MS Windows
briani 27239
Plads problemer... Håber på hurtigt svar.
Fra : Thomas

Dato : 18-11-03 23:27

Hejsa

Jeg har et mærkeligt problem...

Jeg har 2 harddiske i min computer. Min master, som er partitioneret i 2
drev, og en slave, som er 1 drev...

De to partitioner på masteren, er sat op som C og E drev. Og min slave
disk er sat op som D drev...
Mine styresystemer (Windows XP og 98) ligger på henholdsvis C og E
partitionen af min Master...

Nu er det så sket, at mit D drev, er blevet fyldt... Der ligger ingen
styresystem
eller lignende der... Det er udelukkende et drev jeg bruger til at gemme
billeder,
musik o.lign på...
Jeg har slettet over 2 gigabyte derpå, siden beskeden kom, om at der ikke
var
mere plads... Alligevel bliver Windows XP ved med at påstå der kun er ca.
36
megabyte fri.

Når jeg sletter filer fra D Drevet holder jeg Shift nede, så filerne skulle
forsvinde
helt... Men til trods for alt det jeg sletter, bliver der ikke mere plads på
disken.
Jeg har prøvet diskoprydning uden held... Jeg har ikke prøvet
defragmentering
endnu... Da det vil tage flere timer... Men hvis det er det der skal til,
vil jeg
selvfølgelig gøre det...

Men er der nogen herinde der har et bud på hvad der kan være galt??

Skal lige siges at jeg altid har et opdateret virus-program kørende... Så
jeg tror
ikke det er virus... Men jeg har ikke lavet en komplet system scan endnu...
(Det går jeg igang med nu...)

Men jeg håber virkelig der er nogen der har en idé om hvad der kan være
galt...
For det er virkelig frustrerende det her...

Mvh. Thomas

Fra : Hasse Hansen

Dato : 18-11-03 23:35

On Tue, 18 Nov 2003 23:26:43 +0100, "Thomas"
<thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote:

har du tømt din recycle bin ?

mvh.
Hasse R. Hansen
http://ramlev.dk

Fra : Thomas

Dato : 18-11-03 23:57

"Hasse Hansen" <msn@ramlevSKOD.dk> skrev i en meddelelse

> har du tømt din recycle bin ?
>
> mvh.
> Hasse R. Hansen
> http://ramlev.dk

Ja... Det har jeg gjort vha. diskoprydning... Desuden holder jeg altid
shift nede når jeg sletter ting... Så de skulle jo gerne forsvinde helt, med
det samme, og ikke ende i recycle bin.

Men jeg tror jeg har fundet ud af hvad jeg har gjort galt...
Jeg har en mappe, som desværre er blevet propfyldt, med over 22GB
filer af diverse ting i... (Film, Billeder, Zip-filer osv. )
Når jeg forsøger at åbne mappen, fryser computeren helt... Sikkert fordi
der er alt for meget indhold den skal forsøge at holde styr på...

Jeg har så gjort det, at jeg har lavet en søgning i mappen, efter en bestemt
type filer... Når jeg så kan se søgeresultaterne, har jeg slettet de filer
jeg
vil slette... Men jeg har en anelse om, at når jeg sletter dem på den måde,
sletter jeg bare filerne fra søgeresultaterne, og ikke fra computeren...
Men hvordan får jeg den så til at slette dem fra computeren istedetfor??

Mvh. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 19-11-03 00:05

Så fandt jeg selv en løsning på problemet...
Men tak for jeres hurtige svar alligevel!

Fra : Pico

Dato : 19-11-03 01:05

Thomas wrote:
> Så fandt jeg selv en løsning på problemet...
> Men tak for jeres hurtige svar alligevel!

Ja nu skal du da endelig ikke fortælle os hvad det var,
vi risikere at lære noget, og det er da ikke meningen.
Pico

Fra : Pico

Dato : 18-11-03 23:43

Thomas wrote:
> Hejsa

KLIP

> Skal lige siges at jeg altid har et opdateret virus-program
> kørende... Så jeg tror

Er det Norton ? Hvis det er og du ikke har gjort noget ved Recy...Bin
hard den en vane med at "holde" på filerne for at kunne gendanne dem.
Højreklik på papirkurven og vælg Emty Norton Proteced Files, måske
er det det.
Pico

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-11-03 00:07

Prøv at slå din papirkurv fra, som standard har den reserveret 10% af
pladsen på dine drev hvilket jo kan være en pæn slat alt efter størrelsen på
dine drev
Du kan også slå gendannelse fra i XP så sparer du også en del plads.
Prøv også at køre en tur med scandisk, der kan være fragmenter fra gamle
filer der ligger og fylder, de kan være opstået i forbindelse med en
pludselig afbrydelse af computeren.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)