srollbar uden muse srcoll
Fra : sonny kristensen

Dato : 19-11-03 11:12

jeg har et problem... jeg har sat en scrollbar ind i en table kan
sagtens køre op og ned hvis jeg trykker på pilene men hvis jeg
bruger scroll knappen på en mus sker der intet:

css jeg har før min body
<!--
div.scroll {
   background-color: #FFFFFF;
   overflow-y: scroll;
   position: auto;
   height: 322px;
   width: 602px;
   left: 50px;
   top: 50px;
}
-->

selv den table der er srollbar i der er noget php inde i den

<?php
?>

håber der er nogen der ved hvad jeg kan gøre

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-11-03 11:21

"sonny kristensen" <syreballon@ofir.dk> escribió en el mensaje
> jeg har et problem... jeg har sat en scrollbar ind i en table kan
> sagtens køre op og ned hvis jeg trykker på pilene men hvis jeg
> bruger scroll knappen på en mus sker der intet:

Det er din browsers skyld, det har egentlig ikke noget med din kode
at gøre.

> css jeg har før min body
> <!--

At kommentere dit CSS er vist lidt noget pjat.

> div.scroll {
> background-color: #FFFFFF;

Brug bare
background: #FFFFFF;
Den er mere generisk

> overflow-y: scroll;

overflow-y: er en IE property, kan du ikke bruge overflow:auto; ?

Nu hvor du er så godt igang med at bruge CSS, så kunne du jo passende
fjerne alle de gammeldags html attributes og skrive det i CSS

samme her.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lobais

Dato : 19-11-03 12:56

Det er vist noget css/html misk mask. height="20px" er halvt HTML,
height="" og halvt css 20px;

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-11-03 13:09

"Lobais" <1@3.be> escribió en el mensaje
> Det er vist noget css/html misk mask. height="20px" er halvt HTML,
> height="" og halvt css 20px;

Nej, det er ren HTML. Værdien i HTML atributen height kan godt
indikeres med px. At de er noget depricated skidt er da helt rigtigt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-03 14:15

Lars Hoffmann skrev:

> Nej, det er ren HTML. Værdien i HTML atributen height kan godt
> indikeres med px.

Hvor ser du det?

> At de er noget depricated skidt er da helt rigtigt

Height på table og tr er ikke deprecated - de eksisterer slet ikke!
Der er ingen html-version der lister height som attribut for table
eller tr (men den er med, som deprecated, for td/th i HTML 4.01).
At den så virker i flere browsere har ikke så meget med standarden
at gøre.

Slår man td/th-height op:
<http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html#adef-height-TH> -
står der at værdien har typen "length". Typen "length" kan enten
være af undertypen pixels (angivet ved heltal) eller en
procentlængde (angivet ved heltal + %). Den formelle beskrivelse
er:

<!ENTITY % Length "CDATA" -- nn for pixels or nn% for percentage
length -->

Så vidt jeg kan se giver det ikke mulighed for at sætte enhed på.

Desværre er W3-validatoren flintrende ligeglad med indholdet af en
attribut. Jeg kan således validere <td height="exx">, <td
height="20px"> og <td height="20pixel">.

IE6, Mozilla 1.5 og Opera 7.21 tolker efterstillede enheder ens -
dvs. som om de slet ikke var der. Jeg fandt dog en enkelt
undtagelse: hvis første bogstav i enheden er "e", ser Mozilla bort
fra hele værdien (sætter slet ingen højde).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-11-03 14:19

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> escribió

> <!ENTITY % Length "CDATA" -- nn for pixels or nn% for percentage
> length -->

Jamen du har jo ret. beklager fejlen