"Only the best" popup hjælp!!
Fra : Jesper

Dato : 18-11-03 02:53

Hej

Jeg har fået et eller andet til at ligge på min comp. for nu får jeg spotane
popups med "Only the best" reklamer, for alt lige fra biler til porno. Det
ligger lokalt hos mig for jeg får popups på sider som ikke har tilknyttet
popups, og andre får dem heller ikke. Jeg har prøvet Adaware og Naviscope,
den første for at fjerne dem, den anden for at blocke dem, men intet virker.
Jeg håber i kan hjælpe mig herinde, for på et eller andet tidspunkt bliver
jeg så træt af dem at den står på "format c:" og det vil jeg da helst undgå,
det tager sgu så lang tid at få det hele op og køre igen.

På forhånd tak
Jesper

Fra : Jacob Riis

Dato : 18-11-03 09:35

"Jesper" <jesperts@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
undgå,
> det tager sgu så lang tid at få det hele op og køre igen.

Jeg har haft succes med Spybot - Search and Detroy når Ad Aware fejlede. Du
kan det her http://www.safer-networking.org/

Husk at opdatere både Ad Aware og Spybot inden du bruger dem. Der er en
update knap i begge programmer.

--
Jacob

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 19-11-03 11:30

> [...]
undgå,IE
> det tager sgu så lang tid at få det hele op og køre igen.

Hej Jesper!

Du skulle få fat i Another IE popup killer den har jeg selv på min
bærbare for der får jeg ustanselig popups. Og efter jeg har installeret den
så bliver de taget på fersk gerning og bliver fængslet (LOL)

Venlig hilsen

Birgitte

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-03 13:49

Birgitte Elisabeth Stampe Jensen skrev:

> [...]
> bærbare for der får jeg ustanselig popups. Og efter jeg har
> installeret den så bliver de taget på fersk gerning og bliver

Jeg tror ikke at en pop op-stopper kan hjælpe mod spyware - hvis
det er IE selv der åbner siden er der - så vidt jeg kan se - ikke
noget at stoppe (en pop op-stopper er selvfølgelig stadig en
glimrende ting - den hjælper på meget andet).

Til Jesper: Prøv nogle flere spywarefjernere (som Adaware der
åbenbart ikke virker her). Der bør være et af programmerne der
virker. Men ellers kan jeg da anbefale en helt anden løsning: skift
browser. Jeg er selv kisteglad for Mozilla - som fås i stor og
lille (FireBird, kun browser) udgave og er ganske gratis. Andre er
meget glade for Opera, som man kan få i en reklamefinancieret
udgave eller købe for et beskedent beløb. Begge browsere er i
praksis immune for spyware og virusser - den slags skrives nemlig
direkte til IE's sikkerhedshuller.
--
Jens Gyldenkærne Clausen