Hmm overrasket!
Fra : Aragorn24

Dato : 18-11-03 23:25

For 1mdr. siden kørte jeg med Intel P4 bundkort, med 845PE chipset, 2,667MHz
533CPU, 512MB Kingston pc3200ram, 160gb hd og FX5600 256mb ram.

Hvis jeg prøvede på at spille C&C Generals, og samtidlig køre Kazaa i
baggrunden, hakkede spillet som én i helvede, det kørte af ht, men så snart
kazaa lukkede, så sparkede maskinen røv!!!

Nu er bundkortet solgt, selvom jeg altid har været intel-fyr, har jeg nu
prøvet at købe AMD

Nu er min nye maskine med de samme komponenter, dog er den med en AMD Barton
XP2600+ 512L2 Cashe, og ASUS A7N8X Mobo...

For helvededede et godt, og billigt køb.

Nu kører Kazaa og edonkey2000, og nogle gange flere ting i baggrunden, i
mens jeg spiller C&C Generals, og det sparker totalt røv!!!

AMD, jeg må indrømme, jeg er posativ overrasket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yeah, det skulle deles med mine adle-news-group-mennesker!!!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-11-03 23:48

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> crashed Echelon writing

> Nu kører Kazaa og edonkey2000, og nogle gange flere ting i baggrunden,
> i mens jeg spiller C&C Generals, og det sparker totalt røv!!!
>
> AMD, jeg må indrømme, jeg er posativ overrasket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hmm tror du ikke nærmere det var forkert opsætning og måske manglende
drivere med det andet board og CPU. Så meget kan det altså heller ikke
sparke røv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-11-03 11:19

On Tue, 18 Nov 2003 22:48:02 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

>"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> crashed Echelon writing

>Hmm tror du ikke nærmere det var forkert opsætning og måske manglende
>drivere med det andet board og CPU.

Jeg kan i hvert fald tilføje at jeg har haft det samme problem med KaZaa, og
jeg kører AMD Thunderbird.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-11-03 12:14

In article <tpgmrvss9bmntol5t9k7a5hm4bfghirudb@4ax.com>, Henrik Dissing wrote:
> Jeg kan i hvert fald tilføje at jeg har haft det samme problem med KaZaa, og
> jeg kører AMD Thunderbird.

Online spil og kazaa/edonkey/emule/osv fungerer bare ikke sammen. p2p
programmerne har en masse (lad os sige Y) connections aabne og spillet
har 1, dvs. at naar man spiller, saa kommer der Y connections foer der
kommer spil data, Y connections, 1 gang spil data, Y fra kazaa, 1 fra
spillet, osv, osv.

Y skal ikke vaere sarlig stor foer det interaktive i spillet
ryger. _ogsaa selvom de Y forbindelser stort set ikke bruger
baandbredde!!_

Saa kan der vist ikke koges mere suppe paa det ben

Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-11-03 15:09

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> har 1, dvs. at naar man spiller, saa kommer der Y connections foer der
> kommer spil data, Y connections, 1 gang spil data, Y fra kazaa, 1 fra

Bemærk du nævner online spil, spørger siger intet om det omhandler at
spille online. Dog vil jeg give dig ret hvis det er tilfældet. Men stadig
vil jeg vove at påstå at der i sådan forbindelse ikke vil være forskel om
det er Intel eller AMD der er indmaden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-11-03 17:15

In article <Xns94389A2CB1097bjoegdk@130.225.247.90>, Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> vil jeg vove at påstå at der i sådan forbindelse ikke vil være forskel om

Nej, der er ligegyldigt. Hvis det er noget, er det hvilken router
computeren sidder bagved for at faa sin nedadgang

Thomas

Fra : Reno Raines

Dato : 19-11-03 09:20

> [...]
snart
> kazaa lukkede, så sparkede maskinen røv!!!

Spilllede du online eller singleplayer? Hvis førstnævnte kan problemet meget
vel være at din ip-adresse bliver overloadet med request fra
filesharingprogrammerne og det tvinger hastigheden. Ifm. med en evt.
reinstallation kan nogle af netinstillingerne være blevet ændret hvilket du
registrerer som et performanceboast.

Mvh

RR

Fra : Aragorn24

Dato : 19-11-03 12:45

Nej jeg spillede ikke online, ganske almindelig singelplayer spil

Jo min P4 var sat rigtigt op, den kørte dælme godt, bare ikke når der var
downloadning i baggrunde, det der bare glæder mig er at jeg får billigere
penge for dækket mit behov bedre ind

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-11-03 14:36

On Wed, 19 Nov 2003 12:45:10 +0100, Aragorn24 wrote:

>Jo min P4 var sat rigtigt op, den kørte dælme godt, bare ikke når der var
>downloadning i baggrunde, det der bare glæder mig er at jeg får billigere
>penge for dækket mit behov bedre ind

Det er der ikke noget at sige til, men din konklusion om at det skyldes
skiftet fra Intel til AMD forekommer alligevel at være noget letkøbt. Jeg
betvivler ikke at din "P4 var sat rigtigt op", men det udelukker jo ikke at
der var noget ved den som KaZaa ikke havde det godt med.

Da jeg sidst havde KaZaa installeret på mit AMD-baserede system, oplevede
jeg at alting blev totalt langsomt under download, også ved almindelig
Windows-brug. Uden KaZaa, kørte den "dælme godt"

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 15:47

>Nej jeg spillede ikke online, ganske almindelig singelplayer spil
Det gør jeg også, men kan nu godt mærke en anelse forsinkelses når
der downloades samtidig med at jeg spiller Mohaa online eller ikke online.

>Jo min P4 var sat rigtigt op, den kørte dælme godt, bare ikke når der var
>downloadning i baggrunde, det der bare glæder mig er at jeg får billigere
>penge for dækket mit behov bedre ind
Min er en XP2600 og i diversen test proggys ligger den nogenlunde på
samme stade som en P4-2600, eller lidt over.

Men jeg fik samme overraskelse da mine 3D proggys pludselig renderede
de samme scener med over 70% hurtigere end min 300MHz langsommerer
P4, så der er masser af spark i de XP'er.

Men jeg kunne nu godt tænke mig at prøve en P4 3.2GHz, det må være kram.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/