MS Windows
briani 27239
XP Pro løber maraton eller noget i den dur~
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 18-11-03 22:25

Hejsa.

Jeg har fået problem med min Windows XP. Den er begyndt arbejde utrolig
meget på harddisken. Jeg bruger Norton Antivirus med nyeste update samt
Ad-Aware og den finder heller intet. Hvis jeg får Task Manageren frem er der
ikke noget at se, det meste CPU tid går til System Idle Process. Jeg vil
ikke mene at jeg kører nogle særligt tunge programer i baggrunden (Skype og
Norton Antivirus). Når computeren starter op er den meget lang tid om det.
Den står nærmest stille, bortset fra at lampen til harddisken hele tiden
lyser, men der kommer ingen lyde fra disken.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være i vejen ?

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-03 22:34

"Rasmus Christiansen" <rasmusc@vjk.dk> wrote:

> [...]
>Ad-Aware og den finder heller intet. Hvis jeg får Task Manageren frem er der
>ikke noget at se, det meste CPU tid går til System Idle Process.

Mange muligheder, men er godt bud kunne være at din harddisk er ved at
være fyldt op..

Windows bli'r bovlam når der er for lidt plads på diskene...

<mlr>

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 18-11-03 23:58

På c-drevet er der 48 GB fri og på d-drevet 15 GB.

Fra : Ole C

Dato : 19-11-03 08:09

Rasmus Christiansen skrev blandt andet:

>............det meste CPU tid går til System Idle Process.

Det er ikke et forbrug - tværtimod. Så et højt tal er kun godt.
Men der kan være så meget andet galt, som ikke umiddelbart fremgår af Task
Manageren/Joblisten....

--
vh
Ole C

Fra : Jens

Dato : 19-11-03 08:46

"Rasmus Christiansen" <rasmusc@vjk.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en ide om hvad der kan være i vejen ?

Indekserimgstjenesten.... ?
(Hklik på denne computer - administrer - / en af de nederste......)

Mvh Jens

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 19-11-03 15:24

Hej

Det er ok Jens, men hvad gør man der, skal man slette noget eller
hur!!!!!!!!!!

Fra : Jens

Dato : 19-11-03 23:25

"Underbjerg / Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ok Jens, men hvad gør man der, skal man slette noget eller
> hur!!!!!!!!!!

Fjerner de mapper og drev som ikke behøver indekseres...., jeg har kun
c:\documents annd settings i listen.

Mvh Jens

Fra : Ole C

Dato : 20-11-03 01:33

Underbjerg / Andersen skrev blandt andet:

> Det er ok Jens, men hvad gør man der, skal man slette noget eller
> hur!!!!!!!!!!

Kontrolpanel>Administration>Tjenester og
programmer>Tjenester>Indekseringstjeneste
Dobbeltklik og stil Starttype til "Manuelt" eller "Deaktiver"

--
vh
Ole C

Fra : Jens

Dato : 20-11-03 07:57

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kontrolpanel>Administration>Tjenester og
> programmer>Tjenester>Indekseringstjeneste
> Dobbeltklik og stil Starttype til "Manuelt" eller "Deaktiver"

Det er grovfilen der kommer i anvendelse, men absolut en mulighed.

Mvh Jens