Motherboards ???? spørgsmål
Fra : René Bartholdi

Dato : 18-11-03 19:58

Er ved at samle en ny Pc. har fået skaffet nogle dele bala thermaltake kasse
og raptor harddisk.
Men jeg ville meget gerne høre om der var nogle forslag til et godt
motherboard til under 2000,- kr. Krav der skal være mange tilslutnings
muligheder til boardet ??

eller evt nogle links til nogle test af mothersboards
--
Med venlig Hilsen

Rene Bartholdi

Fra : Aksel Spandet

Dato : 18-11-03 23:45

Hey!

> [...]
> muligheder til boardet ??
>
> eller evt nogle links til nogle test af mothersboards
Du skal nok lige skrive hva du stiller efter.... Ska det være en hardcore
gamer pc eller blot en kontor maskine, skal det være til amd eller intel.
Hvad er dine krev mere specifikt? Tilslutnings muligheder til hvad? (-:

Mvh
Aksel Spandet

Fra : René Bartholdi

Dato : 20-11-03 15:52

Vil gerne køre med min 3 harddiske, og vil gerne kunne arbejde med mange
programmer åben samtidig. Når jeg er på nettet har jeg brug for at have
12-15 vinduer åbne samtidig. Samtidig med dette vil gerne kunne scanne og
brænde. Alle så en masse på en gang og samtidig. Og det uden at maskine
styrter ned hele tiden. Hvor meget skal jeg smide i en maskine som jeg
stiller disse krav er en Giga nok ?

Med venlig Hilsen

Rene Bartholdi

Fra : Jens Gregersen

Dato : 19-11-03 01:13

> Er ved at samle en ny Pc. har fået skaffet nogle dele bala
> thermaltake kasse og raptor harddisk.

Udfra de sparsomme oplysninger du skriver vil jeg foreslå følgende boards
til hhv. Intel og AMD:

Intel: <URL:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587953>

AMD: <URL:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587942>

Især det første (IC7-MAX3) skulle være det bedste der er til at opstøve.

Men igen - det er sparsomme oplysninger du giver. Når nu skriver at du har
en raptor disk var det en god idé lige at nævne at der nok skal være SATA på
bundkortet.

> Men jeg ville meget gerne høre om der var nogle forslag til et godt
> motherboard til under 2000,- kr.

Det er faktisk næsten sværere at finde et bundkort til over 2000,-! Bundkort
koster generelt ikke så meget i dag efter min mening.

> Krav der skal være mange tilslutnings muligheder til boardet ??

USB? PCI? Kom med flere oplysninger!

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail