2 submit / post
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 17-11-03 21:26

Er det muligt at have 2 post-statements og 2 submitknapper på en form,
således at de gør noget forskelligt

knap1 sender data og knap 2 gemmer lokalt

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 18-11-03 00:02

In news:3fb92d65$0$9825$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
CykelSmeden fra Aalborg <outlook@acnord.SLET.dk> typed:
> Er det muligt at have 2 post-statements og 2 submitknapper på en form,
> således at de gør noget forskelligt

Ja, hvis du har adgang til noget serverside teknologi.

Du kan lave to submit-knapper, men giver dem hver deres "name"-attribut,
f.eks. name="gem" og name="send".

På den side, der modtager dataene kan du så tjekke, hvilken af de to
variabler der er sat og så udføre den handling der passer til. I PHP vil du
gøre noget a la dette her (ikke testet!).:

<?php
if ($_POST['gem]) {
//kode til at gemme data
} elseif($_POST['send]) {
//kode til at sende data
}
?>

Mere info kan du få i serverside-grupperne
(dk.edb.internet.webdesign.serverside.php eller
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp) - FUT *ikke* sat.

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-11-03 00:32

Mikkel Z. Herold (MZH) wrote:
> [...]
> (dk.edb.internet.webdesign.serverside.php eller
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp) - FUT *ikke* sat.

Ok, tak. jeg spurgte her fordi jeg håbede det kunne klares i html, men så
oversætter jeg din kode til perl

finn

http://www.mzh.dk