MS Windows
briani 27239
Overflytning af XP til ny disk.
Fra : Peter Hansson

Dato : 17-11-03 20:42

Hej

Jeg skal have flyttet mit XP fra den nuværende (lille) disk over på en
større. Er det fornuftigt at bruge XP´s egen værktøjer såsom
sikkerhedskopiering og/eller systemgendannelse m.v., eller er den en bedre
måde.

På forhånd tak

PH

Fra : Søren Blom

Dato : 17-11-03 20:55

"Peter Hansson" <peterhansson@mail.tele.dk> skrev
> [...]
> større. Er det fornuftigt at bruge XP´s egen værktøjer såsom
> sikkerhedskopiering og/eller systemgendannelse m.v., eller er den en bedre

Det kommer jo an på, hvad du vil. Ønsker du at geninstallere din Windows, så
kan du smide den nye disk i maskinen, sætte den til at være Master, lade den
gamle blive hvor den er, men lav den om til slave med Master. Derefter
installere du Windows igen på den nye disk, hvorefter du så kan overføre din
dokumenter, fortrukkende osv. til den nye disk.
Ønsker du ikke at skulle igang med at installere hele din Windows om igen,
så skal du bruge noget software der kan spejle dine diske, til det kan man
bl.a. bruge Norton GHOST plus mange andre programmer, de forskellige
Harddisk producenter har egen udviklede software netop til det.

Men prøv at kik lidt tilbage i gruppe. Der er mange der tidligere har
stillet de samme spørgsmål som dig, så svarene er allerede i gruppen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter Hansson

Dato : 17-11-03 21:22

> "Peter Hansson" <peterhansson@mail.tele.dk> skrev
> Det kommer jo an på, hvad du vil.

Tak for svaret. Det med master/slave samt reinstallation har jeg styr på.

Det jeg ønsker, at min maskine skal fortsætte som den er, med den ændring at
der nu er en større disk i.

Jeg er ikke vildt begejstret for at investere i et program (Ghost) for denne
ene gang, så jeg håbede på at man kunne bruge XP´s egne værktøjer.

PH

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-11-03 21:30

Peter Hansson wrote:

> Jeg er ikke vildt begejstret for at investere i et program (Ghost)
> for denne ene gang, så jeg håbede på at man kunne bruge XP´s egne
> værktøjer.

Læste du hvad Søren skrev?

Der fleste harddisk fabrikanter har egne _gratis_ værktøjer til at overføre
fra gammel til ny disk
Jeg har flyttet fra en Maxtor til en WD vha WD's værktøjer - virker
fortrinligt

- Peter

Fra : Allan Møller

Dato : 17-11-03 22:22

> Læste du hvad Søren skrev?

Gjorde du ?

> Der fleste harddisk fabrikanter har egne _gratis_ værktøjer til at
overføre
> fra gammel til ny disk

Søren skrev intet om gratis.

Mvh. Allan

Fra : Søren Blom

Dato : 17-11-03 23:11

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i

> Gjorde du ?

> overføre
>
> Søren skrev intet om gratis.

Nu syndes jeg nok at I er ude i fnidder-fnadder. PÅ den måde jeg skrev det,
syndes jeg et og andet sted at det er underforstået at det er software der
er til fri afbenyttelse, men ok jeg kunne måske have udtrykt mig klare.

Fra : Edmund

Dato : 18-11-03 17:44

Peter Hansson skrev:

> Jeg er ikke vildt begejstret for at investere i et program (Ghost)
> for denne ene gang, så jeg håbede på at man kunne bruge XP´s egne
> værktøjer.

At bruge XP´s ASR sikkerhedskopiering er en langsommelig og bøvlet måde
at gøre det på, og jeg tør heller ikke sige om XP´s sikkerhedskopiering
vil acceptere en ny disk.

Er der nogen der ved det?

Med værktøjet fra din harddiskfabrikant, bliver alt kopieret i en
arbejdsgang.

Hvilken harddisk har du

--
Mvh Edmund