Kat(te) i lejlighed.
Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-11-03 18:06

Hejsa allesammen!
Mig og min kæreste er lige flyttet i en lejlighed på første sal, og nu har
vi snakket om at få en kat. Vi har begge haft katte før, så vi ved godt hvad
det indebærer af pasning, mad vaccinationer osv.
Men mit spørgsmål er, om det er en god idé at ha' en kat i en lejlighed på
1. sal? Det skal være en indekat, for vi bor lige op til en stor vej. Men
kan det godt lade sig gøre at have en indekat, der aldrig kommer ud?
Vi er som regel hjemme en af os, så den skal sjældent være alene...
Og vil det være en ide at få 2, i de få tilfælde hvor den er alene?

Mvh Morten Nielsen

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 18-11-03 18:14

"Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi er som regel hjemme en af os, så den skal sjældent være alene...
> Og vil det være en ide at få 2, i de få tilfælde hvor den er alene?

Hej Morten

Efter min mening er det absolut ikke et problem med katte i en lejlighed.
Men det er absolut bedst med 2 af slagsen, jeg har selv 2 indekatte og de
har meget glæde af hinanden.
Der er en har inde der har lavet en ret god hjemmeside om kat i lejlighed.
Jeg kan desværre ikke huske adressen, men måske andre kan ?

Mvh Kim

Fra : Marianne Juul

Dato : 18-11-03 18:29

Kim Bengtsson wrote:

> [...]
> Der er en har inde der har lavet en ret god hjemmeside om kat i
> lejlighed. Jeg kan desværre ikke huske adressen, men måske andre kan ?

Hejsa!

Kan det mon være denne side du tænker på?
http://home1.stofanet.dk/beydana/

Under artikler er der en rigtig god artikel om kat i lejlighed.

Med venlig hilsen
Marianne Juul Pedersen
www.netkatten.dk

---

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 19-11-03 10:53

"Kim Bengtsson" <kim.frydendahl@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Efter min mening er det absolut ikke et problem med katte i en lejlighed.
> Men det er absolut bedst med 2 af slagsen, jeg har selv 2 indekatte og de
> har meget glæde af hinanden.

Det kan jeg kun tilslutte mig .
Jeg synes også lige det skal nævnes, at katten har godt at at have en
artsfælle, som den kan snakke "kattesnak" med. Desuden er det yderst
interessant og underholdende at observere samspillet mellem kattene.

Men held og lykke med jagten på den/de nye "familiemedlem(mer)".

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 18-11-03 18:27

> [...]
> Vi er som regel hjemme en af os, så den skal sjældent være alene...
> Og vil det være en ide at få 2, i de få tilfælde hvor den er alene?

Der var den

Fra : Helle

Dato : 18-11-03 18:32

"Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Vi er som regel hjemme en af os, så den skal sjældent være alene...
> Og vil det være en ide at få 2, i de få tilfælde hvor den er alene?

Hej Morten.

Det er nemt nok at have kat i lejlighed selvom de ikke kommer ud. Jeg bor
selv i lejlighed på 1. sal - også ud til en stor vej hvor vores to første
katte måtte lade livet så dét er slut nu. Mine to katte har stor glæde af
hinanden men jeg vil sige, at hvis en af Jer er hjemme næsten hele tiden så
ér det ikke et krav/nødvendighed. Katten vil dog trives bedst på denne måde.
Én ting I bør anskaffe Jer er et gulv-loft klatremiljø som kan købes billigt
hos www.likita.dk - det har katten(e) rigtig stor glæde og gavn af - og det
vil Jeres møbler også have
Sørg for at have legetøj til dem også - men alt dette lyder det nu til du
ved

Hvis du vil vide mere så spørg endelig.

Mvh Helle

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-11-03 19:29

Tak for alle svarene!

Men her er lige endnu et spørgsmål:
Vil i anbefale en han- eller hunkat? Eller evt. en kastreret han?

Mvh Morten Nielsen

Fra : dpl

Dato : 18-11-03 20:06

Hej Morten!
Kønnet på en evt. indekat, eller 2, er ikke af så stor betydning. Min
personlige favorit ville dog være en han og en hun. Derimod er det meget
nødvendigt at få den/dem neutraliseret på et fornuftigt tidspunkt, 7-8
måneder er en god alder. En hunkat i løbetid er rigtig træls, både for
ejer og for katten selv, og en fertil hankat i lejlighed, der er altså
ikke noget jeg vil anbefale. Det stinker!

Og her vil jeg lige smide lidt skamløs reklame ind for min hjemmeside
http://www.vildkat.dk

Der er nemlig en del indekatte på siden der mangler nye hjem, både
skønne huskatte og dejlige racekatte. Fordelen er jo at man her er
sikker på at de trives som indekatte.

Hilsen Dorthe

Fra : zasha

Dato : 18-11-03 22:18

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er nemlig en del indekatte på siden der mangler nye hjem, både
> skønne huskatte og dejlige racekatte. Fordelen er jo at man her er

Vil give Dorthe ganske ret, jeg har selv to katte, primært indekatte (ok,
Miver er verdens største plage-kat, så hun får lov at komme lidt ud af og
til, hun løber heldigvis ikke langt væk, kun lige på grunden) Jeg har en af
hver og det virker optimalt....Miver er dræber/jæger og _krukke_ og Mulle
er...stor, magelig og dejlig. De har det godt sammen (de er søskende) og er
begge neutraliserede.

Vil da også lige anbefale vildkat.dk...hvor min "desparados-kat" MissRosa
fandt det perfekte hjem hos Benedikte :)
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 19-11-03 14:52

> [...]
> Vi er som regel hjemme en af os, så den skal sjældent være alene...
> Og vil det være en ide at få 2, i de få tilfælde hvor den er alene?

Jeg har selv to katte (hun og han) og bor også i lejlighed. Og jeg vil varmt
anbefale jer at få to katte, mine har det ihvertfald godt sammen. Og ja, få
dem neutraliserede, hankatte lugter hvis de ikke er kastererede og hunkatten
hyler når hun er i løbetid.
Du kan sagtens vænne kattene til at være indekatte, især hvis de aldrig har
prøvet andet, så vær sikker på det når i skal ud og se på kat.
Og en ting skal i være 100 % sikre på, nemlig at i må holde kat i jeres
lejlighed, og vælger i at få to så vær sikker på at de begge to må være der.
Det vil være rigtig ærgelig at skulle af med den/dem igen.

Hilsen Linda

Fra : Jannie Ø. Rasmussen

Dato : 19-11-03 21:06

> [...]
> Vi er som regel hjemme en af os, så den skal sjældent være alene...
> Og vil det være en ide at få 2, i de få tilfælde hvor den er alene?

Hej!

Jeg bor også i lejlighed på 1. sal, og har 2 katte. De er begge
indekatte og det går fint.
Nu er katten jo ikke det størst flok dyr, men det er jo altid rart at
have en at lege med!!!!!

Med venlig hilsen
Jannie Ø. Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 19-11-03 21:31

Med fare for gentagelse

Jow, jow, katte kan sagtens trives i lejlighed. Jeg har 4 af slagsen i
en to værelses. De har på kryds og tværs forskellige indfaldsvinkler
til hinanden og jeg tro faktisk alle er glade for selskabet.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.