Hoveddokument automatisk
Fra : Thomas

Dato : 22-11-00 12:25

Word2000 - Er der en der evner dette. Så bukker jeg mig dybt i støvet.

Kan man lave en kode eller makro, som VedÅbning af C:\Dok\Hoveddok.doc
indlæser alle de dokumenter der ligger i C:\Dok\Underdok og i alfab.
rækkefølge.

C:\Dok\Underdok indeholder f.eks. 0.doc, 001.doc, 010.doc og 10.doc

Fra : Leo Heuser

Dato : 22-11-00 16:01

Thomas

Her er én måde at gøre det på.
1. Indsæt et modul i Hoveddok.doc (gå til VBA editoren med <Alt><F11>,
klik på Hoveddok.doc i projektvinduet (øverste til venstre på
skærmen)
og vælg Insert > Module
2. Kopier og indsæt nedenstående kode:
3. Gem og luk Hoveddok.doc
Næste gang, du åbner det, vil dokumenterne i "C:\Dok\Underdok" blive
indlæst sorteret.

WordBasic.sortarray FileNames

er en sorteringsfunktion fra den gamle WordBasic, der sorterer et array. Af
uforklarlige årsager er den ikke med i VBA, men den kan altså stadig bruges,
når den bruges med objektet WordBasic.

Med venlig hilsen
LeoH

PS
Host, host....host.... du må hellere rette dig op igen

Sub AutoOpen()
'leo.heuser@get2net.dk, november 2000
Dim DirPath As String
Dim FileNames() As String
Dim Counter As Long

DirPath = "C:\Dok\Underdok"

With Application.FileSearch
.FileName = "*.doc"
.LookIn = DirPath
.Execute
ReDim FileNames(1 To .FoundFiles.Count)
For Counter = 1 To .FoundFiles.Count
FileNames(Counter) = .FoundFiles(Counter)
Next Counter
WordBasic.sortarray FileNames
For Counter = 1 To .FoundFiles.Count
Documents.Open FileName:=FileNames(Counter)
Next Counter
End With
End Sub

Fra : Thomas

Dato : 23-11-00 13:24

> [...]
> rækkefølge.
>
> C:\Dok\Underdok indeholder f.eks. 0.doc, 001.doc, 010.doc og 10.doc

Mange tak til Leo og Mads
Jeg kan godt se at jeg ikke udtrykte mig helt klart. Fordi Leo's forslag
åbner de omtalte filer. det jeg ønskede var som Mads hvade fundet udaf at de
skulle indsættes i Hoveddok.doc. Men nu har jeg fortrudt at det skal være
"VedÅbning" af Hoveddok.doc. Kan man lave koden så den køre fra en knap på
en accessformular i stedet for.
Thomas.

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 07:24

Fra : Thomas

Dato : 24-11-00 07:24

> PS Hvad skal det hele bruges til. (Jeg er bare nysgerrig)

Hej Mads
Jeg synes det er dejligt der er nogle der er interesseret så her er en lang
smøre til din nysgerrighed.
Jeg har en database som bla. skal styre en specifikation, altså et SpecNr,
en Overskrift og en Tekst, mit problem består i at i Tekstfeltet skal man
gerne kunne bruge TAB tasten evt. Fed skrift altså basale
tekstbehandlingskoder. Dette kan man ikke umiddelbart gøre i Access. Jeg har
prøvet med OLE-objecter (Word og RTF) men kan ikke få det til at virke efter
hensigten. Feltet vil ikke udvide sig når man skal f.eks. rette i feltet. og
jeg kan heller ikke få den til at trække sig sammen på en udskrift. Altså er
jeg nu ved at prøve at få det hele gjort i Word. Altså når jeg opretter et
SpecNr og en overskrift skal den indsætte dette i et nyt dokument som den
gemmer som SpecNr.doc. Når jeg så vil se hele specifikation skal den samle
alle disse underdokumenter i et dokument. Hvorfor jeg har fortrudt at koden
skal gøre ved åbning af dokumentet er at man bliver spurgt om man vil køre
dette dokument med eller uden Makroer hver gang man åbner det. Så vil jeg
hellere køre den fra Access hver gang der er sket en rettelse.

Hvis nogle har en anden måde at kommer over dette er jeg meget interesseret.
Thomas.

Fra : Per Andersen

Dato : 23-11-00 19:33

Du burde faktisk kikke på de Automations-eksempel-makroer, der ligger i
Makro9.dt. Mulighederne for samspil mellem netop Access, Word, Excel og Power
Point er hvad jeg kalder Guf.
Og så plejer man, hvis det er absolut nødvendigt at crossposte - at angive en
FUT.
--
Per Andersen

Fra : Thomas

Dato : 24-11-00 08:02

> Du burde faktisk kikke på de Automations-eksempel-makroer, der ligger i
> Makro9.dt. Mulighederne for samspil mellem netop Access, Word, Excel og
Power
> Point er hvad jeg kalder Guf.
Mange tak Per.
Jeg kunne godt tænke mig at se dette guf. Men hvor? Jeg har installeret hele
Office2000 pro men kan ikke finde nogen macro9.dot, jeg går udfra at det er
den du mener. Så hvis du har en eller ved hvor jeg kan downloade den. høre
jeg gerne.
Thomas.
PS. Jeg skal nok undersøge hvad det er du mener med FUT.

Fra : Per Andersen

Dato : 24-11-00 19:43

Hvoraf det forstås, at du 'kun' læser nyhedsgrupper, når du har et problem (:-
Jeg kom nemlig for skade at nævne filen her uden at ha' URL'en parat. Det har
så ført til, at jeg fandt den, og også fandt, at der var en fejl i
installationsproceduren af makroerne. Så her er adressen:
http://officeupdate.microsoft.com/2000/downloadDetails/supmacros.htm

- også har jeg en lignende sammenstuvning i VBA, endda med tilføjelse af en
Outlook mail.
Så kunsten stiger og stiger.