Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300d - CF ophører med at virke
Fra : n@cu.nu

Dato : 17-11-03 14:58

Er der nogen der ved om man kan ændre på et CF id nr?
se nedenstående - eller skal vi til at bytte kort?
mvh per

Citat:

"Jeg er den lykkelige ejer af et EOS300d, men hvad betyder det at CF kortet
ikke virker mere efter folder nr. 999 og fil nr. 9999 er oprettet? Skal man
købe et nyt kort eller kan man ikke formatere eller lignende?
(side 58 i Engelsk manual)

Reference Nummer 530751

Tak for din henvendelse vedrørende dit Canon produkt.

Når du har taget op til 9999 billeder er du faktisk nød til at sætte et nyt
kort i. Du kan godt formaterer, men fejlen vil stadig være der fordi den
gendkender kortet på dennes ID nummer.

Vi håber, at ovenstående vil være til hjælp, og at du derved får de ønskede
oplysninger.

Hvis du imidlertid skulle behøve yderligere teknisk assistance, er du
velkommen til at kontakte os igen med henvisning til ovenstående Reference
Nummer.

Du kan kontakte os ved at klikke på nedenstående link :

Bemærk: Undlad venligst at besvare denne mail ved at anvende
"Svar"-funktionen i dit mail-program.

Med venlig hilsen

Canon DK"

Fra : Jensb

Dato : 17-11-03 16:17

<n@cu.nu> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om man kan ændre på et CF id nr?
> se nedenstående - eller skal vi til at bytte kort?
> mvh per

Jeg kender ikke lige kameraet, så dette er bare et gæt.

Men tror du ikke bare at der er tale om du får navngivet dine billede i
numerisk rækkefølge. Det betyder at dine billeder altid vil få fortløbne
numre, også selvom du sletter billeder igen eller skifter hukommelseskort.

Du har nu taget 9999 billeder, og kameraet kan derfor ikke fortsætte
rækkefølgen mere, heller selvom du indsætter et nyt kort. Så du skal sikkert
bare nulstille tælleren, så den starter forfra med nummer 1. Og så kan du
vel bruge det samme hukommelseskort, som du hele tiden har brugt.

Jeg nægter ihvertfald at tro på, at hukommelseskortet kan "udløbe".

Prøv at se om ikke du i kameraet kan nulstille tælleren. Det er jeg
overbevist om at du kan.

I mit eget Sony gør man det ved at først at skifte til at det ikke længere
skal være "serier" af numre, men derimod normal. (normal betyder at billedet
bare vil få det først-ledige nummer. Dvs skifter man kort starter den forfra
med nummer 0001. Eller hvis man har taget 5 billeder, og sletter de 3
sidste, så der kun er nummer 0001 og 0002 tilbage på kortet, ja så vil det
næste billede man tager få nummer 0003). Når man har sat den til normal, og
derefter sætter den tilbage til Serier, så starter den forfra med nummer
0001.

Jens

Fra : Bent Mortensen

Dato : 17-11-03 16:36

<n@cu.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du kan kontakte os ved at klikke på nedenstående link :
>
> Bemærk: Undlad venligst at besvare denne mail ved at anvende

Prøv at gå inde i menuen der kan du nul stille billeder ved at vælge (TIL)
når du så sætter et ny formateret kort i starter den med mappe 100 og
billede nr 00001
det gør den på G5 der er sikkert det samme 300d

v/h Bent

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 17-11-03 19:21

Det er fuldkommen rigtigt som Bent Mortensen skriver. Når du når 9999
billeder, fravælger du første gang fortløbende nummerering, og slår den til
igen. Så starten den op med mappe 001 igen.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

-------

Fra : n@cu.nu

Dato : 18-11-03 07:15

Hej
Det lyder ok - men canon skriver jo at det ikke hjælper at
formatere kortet idet cameraet husker kortet (ID).
Når jeg når 9999 billeder vil jeg huske på jeres råd og prøve. (Måske skal
det lille batteri ud også?)
Mange tak for hjælpen
Per

Fra : Jensb

Dato : 18-11-03 11:45

<n@cu.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> formatere kortet idet cameraet husker kortet (ID).
> Når jeg når 9999 billeder vil jeg huske på jeres råd og prøve. (Måske skal

Jeg undrede mig også over det svar du har fået. Men tror bare at der er tale
om endnu en kundeservice medarbejder som ikke aner en s*** om hvad de laver.

Jens

Fra : Bent Mortensen

Dato : 18-11-03 18:54

ja det men jeg også, det er cameraet der registrere hvor mange billeder der
er taget og ikke kortet, for det virker jo som en disk, hvad så med vore
harddiske dør de også ))

V/h Bent