]
> stereohøjttalere, så det er ikke så meget fancy lyd-features jeg
> efterspørger. Det er mere om onboard-lyd bruger mere CPU-kraft end

Samme som ovenfor.
Dog er soundstorm kun på nForce2 platformen.
Dvs. at den ikke findes på P4 bundkort.
Tror ikke, der er nogen onboard lydkort på pr platformen der kan hamle op
med soundstorm.

Soundstorm er det bedste onboard lyd der nogensinde er opfundet.
Minimal cpu belastning og en kvalitet der nærmer sig Audigy serien.
Derudover, er der bedre driver understøttelse fra nVdia end der nogensinde
vil være fra Creative.

Med andre ord, hvis du vil have en lyd der er til at holde ud.
Bør du nok se dig om efter et alm. lydkort.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-11-03 15:06

On Wed, 19 Nov 2003 13:11:48 +0100, "Martin Johansson"
<martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:

>Joo med mindre man har et nForce2 bundkort med Soundstorm.

Det ser ud til at du har ret:

http://www6.tomshardware.com/game/20030405/index.html

(Ikke at jeg kunne finde på at betvivle det.)