Lan på ECS k7s5a
Fra : Leif pedersen

Dato : 18-11-03 23:10

På min bundkort, står der i manualen at det er K7A5A,V.1.0.
Det står til at være et .SIS 900-baseret PCI Past Ether netkort
Men vil man hente et ny driver står der på deres hjemmeside at det er et
RealTek 8100/8139 PCI Fast Ethernet

Er det det samme netkort, blot med forskellige navne.

Man har læst meget undt om dette kort, men nu har mit kørt i 2 år uden
problemer.

Leif

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-11-03 23:24

In news:3fba9920$0$7842$ba624c82@nntp04.dk.telia.net ,
Leif pedersen <0011964m002NOSPAM@mail1.stofanet.dk> typed:
> Er det det samme netkort, blot med forskellige navne.

Jeg samme bundkort -dog lånt ud lige nu- men kan du ikke se typen på selve
realtek chippen og derefter slå det op på deres side ?
--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-11-03 23:52

"Leif pedersen" <0011964m002NOSPAM@mail1.stofanet.dk> crashed Echelon
writing news:3fba9920$0$7842$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> [...]
> Det står til at være et .SIS 900-baseret PCI Past Ether netkort
> Men vil man hente et ny driver står der på deres hjemmeside at det er et

Hvor henter du driveren fra? Desuden er der lavet flere forskellige
revisioner og typer af K7S5A, hvad står der på silkeskriften på dit board?

Nyeste driver til SiS900 kan hentes fra SIS' hjemmeside
http://driver3.sis.com/lan/sl114.zip

--
Bjarke Andersen

Fra : Leif pedersen

Dato : 19-11-03 16:00

> Hvor henter du driveren fra? Desuden er der lavet flere forskellige
> revisioner og typer af K7S5A, hvad står der på silkeskriften på dit board?

Jeg har ikke set på boardet, kun hvad der står i manualen, og så at der på
ECS Hjemmeside, står nævnt et andet netkort, end der står i kontrolpanelet
på computeren.

Leif

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-11-03 17:22

"Leif pedersen" <0011964m002NOSPAM@mail1.stofanet.dk> crashed Echelon
writing news:3fbb85cb$0$3737$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Jeg har ikke set på boardet, kun hvad der står i manualen, og så at
> der på ECS Hjemmeside, står nævnt et andet netkort, end der står i
> kontrolpanelet på computeren.

Som jeg skrev K7S5A er kommet i mange revisioner samt modeller, derfor glem
alt hvad der står i manualen, tjek hellere hvad du har præcist i
kabinettet.

--
Bjarke Andersen