MS Windows
briani 27239
Problemer med XP Pro DK på ASUS P4P800 ? ?
Fra : Ronni

Dato : 17-11-03 22:02

Hejsa

Jeg sidder og samler et system for en ven, og skal installere en Windows XP
Pro DK.

Systemet:
ASUS P4P800
512 mb Kingston PC3200 ram (1 blok)
Seagate 7200.7 40GB harddisk
Connect3D Radeon 7000
MSI DVD drev
diskettedrev
Celeron 2.4 GHz

Den booter fint, men når ikke ret langt i installationen, så bliver skærmen
sort, og et stykke tid efter får jeg blå skærm af død hvor jeg bliver bedt
om at tjekke harddisken for fejl, eller fjerne nyeligt tilføjet
lagringsenheder.

Jeg har forsøgt med andetn harddisk og andet grafikkort, men resultatet var
det samme.
Jeg har forsøgt at installere SATA driveren ved F6 i starten i tilfælde af
at det var den der lavede problemer, det var det ikke.
Jeg har formateret og partioneret harddisken (40 GB'eren) uden problemer,
hjalp ikke.

Desperat hiver jeg den med på arbejde, og forsøger en installation med en XP
Pro UK, hvilket ingen problemer giver.

WEIRD!

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og slutte, og hvordan jeg får gang i den
maskine ? Den kan tilsyneladende installere en XP UK, men ikke XP DK.

?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??

Nogen forslag ? Alt hjælp modtages!

Fra : Poul E. Lauritsen

Dato : 17-11-03 22:53

Hej

Jeg har haft samme problem på min pc'er med ASUS P4P800 De Luxe. Jeg fandt
ud af at problemet lå i min Windows XP Pro DK cd, der simpelt hen var for
gammel !
Det er en af de første der blev lavet og der mangler åbenbart nogle af de
senerere opdateringer på.
Jeg lavede bare en cd med integreret Servicepack 1 på og så var mit problem
løst.
Den XP Pro UK du har prøvet er sikkert af nyere dato!

Mvh
PEL