Hvilket kort skal man vælge nu
Fra : MN

Dato : 17-11-03 14:09

Jeg overvejer at skifte lidt i den gamle kasse
derhjemme og vil gerne have lidt råd omkring hvad
man skal vælge af AMD MoBo nu, i en prisklasse
omkring 700,-.

Regner med at købe en Barton omkring de 2500+

/Martin

Fra : MN

Dato : 17-11-03 14:29

i en prisklasse omkring 700,-.

RETTELSE: 700 - 1000 ,-

Fra : JK

Dato : 17-11-03 14:47

On Mon, 17 Nov 2003 14:09:15 +0100, "MN" <nospam@galnet.dk> wrote:

> [...]
>man skal vælge af AMD MoBo nu, i en prisklasse
>omkring 700,-.
>
>Regner med at købe en Barton omkring de 2500+

Et nforce2 bundkort.

Kan anbefale soltek FRN2-L

Det skal bare være et nforce2 400 chipset, så bundkortet er
specificeret for fsb400 cpu'er.

Kombiner med noget pc3200 ram af et godt mærke.

hilsen

John

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-11-03 14:50

MN wrote:
> [...]
> man skal vælge af AMD MoBo nu, i en prisklasse
> omkring 700,-.
>
> Regner med at købe en Barton omkring de 2500+

Så hedder boardet Abit NF7 hvis du vil holde dig omkring de 700,- eller Abit
NF7-S til omkring de 1000,- Den eneste forskel er at du får SATA og FireWire
(IEEE1394), samt et bedre onboard lydkort med S-versionen.

Jeg har selv Abit NF7, og det er om muligt mit bedste mobo ever!

--
Martin K

Fra : JK

Dato : 17-11-03 15:05

On Mon, 17 Nov 2003 14:50:17 +0100, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

> [...]
>(IEEE1394), samt et bedre onboard lydkort med S-versionen.
>
>Jeg har selv Abit NF7, og det er om muligt mit bedste mobo ever!

Har både soltek FRN2-L og Abit NF7, og jeg synes, at Soltek'en er en
smule hurtigere på controlleren. Der sidder samme type harddisk (120
Gb) på dem begge. Dette betyder meget.

Jeg bruger nyeste nvidia motherboard drivers på begge.

hilsen

John

Fra : MN

Dato : 17-11-03 15:50

Jeg har oxo selv overvejet noget a la

Abit NF7 (-S måske)
EpoX 8RDA+
Soltek FRN2-L

Andre forslag?

/Martin

Fra : Jive

Dato : 18-11-03 10:57

Hvad havde du tænkt dig med bundkortet?? Skal det bare køre stabilt, eller
vil du også kunne overclocke det ?? Ifald du vil overclocke er der lige den
bemærkning ved det at de ny Barton er låst på multiplieren, så du skal have
en lidt ældre model. Jeg mener det er fra maj i år de begyndte at låse dem,
men det kan du nok finde i gruppen dk.edb.hardware.overclocking.

Men helt klart skal du da vælge at købe så dyrt som muligt. Det varer jo
desværre ikke mange måneder før det nye udstyr er håbløst forældet, men er
man selv tilfreds med det er det selvfølgelig noget udemærket grej man har
fået fat i.

Venlig hilsen

Jesper.

Fra : MN

Dato : 18-11-03 11:24

> [...]
> desværre ikke mange måneder før det nye udstyr
er håbløst forældet, men er
> man selv tilfreds med det er det selvfølgelig

Som udgangspunkt skal det ikke OC, men det vil det
nok ende med hvis jeg kan få en Barton 2500+ der
ikke er låst. Det skal bruges til liidt spil a la
Command & Conqueror.

/Martin