MS Windows
briani 27239
W98 vil ikke loade
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 17-11-03 19:15

Jeg sidder og bikser med en vens Compaq. Han har haft en virus og ikke fulgt
mine anvisninger, og nu virker maskinen slet ikke mere.

Når jeg starter, ses først Compaq billedet, så et kort glimt af W98
startbilledet, og så går den i DOS-prompten.
Skriver jeg WIN kommer W98 billedet igen i ca. 20 sekunder, og så er der blå
skærm med teksten:

VFAT DEVICE INITIALIZATION FAILED
A device or resource required by VFAT is not present or unavailable. VFAT
cannot continue loading.
System halted.

Jeg kan ikke få maskinen op i Safe Mode heller. Prøver jeg at bekræfte
indlæsning af device drivere hænger den undervejs.

Da jeg ikke kan få W98 op at køre, kan jeg heller ikke checke systemet eller
installere påny.

Har du et godt tip, eller evt. henvisning til et analyseværktøj, som kan
finde fejlen, vil jeg meget gerne høre fra dig.

--
Med venlig hilsen, Jørgen

Fra : Zalza

Dato : 18-11-03 00:57