Regulære udtryk
Fra : Lars Friberg

Dato : 18-11-03 10:13

Hej NG
Jeg har et CMS hvor man laver link ved at skrive
{link="http://usenet.dk"}Link Tekst{/link}
{/link} kan jeg godt ændre til </a> men hvordan ændre jeg
{link="http://usenet.dk"} til <a href="http://usenet.dk>. Linkene
ligger inde i en tekst.

M:V:H
Lars Friberg

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 18-11-03 11:14

Lars Friberg <newslars@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> {link="http://usenet.dk"}Link Tekst{/link}
> {/link} kan jeg godt ændre til </a> men hvordan ændre jeg

Prøv med:
$parsedText = preg_replace("/{link=\"(.*)\"}(.*){\/link}/", "<a
href=\"\$1\">\$2</a>", $text);

Den laver returnerer i hvert tilfælde
på følgende kald
preg_replace("/{link=\"(.*)\"}(.*){\/link}/", "<a
href=\"\$1\">\$2</a>","{link=\"http://usenet.dk\"}Link Tekst{/link}");

---
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs
http://kasper.garnaes.dk

Fra : Lars Olesen

Dato : 18-11-03 11:30

Lars Friberg wrote:
> Jeg har et CMS hvor man laver link ved at skrive
> {link="http://usenet.dk"}Link Tekst{/link}

Er der nogen grund til at du ikke bare bruger html-tagget. Det kan man
vist lige så hurtigt lære brugerne som det der link-tag?

/lars

--
Lars
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-11-03 21:24

Lars Friberg wrote:

> Hej NG
> Jeg har et CMS hvor man laver link ved at skrive
> {link="http://usenet.dk"}Link Tekst{/link}

Undskyld, men det var da besværligt. Hvorfor ikke
{link1}http://usenet.dk{link2}Link Tekst{link3}

str_replace():
link1 replaces med <a href="
link2 => ">
link3 => </a>

Det er hurtigt og let, og jeg har adskillige humaniora-sekretærer som
forstår og bruger det fejlfrit (ikke et ondt ord om humanister - jeg er
det selv, men alligevel )

mvh

Jesper Brunholm