MS Windows
briani 27239
Windows XP 120 GB grænse ?
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 18-11-03 22:26

Jeg har hørt at store diske har det "svært" under Win XP, ved XP ikke ser
hele størrelsen. Er det noget man kan komme uden om ved patch eller hvad
skyldes dette ?

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 18-11-03 22:32

Rasmus Christiansen wrote:
> Jeg har hørt at store diske har det "svært" under Win XP, ved XP ikke
> ser hele størrelsen. Er det noget man kan komme uden om ved patch
> eller hvad skyldes dette ?

Har du installeret SP1? Mener det er noget der bliver løst der i...

--
Martin K

Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 19-11-03 12:50

Jeg kører XP home på min bærbare, hvor jeg for et par dage siden havde en
250 GB usb-hd koplet på. Der var ingen problemer!

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 19-11-03 12:56

Det er også en USB, den kører over en emuleret SCSI interface.
Jeg vil ikke tror det er det samme som IDE.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 19-11-03 14:18

min xp pro har det fint med mine 2 raid arrays på hendholdsvis 480gb(4x120)
og 1000gb(4x250)...ingen problemer der....ej heller ikke med min eksterne
300 gb maxtor disk, hverken med firewire eller usb1/usb2

min xp er helt opdateret

Lasse

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-11-03 14:29

Rasmus Christiansen wrote:
> Jeg har hørt at store diske har det "svært" under Win XP, ved XP ikke
> ser hele størrelsen. Er det noget man kan komme uden om ved patch
> eller hvad skyldes dette ?

Problemet er evt. manglende understøttelse af 48 bit LBA
http://www.48bitlba.com/winxp.htm
Men har du SP1 er der ingen problemer

--
mvh Søren Nielsen