link på div
Fra : pepss

Dato : 18-11-03 12:42

hejsa NG
jeg sys jeg har hørt at man kan lave et link på en hel div men jeg kan
desværre ikke huske hvordan det er man gør.....
er der en der kan fortælle mig det?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-03 12:58

pepss skrev:

>jeg sys jeg har hørt at man kan lave et link på en hel div men jeg kan
>desværre ikke huske hvordan det er man gør.....

Jeg ved ikke om der findes en mere indviklet metode der er
sjovere.

--
Bertel

Fra : pepss

Dato : 18-11-03 13:24

"Bertel Lund Hansen" skrev

> Jeg ved ikke om der findes en mere indviklet metode der er
> sjovere.

Tja det kan godt være det findes en mere indviklet måde (det var nok også
det jeg mente det skulle være) men jeg tror nu bare jeg tager den lette
det er ikke sådan når man ikke kan se skoven for bare træ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-03 13:51

Bertel Lund Hansen skrev:

> href="næstelevendebillede.jpg">Blablablablabla</a></div>

Det virker fint - så længe "Blablablablabla" er inline-indhold.
Hvis a-elementet omkranser blok-elementer, som fx tabeller, er det
svært at vide hvad der sker.

I øvrigt så vil man på ovenstående kun kunne linke på det område
som indholdet i a udspænder. Hvis div'en fylder 400px i bredden,
men linkteksten kun står på de første 60, så er det kun disse 60
pixel der er klikbare.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lobais

Dato : 18-11-03 13:00

> jeg sys jeg har hørt at man kan lave et link på en hel div men jeg kan
> desværre ikke huske hvordan det er man gør.....
> er der en der kan fortælle mig det?
Hvorfor skal du have en a paa en div?
Mon ikke det kunne klares med <a style='display:black;'>?
Naa, men link paa en div kan kun klares med js.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 18-11-03 13:28

"Lobais" skrev

> Hvorfor skal du have en a paa en div?

tja det ved jeg heller ikke lige helt

> Naa, men link paa en div kan kun klares med js.

jeg tror bare jeg holder mig til et godt gameltdags link

tak for svaret!
nogen gange er det godt med spørsmål som " hvorfor vil du det?"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-03 14:49

pepss skrev:

>nogen gange er det godt med spørsmål som " hvorfor vil du det?"

LOL - men somme tider punkterer de en drøm ...

--
Bertel

Fra : Lobais

Dato : 18-11-03 16:56

pepss wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Lobais" skrev

> tja det ved jeg heller ikke lige helt
Jeg mener bare, at tit når man vil have en div som link er det fordi du vil
have et stort fejl at trykke på. Isåfald ville man nok bruge en a med
display:block;, men hvis du nu skulle bruge det til noget andet er det jo rat
at vide.

Fra : pepss

Dato : 18-11-03 17:27

"Lobais" <1@3.be> skrev i en meddelelse news:bpdfeu$i8s$1@sunsite.dk...

> [...]
> have et stort fejl at trykke på. Isåfald ville man nok bruge en a med
> display:block;, men hvis du nu skulle bruge det til noget andet er det jo

det har dda helt ret i og det var nok også display:block jeg kunne huske jeg
havde hørt om!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-03 13:14

pepss skrev:

> jeg sys jeg har hørt at man kan lave et link på en hel div men
> jeg kan desværre ikke huske hvordan det er man gør.....
> er der en der kan fortælle mig det?

Du kan lade dit a-link fylde hele bredden ved at sætte display:
block; på det:

a.menulink {
   display: block;
}