Junge
Fra : Niels Winther Christ~

Dato : 15-11-03 15:35

Hej i gruppen

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette par? og i hvilket sogn kommer de
fra? FT.?
Købmand Peter Dalgaard Junge og hustru Kaja Marie Kirstine Jensen, de sønnen
Kaj Peter Junge f. i Ringkøbing (form. Amtet), foruden Kaj er der børnene
Harald, Gerda, Signe, Knud, Gudrund og Karen Junge.
Jeg har prøvet på DDA uden resultat.
Med venlig hilsen
Niels Winther Christensen

Fra : K. Thidemann

Dato : 15-11-03 16:16

On Sat, 15 Nov 2003 15:35:17 +0100, "Niels Winther Christensen"
<niwich@email.dk> wrote:

> [...]
>Kaj Peter Junge f. i Ringkøbing (form. Amtet), foruden Kaj er der børnene
>Harald, Gerda, Signe, Knud, Gudrund og Karen Junge.

Du skriver ikke noget om årstal - hvilket år ?

Kaja er et nyt navn, er du sikker på folketællingen er på nettet ?

Måske relation til nedennævnte (han er ansat på en købmandsgård)

Kilde: FT-1880
Navn: Andreas Junge Køn: M
Alder: 15
Stilling i husstanden: Handelslærling Civilstand: Ugift
Fødested: Holstebro
Sogn: Gimsing Herred: Hjerm
Amt: Ringkøbing Stednavn: Struer by
Husstands-/familienr: L8, nr. 9.1 Matr.nr/adresse: En gaard
Trossamfund: Lutheraner
Indtastningsnr: C5593 Løbenr.: 466

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 15-11-03 16:18

<niwich@email.dk> wrote:

> [...]
>Kaj Peter Junge f. i Ringkøbing (form. Amtet), foruden Kaj er der børnene
>Harald, Gerda, Signe, Knud, Gudrund og Karen Junge.

Her har du ham

2. PETER DALGAARD JUNGE - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 22 JUL 1866 Ringkobing, Ringkobing, Denmark

mvh
Ketty Thidemann

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 15-11-03 17:40

"Niels Winther Christensen" <niwich@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med dette par? og i hvilket sogn kommer de
> [...]
**********
Ja, det er jo ikke nemt at vide.

Fra min hjemmeside om de kendte Kjøbenhavnere træffer man i nr. 237. Junge
Johan Peter Boye (1735 - 1807)
kaldes også Bojejunge, Boyejonge, Jonge Boye o.s.v. Bygmester, brandmajor.

1771 - 78: Gothersgade 43,
1784 - 85: Nørre Voldgade 2,
1786 - 97: Pilestræde 37,
1807: Vestergade 7.

Så vidt jeg husker fratrådte han som brandmajor efter een af Københavns
store brande.
Knæk og bræk.
Flemming.

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 15-11-03 20:30

Gården Junge ligger i Vinding sogn, Ringkøbing amt.

Mvh Hedvig

Fra : K.Haaning Andersen

Dato : 15-11-03 23:32

Hej
Niels

Jeg arbejder også med en familie, der hedder Junge, og har sit navn efter
landsbyen Junge i Vinding sogn, Rinkøbing amt. Mine paersoner lever omkring
år 1800.

Venlig hilsen

K.Haaning Andersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-11-03 00:46

"Niels Winther Christensen" <niwich@email.dk> skrev Sat, 15 Nov 2003
15:35:17 +0100

> [...]
>Kaj Peter Junge f. i Ringkøbing (form. Amtet), foruden Kaj er der børnene

Du skal sansynligvis søge navnets oprindelse i Vinding sogn (den i
Ulfborg herred).

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred