Måling af download
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 18-11-03 22:50

Jeg har TDC adsl, og betaler efter forbrug. Findes der et program, der kan
måle forbruget, og tæller sammen over en given periode ??

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Hasse Hansen

Dato : 18-11-03 23:11

On Tue, 18 Nov 2003 22:50:00 +0100, "Poul E. Kristensen"
<poulemil@nospamkristensen.mail.dk> wrote:

>Jeg har TDC adsl, og betaler efter forbrug. Findes der et program, der kan
>måle forbruget, og tæller sammen over en given periode ??

DUmeter kan vist findes på download.com

mvh.
Hasse R. Hansen
http://ramlev.dk

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 18-11-03 23:20

"Hasse Hansen" <msn@ramlevSKOD.dk> skrev i en meddelelse

> DUmeter kan vist findes på download.com

Tak for hurtigt svar, har hentet den :)

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 19-11-03 15:43

> Tak for hurtigt svar, har hentet den :)

Du skal være opmærksompå at DUmeter måler ikke "kun" din internet trafik
men alt trafik der kommer og går fra det netkort det vil sige også hvis
du flytter nogle flier på det lokale netværk vil det blive talt med.
Bare så du er klar over det

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 19-11-03 17:52

"Nicki Brøchner Nielsen" <thedream@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men alt trafik der kommer og går fra det netkort det vil sige også hvis
> du flytter nogle flier på det lokale netværk vil det blive talt med.

Det havde jeg ikke lige tænkt på, så det kan jo godt blive temelig
misvisende, når ungerne sidder og spiller mod hinanden på hver sin PC i
huset, så tak for oplysningen.
Kan det lade sig gøre, evt. med andet software, kun at måle på WAN siden af
routeren ??

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 19-11-03 18:31

Poul E. Kristensen wrote:

> Kan det lade sig gøre, evt. med andet software, kun at måle på WAN siden af
> routeren ??

Som jeg ser det har du 3 muligheder

1. Lade din router registere trafikken (Hvis den kan det)
2. Bruge Tdc Selvbetjnings sitet til at holde øje med hvad din næste
regning, og derved forbrug vil er.
3. Lade en maskine have 2 netkort og sådanne at den bliver en form for
router/gateway og lad så DUmeter registere forbruget på det netkort der
er forbundet til din Router.

Jeg forslår Løsning nr. 2

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 19-11-03 18:47

> [...]
> 3. Lade en maskine have 2 netkort og sådanne at den bliver en form for
> router/gateway og lad så DUmeter registere forbruget på det netkort der

Jeg har prøve via TDC selvbetjening at følge med i forbruget, men enten er
det ikke oprettet, eller det virker ikke, for det ville jo være det
nemmeste. men jeg havde jo egentlig også tænkt mig at bruge DU meter som en
slags kontrolfunktion på TDC målingen/regningen. Har tidligere brugt Stones
Connectcontrol, men den virker ikke på adsl.

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)