BioCity vs. Cinemaxx Århus (igen)
Fra : Søren

Dato : 19-11-03 10:50

Nu er der gået jo gået noget tid. Men hvilken er så bedst? Selv hælder jeg
mest til BioCity for hyggen og atmosfærens skyld.

mvh

Søren

Fra : Christian

Dato : 19-11-03 11:37

On Wed, 19 Nov 2003 10:50:22 +0100, "Søren"
<soren.sondergaard@tele2adsl.dk> wrote:

>Nu er der gået jo gået noget tid. Men hvilken er så bedst? Selv hælder jeg
>mest til BioCity for hyggen og atmosfærens skyld.

Så længe Cinemaxx's sæder er så underligt dimensionerede er jeg
egentlig ligeglad med kvaliteten af billede og lyd. Jeg kan ikke få
min fede røv ned i deres al for smalle sæder, så jeg går konsekvent i
Biocity.

/Christian

Fra : Don G.

Dato : 19-11-03 11:54

"Christian" skrev...

> [...]
> egentlig ligeglad med kvaliteten af billede og lyd. Jeg kan ikke få
> min fede røv ned i deres al for smalle sæder, så jeg går konsekvent i

Enig!!! Og det hjælper heller ikke hvis man også har lidt bredde over
skuldrene - eksempelvis blev Revolutions for gutterne og undertegnede til en
mærkelig efterligning af de gamle "hvor mange mennesker i en folkevogn"
forsøg. Vi sad simpelthen mere klemt en 5 basketball-spillere i en Fiat127.
Desuden magtede Cinemaxx først at skifte til det rigtige visnings-forhold
efter vi havde klaget - 5 minutter inde i filmen... ret dårligt!

BioCity it is, selvom der næsten ikke er plads til stængerne i Sal 1 når man
er 190 eller højere.

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-11-03 11:38

On Wed, 19 Nov 2003 10:50:22 +0100, "Søren"
<soren.sondergaard@tele2adsl.dk> wrote:

>Nu er der gået jo gået noget tid. Men hvilken er så bedst? Selv hælder jeg
>mest til BioCity for hyggen og atmosfærens skyld.

Nu så jeg Revolutions både i BC og Cinemaxx. Jeg mås sige at
lydforskellen var meget hørbar!! BC virker nu meget gammel på det
punkt. Dette gør nok at jeg vil vælge Cinemaxx.
Og jeg synes måske ikke det er så hyggeligt at stå og svede nede i
hullet hos BC, mens man står i kø til toiletterne og derefter i
kiosken.
Jeg kan godt lide de store rum hos Cinemaxx.

Så hos mig vinder Cinemaxx på point. Men jeg er VIP hos NF og vil nok
også blive ved med at være det - forudsat at de disker op med noget
mere for den fordel.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-11-03 16:10

"Morten Bowman Hansen" <FJERNnewsNOSPAM@bowman.invalid> skrev i en
meddelelse news:uqhmrvoeastfvba7ecvkoc2b197j97eh90@4ax.com...

> Nu så jeg Revolutions både i BC og Cinemaxx. Jeg mås sige at
> lydforskellen var meget hørbar!! BC virker nu meget gammel på det
> punkt. Dette gør nok at jeg vil vælge Cinemaxx.

Jeg så Revolutions i Cinemax forrige fredag. MEN: Hvad i alverden var der
galt med lyden? Flere gange hakkede personerne i deres replikker! Det var
ganske små hak (gentagelser af ganske korte lydsekvenser), men tydeligt
hørbare. Er der andre der har bemærket det?

Derudover var jeg ikke imponeret over surround-lyden i Cinemax. Det virkede
som om der kun var én højttaler på hver side ud over højttalerne ved
lærredet.

> Og jeg synes måske ikke det er så hyggeligt at stå og svede nede i
> hullet hos BC, mens man står i kø til toiletterne og derefter i
> kiosken.
> Jeg kan godt lide de store rum hos Cinemaxx.

Jeg kan til gengæld bedre lide BioCitys miljø - Cinmaxx er *grim*

Mikkel

Fra : Andrew

Dato : 19-11-03 15:01

> Nu er der gået jo gået noget tid. Men hvilken er så bedst? Selv hælder jeg
> mest til BioCity for hyggen og atmosfærens skyld.
>
> mvh
>
> Søren

Det er en tricky en. Synes lyden er UFATTELIGT fed i Cinemaxx, men jeg synes
bare at jeg kan høre ekko, en slags "rungen" som om der er noget resonans
som ikke burde være der. Men man lægger ikke så meget mærke til det igen.
Kan nu godt lige sæderne. Synes de er kanon lækre, bløde, og høje. Det er
lidt trangt, ja, der skulle de lige have ofret 1 eller 2 sæder i hver række
så de resterende kunne blive placeret lidt længere fra hinanden. Og så synes
jeg at det er en fadæse at de har skruet priserne opad i forhold til
biocity!

Jeg hælder til Biocity. Det er hyggeligere omgivelser, salene er fede og det
gør sgu ikke mig noget at deres lærreder ikke er ligeså store som "6
sporveje-busser"...

Efter at have oplevet sal 1 i Cinemaxx, så er dét ligesom prøvet, og så er
den skid ligesom slået. Derefter vælger jeg Biocity, udemærket lyd, kanon
sale og sæder, meget hyggeligere atmosfære, billigere...

Desværre Cinemaxx, kom igen...

/anders