Sovevaner
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-11-03 02:11

Ja, nu er jeg altså lige nødt til at spørge: ændrer jeres katte sovevaner
efter årstiderne?
Gizmo og Devi fortsætter i deres normale gænge hvilket for Gizmo vil sige
små snorketure i løbet af dagen og aftenen - og så hele natten i sengen med
mig, og for Devi betyder at man stort set er vågen 24 timer i døgnet - måske
lige med undtagelse af når mor ikke er hjemme - så er der jo fred og ro
Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal være urolig for Freya. Hun har sat
sit søvnforbrug gevaldigt op og jeg vil skyde på at hun efterhånden sover 20
timer i døgnet - og det er tung søvn i lange intervaller. Jeg har prøvet at
tage tid på hende et par gange hvor hun nåede op på ti timer i træk! Det
synes jeg jo lyder lidt urovækkende - selv for en kat. Når hun endelig er
vågen spiser hun og drikker som normalt, er kælen, drillesyg og leger som
hun plejer. Hun sover bare mere. Det er ligesom hun ikke rigtigt kan blive
helt vågen når man kæler med hende. Nu skal jeg alligevel til dyrlægen med
hende om to uger til vaccination, hvor jeg har tænkt mig at spørge om det er
normalt, men jeg ville da lige høre jer herinde om det er noget I har
oplevet med nogle af jeres katte?

Mvh Tina - og Freya der lige har været vågen til lidt aftenleg - og nu
snorksover igen.
www.gizzemissen.dk

Fra : holzendorff

Dato : 18-11-03 11:46

Hej Tina.
Jeg har selv en hankat (Misser) på 21 år og en hunkat på ½ (Tuller) år
og misser kan virkeligt tage nogle ordenlige middagslure, men det har
han nu gjort i nogle år efterhånden. Da det begyndte, kontaktede jeg min
dyrelæge og fik ham undersøgt hvor det viste sig at han ikke fejler
noget.
Nu kan jeg ikke lige se ud fra dit indlæg, hvor gammel Freya er, men jeg
ville kontakte lægen og høre ad. Det kan jo være at hun er har fået en
virus, og som vi også bliver syge, er sløv og træt i kroppen.

mvh.
Holzendorff

http://www.kandu.dk/

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-11-03 21:44

holzendorff skrev i en meddelelse...

> [...]
> ville kontakte lægen og høre ad. Det kan jo være at hun er har fået en
> virus, og som vi også bliver syge, er sløv og træt i kroppen.

Freya bliver - i følge dyrlægens bedste overbevisning - 3 år til januar. Hun
var vildkat før hun blev min kat og jeg har om en uge haft hende i et år.

Men der er nu heller ingen tvivl om at hendes nye sovevaner bliver nævnt hos
dyrlægen når vi skal besøge ham om et par uger, han skal også lige tjekke
hendes hjerte, lunger og luftveje for hun er ikke helt på toppen - men det
har hun nu aldrig været.

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : holzendorff

Dato : 19-11-03 14:26

Det er da lidt skidt med hende. Hun er jo stadig en ung kat, så hun skal
da holde sig frisk og rask endnu. Held og lykke hos lægen.

http://www.kandu.dk/