DVDoo levering og Valhalla 2 Disc
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-11-03 19:19

En tråd der falder mellem 2 tidligere tråde (forsendelsesform fra DVDoo og
Valhalla).

Jeg modtog just Valhalla 2 Disc udgaven samt The Million Dollar Hotel fra
DVDoo. Udover jeg ser frem til Valhalla, så var det ganske spøjst at DVDoo
sendte dem til mig med et et grønt bud?!? Jeg bestilte i går sidst på
eftermiddagen, og modtog filmene for 10 minutter siden (mangler dog
stadigvæk Brazil fra min bestilling).

Men særdeles flot service, at få filmene leveret af bud. Jeg har tidligere
modtaget film fra DVDoo som pakkepost (ved større ordrer), men normalt
kommer de blot som almindeligt brev.

Jeg synes den lidt højere pris ved DVDoo i forhold til nogle andre
online-forhandlere er meget retfærdiggjort (har heller ikke haft problemer
ifm. en reklamation ved DVDoo tidligere).

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : IN

Dato : 18-11-03 22:10

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men særdeles flot service, at få filmene leveret af bud. Jeg har tidligere
> modtaget film fra DVDoo som pakkepost (ved større ordrer), men normalt

yep, har netop selv modtaget LOTR TTT med et grønt bud, havde dog
forudbestilt dvd'en for et godt stykke tid siden.

Fra : cybamerc

Dato : 18-11-03 23:25

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message news:<3fba6287$0$9737$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> så var det ganske spøjst at DVDoo sendte dem til mig med et et grønt bud?!?

Hva' fa'en gør de så, hvis folk ikke er hjemme? Det lyder som en tåbelig ide.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-11-03 00:01

"cybamerc" <cybamerc@yahoo.com> wrote in message
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message

> Hva' fa'en gør de så, hvis folk ikke er hjemme? Det lyder som en tåbelig
ide.

Så prøver de sandsynligvis igen, eller ligger en seddel om at man kan ringe
til dem for at aftale leveringstidspunkt.

Havde det været PostDanmark, ville resultat have været følgende:

Tirsdag: DVDoo afleverer pakken til PD.
Onsdag: Pakkebudet fra PD kommer ud til mig om formiddagen, ingen hjemme
(hvilket gælder de fleste med et arbejde). Han har ikke nøgle til opgangen,
så kan kun tage pakken med tilbage.
Torsdag: Det almindelige postbud afleverer en postanmeldelse om at jeg kan
hente pakken på posthuset.
Fredag: Posthuset lukker før de fleste mennesker har fri, så her når jeg
ikke at hente pakken.
Lørdag: Jeg kan stå i kø på posthuset i 1 time (fordi mange andre også
ligger under for systemet).

Jeg har således sparet 3-4 døgn ved at de sendte pakken ud med bud. Var
pakken blevet sendt som brev, ville det samme have gjort sig gældende (da
den ikke kunne gå gennem brevsprækken).

Fra : Rune Zedeler

Dato : 19-11-03 13:14

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Var
> pakken blevet sendt som brev, ville det samme have gjort sig gældende (da
> den ikke kunne gå gennem brevsprækken).

Ikke helt - da det normale postbuf jo HAR nøgle til din opgang - og du
derfor ville have modtaget notaen samme dag som brevet var forsøgt
afleveret.

-Rune

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-11-03 15:02

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> Ikke helt - da det normale postbuf jo HAR nøgle til din opgang - og du
> derfor ville have modtaget notaen samme dag som brevet var forsøgt
> afleveret.

Sådan foregår det ikke her.

Pakkepostbudet har ikke en nøgle, så hvis han er forbi dag 1, får jeg først
notifikationen dag 2 (hvor det almindelige postbud har den med).

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-11-03 16:13

> [...]
først
> notifikationen dag 2 (hvor det almindelige postbud har den med).

Prøv at læse hvad Anders skrev igen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 19-11-03 16:52

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in

> Pakkepostbudet har ikke en nøgle, så hvis han er forbi dag 1, får jeg
> først notifikationen dag 2 (hvor det almindelige postbud har den med).

Samme procedure i København K 1370, samt København V 1666.
)

--
Mvh. Simon H. Pedersen