Formattere tekst i en tabel
Fra : Jakob Munck

Dato : 15-04-01 20:36

Jeg laver nogle store tabeller, hvor jeg gerne vil have at al tekst er af
samme skrifttype og størrelse. Det kan man normalt løse ved at lave et
stylesheet for siden, men af en eller anden grund ser det ud som om, at et
sådant stylesheet ingen effekt har på teksten, der står i tabellen.

Gør jeg noget forkert, eller er der en særlig teknik hvormed man sørger for
at al tekst i tabellens ca. 150 celler er formatteret ens?

Eller er det nødvendigt at formattere hver tekststumt i hver enkelt celle
for sig?

Kan nogen hjælpe?

v.h.

Jakob Munck

Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 15-04-01 20:40

"Jakob Munck" <jakob.munck@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> at al tekst i tabellens ca. 150 celler er formatteret ens?

Du kan linke til et stylesheet eller indlejre det på selve siden alt efter
dine ønsker. Du skal definere fonttype, font, størrelse etc. i dit
stylesheet gældende for TABLE. Her er et eksempel på koden du skal indsætte
i sidens <HEAD> sektion:

<STYLE>
TABLE { font-family: Lucida bright, Tahoma, Arial;
font-size:13px; }
</STYLE>

Koden formaterer alt tekst inden for TABLE med ovenstående skrifttype, str
etc. Bemærk, at hvis du har flere tabeller på siden vil de alle blive
påvirket af ovenstående.

Birger Holm
TF Design
www.toothfairy.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-01 21:40

Sun, 15 Apr 2001 21:36:12 +0200, skrev "Jakob Munck"
<jakob.munck@email.dk>:

>Gør jeg noget forkert, eller er der en særlig teknik hvormed man sørger for
>at al tekst i tabellens ca. 150 celler er formatteret ens?

Tjah, et link til problemet er jo altid rart, men her vil du sikkert
kunne klare det med i stylesheetet at definere det til
table, td   {font: ....}

Så skulle det gerne virke i tabellerne, også i Netscape 4.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Jakob Munck

Dato : 16-04-01 07:17

tak for gode svar.