HjÆÆÆÆLP : fejl programmering af bios , ka~
Fra : Nielsen \( Stensgaar~

Dato : 19-11-03 12:05

hjælp , jeg har ved en menneskelig dumhed programmeret en forkert bios på
min søn's ecs bundkort og den vil ikke starte ,,,jeg har taget ami biosen ud
af boardet og spørger om der evt er noget der kan gøres...

--

Med Venlig Hilsen
Betina & Claus Nielsen ( Stensgaard )

Fra : Lars

Dato : 19-11-03 17:17

"Nielsen ( Stensgaard )" <Claus@mail.dk> wrote in message
> [...]
ud
> af boardet og spørger om der evt er noget der kan gøres...

Hvis du kender en der har samme bundkort og man ikke er pivet kan man starte
op på boot disk med flash softwaren og bios filen på, herefter laver man en
hotswap, dvs man tager den korrekt programmerede bios kreds ud montere den
fejl programmerede og programere den med korrekt bios.

Lars

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 19-11-03 19:26

Hej Claus
I med bios'en og hold ørerne stive for nu kommer der måske guldkorn!!!!!!

1. Skaf den rigtige biosopgradering fra producenten via internettet.

2. Blandt de filer du har downloadet er der en fil der har efternavnet
xxxxxxxx.ROM
3. Tag denne fil og læg den på en diskette.

4. Omdøb filen til "AMIBOOT.ROM.

5. Sæt disketten i computeren med den defekte Bios.

7. Start computeren og tryk på CTRL og HOME samtidigt og hold dem nede. Nu
vil bios-opgraderingen blive installeret.

8. Når du hører 4 (fire) bip er ceancen slut og du kan tage disketten ud.

9. Sluk computeren og åben for kabinettet. Find batteriet på bundkortet. Ved
siden af den må der være en jumper der hedder et eller andet med clear Cmos,
her skal du flytte jumperen fra pind 1-2 til 2-3 dermed nulstiller du
biosen. Når du har gjort det skal du sætte Jumperen tilbage til pind 1-2.
Det samme kan du også udføre ved at tage batteriet ud, du skal bare huske på
at når du har taget batteriet ud kan der gå fra 1 og indtil flere minutter
før biosen har glemt sine indstillinger.

10. Nu kan du lukke computeren igen og boote som du plejer, men du skal
måske nok lige ind forbi biosopsætningen for at lave et par indstillinger.
Håber det lykkes
mvh
Kurt Pedersen

Fra : Nielsen \( Stensgaar~

Dato : 19-11-03 20:33

Det har jeg prøvet , men det starter ikke op ,,,,computeren starter men ikke
floopydrevet

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 19-11-03 20:04

On Wed, 19 Nov 2003 12:04:38 +0100, "Nielsen \( Stensgaard \)"
<Claus@mail.dk> wrote:

>hjælp , jeg har ved en menneskelig dumhed programmeret en forkert bios på
>min søn's ecs bundkort og den vil ikke starte ,,,jeg har taget ami biosen ud
>af boardet og spørger om der evt er noget der kan gøres...

Prøv at se om der er noget, der kan hjælpe dig på denne side:

http://www.wimsbios.com/index.htm?/HTML1/faq.html
How can you recover a corrupt BIOS ?

Henrik