OT basset hound
Fra : dpl

Dato : 17-11-03 17:58

Hejsa!
Var der ikke nogen herinde der overvejede at få en basset hound på et
tidspunkt? Jeg faldt lige over denne annonce:
http://www.dyrenettet.dk/Dyrenettet.asp?page=Annoncer/annoncestart.asp

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-11-03 21:09

> [...]
> Var der ikke nogen herinde der overvejede at få en basset hound på et
> tidspunkt? Jeg faldt lige over denne annonce:

Jo *G* ... jeg melder mig.

SUK, tør næsten ikke kigge..... men gør det nok alligevel *S*

Tak Dorte
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-11-03 21:10

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message
> [...]

og jeg kunen selvfølgelig ikke lade være. Det bringer mig til spørgsmålet:
Hvor gammel bliver sådan en Basse i snit?

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : dpl

Dato : 19-11-03 18:47

Hej Nina!
De kan blive ret gamle, især hvis man holder dem igang med gåture osv.,
så de ikke får ryg-skavanker mm. Jeg vil mene de let bliver 12-13 år.

At holde dem i form er lettere sagt end gjort. Arthur er 5 år nu, og en
megte, meget magelig sofahund. Han måler selv sine gåture af, og når han
synes vi er kommet for langt, nægter han at gå andre veje end den der
går mest lige hjem *grin*. Insisterer vi på at gå længere, ja så bliver
det med ham i armene, for gå, det får man ham ikke til. (Fik jeg sagt de
er ret stædige?) *grin*

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Nina Sørensen

Dato : 20-11-03 17:47

> [...]
> går mest lige hjem *grin*. Insisterer vi på at gå længere, ja så bliver
> det med ham i armene, for gå, det får man ham ikke til. (Fik jeg sagt de

Siger dig at jeg er fristet. Men nu har jeg holdt den i 3 år siden jeg
måtte sige farvel min dejlige hund, og jeg SKAL holde den et år endnu !
Med alt det jeg har om ørene, misserne, killinger osv, så er en hund
bedst tjent med at vente.
Så standhaftigt *kun lidt vagelsindet* holder jeg fast !
Sjovt nok tænkte jeg over det i morges, og besluttede at holde fast på
min beslutningen. Nåede ikke engang på arbejde før jeg rendte ind i en
på Kgs. Nytorv. Det er ski da for tarveligt *G*

Arthur er bare for LÆKKER ! Må eje en kopi en dag
Skal han ikke bidrage til lidt hvalpe en dag?

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
www.tendertribes.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : dpl

Dato : 20-11-03 19:10

Nina Sørensen wrote:

> [...]
> på Kgs. Nytorv. Det er ski da for tarveligt *G*
>
> Arthur er bare for LÆKKER ! Må eje en kopi en dag
> Skal han ikke bidrage til lidt hvalpe en dag?

Forstår godt du er fristet, men også godt at du overvejer situationen
nøje. Jeg blev en smule overraske hvor meget tid man egentlig bruger på
de to fyre...

Tanken om Arthur-kopier er foruroligende, for mage til stædig og
selvstændig hund skal man da lede længe efter *grin*. Sådan et helt kuld
små mini-arthurer... uha, uha!

Men vi har da overvejet det, han lever fint op til standarden, er
stambogsført osv. Men udstillinger er ikke lige min kop te, og man skal
jo ude og møde damerne et sted, og helst vinde nogle præmier. Men skulle
en dejlig sild være interesseret en dag, så er Arthur nok villig til at
ofre sig *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-11-03 21:09

Ja, jeg blev da også nødt til at kigge Jeg vil vildt gerne have
sådan en, men det må jeg ikke for manden i huset...øv bøv

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Hunkilling salgsklar fra d. 24/11-03

Fra : dpl

Dato : 19-11-03 18:50

Altså, sådan nogle mænd skal bare overbevises...*smil*.
Min bedre halvdel var heller ikke begejstret i starten, og se hvordan
det endte:
http://www.kishka.dk/dorthes/foto/billede5.jpg

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/