Fejlfindingsprogram
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 19:58

Findes der et software program, som kan fejlfinde på en computer. Her tænker
jeg på ram-, cpu- eller bundkortsfejl
mvh
Flemming Løvenhardt

Fra : Leony

Dato : 18-11-03 15:08

In news:3fb91a57$0$27389$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Flemming Løvenhardt <f.lovenhardt-snabela-mail.tele.dk> typed:

> Findes der et software program, som kan fejlfinde på en computer. Her
> tænker jeg på ram-, cpu- eller bundkortsfejl

Fejlfinding på RAM:
http://www.home.earthlink.net/~alegr/download/memtest.htm
http://www.simmtester.com/PAGE/products/doc/docinfo.asp
http://hcidesign.com/memtest/
http://www.memtest86.com/

Bundkortet har en højttaler som giver en række bip alt efter hvilken
fejl der er opstået.
http://www.bioscentral.com/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 10:16

Leony wrote:

> Fejlfinding på RAM:
> [...]

Prime95's "Torture Test" er godt til at teste for generel stabilitet.
Hvis æsken kan køre mange timer med det, så har processor+bundkort+ram
det fint.

http://mersenne.org/freesoft.htm

"CPU Burn-in" er godt til at teste processorens max-temperatur med.
Ingen andre programmer kan få temperaturen højere op, så hvis
processoren er stabil ved max-temperatur, så mangler der ikke køling.

http://users.bigpond.net.au/cpuburn/