Mangler gys!
Fra : Lasse

Dato : 15-11-03 10:51

Davs, nu synes jeg snart jeg har ventet længe nok, har set mange af de nye
såkaldte gysere, såsom Freddy vs Jason, Jason X og lign, og ærlig talt - de
er overhovedet ikke uhyggelige på nogen som helst måde!?

Nogen der kan anbefale en film, blodig, uhyggelig og sådan? Skal man over i
noget splatter så? Så et indlæg for et par dage siden hvor der var en der
skrev "Det var tider da man troede at fredag den 13. og lign var det værste
man ku få fat i" (Noget lign ihvertfald :)

Så er det jeg gerne vil høre, hvad skal jeg så ha fat i? Kan i evt nævne
nogen titler!

Hilsen
Lasse

Fra : Mithrill

Dato : 15-11-03 11:32

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote in message
> [...]
> man ku få fat i" (Noget lign ihvertfald :)
>
> Så er det jeg gerne vil høre, hvad skal jeg så ha fat i? Kan i evt nævne

De film der har skræmt mig mest de sidste par år er:

The Ring
Signs

Kan ikke lige komme på andre film, og jeg ser faktisk en MASSE. Kan godt
tyde på der ikke bliver produceret så mange gyserfilm for tiden, af en eller
anden mærkelig grund !

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-11-03 11:49

Mithrill wrote:

> De film der har skræmt mig mest de sidste par år er:
>
> The Ring
> Signs

Hvad var skræmmende ved Signs? Personligt synes jeg, det var latterligt,
at man har teknologi til at flyve gennem rummet, men ikke kan forcere en
trædør. For ikke at nævne de smarte hatte.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-11-03 12:40

> [...]
> man ku få fat i" (Noget lign ihvertfald :)
>
> Så er det jeg gerne vil høre, hvad skal jeg så ha fat i? Kan i evt nævne

Jeg sked grønne grise over Sixth Sense, hvis du ikke har fået set den. Nogen
anbefaler The Others, men jeg har ikke selv set denne.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 15-11-03 12:40

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse :

> [...]
> man ku få fat i" (Noget lign ihvertfald :)
>
> Så er det jeg gerne vil høre, hvad skal jeg så ha fat i? Kan i evt nævne

Jeg vil igen fremhæve en temmelig ukendt tv-serie i 3 dele ved navn "Rose
Red". Manuskriptet er skrevet af ingen anden end Stephen King og handler om
et stort palæ, Rose Red, hvor der foregår mange underlige ting og sager. 6
mennesker med hver deres overnaturlige evner tager ud for at udforske det,
og de får dæleme noget for pengene.

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11275

Jeg selv købte den noget billigere hos choicesdirect.co.uk :

http://www.choicesdirect.com/templates/product.asp?ProductGuid=658075

Tro mig, du bliver IKKE skuffet.

> Hilsen
> Lasse

Med venlig hilsen
Mads

Fra : Bo Kristensen

Dato : 15-11-03 12:52

"Mads Holmsgaard Eriksen" <shadow_of_x@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> mennesker med hver deres overnaturlige evner tager ud for at udforske det,

Kan kun tilslutte mig denne anbefaling, Rose Red er pænt lang, men man
sidder i næsten alle 5 timer på kanten af sædet...
Og så tror jeg den er ukendt, fordi den ikke har været sendt i Danmark,
endnu...

--
Bo Kristensen

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-11-03 13:02

> [...]
> man ku få fat i" (Noget lign ihvertfald :)
>
> Så er det jeg gerne vil høre, hvad skal jeg så ha fat i? Kan i evt nævne

Hmmmm...... ja, mange af Freddy ect.filmene er nok mere i
trækken-på-smilebåndene-genren efterhånden.

Den gyser jeg umiddelbart husker gjorde mest indtryk var - Audition. Det var
en film folk udvandrede fra. Jeg gav mig selv til at analysere på
filmteknikken, da den blev for ulækker.
Ellers flere af de okkulte film, uden at jeg umiddelbart lige kan komme i
tanker om nogle jeg vil fremhæve, så skal jeg nok lige i arkivet først.

Mvh Maria

--
"There's a difference between knowing the path, and walking the path"
-Morpheus

Fra : Niels Otto

Dato : 15-11-03 13:15

Personlig synes jeg at filmen - Bag Facaden - er en af de film der virker
bedst....

Niels O.

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-11-03 13:36

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:7Botb.9889$NR6.2362@news.get2net.dk...

> Den gyser jeg umiddelbart husker gjorde mest indtryk var - Audition. Det
var
> en film folk udvandrede fra. Jeg gav mig selv til at analysere på
> filmteknikken, da den blev for ulækker.

Hehe....jeg kan se Audition ikke er eentydig.. Den jeg tænkte på var den
japanske Oodishon (2000), Ôdishon (2000) (Japan: alternative
transliteration) eller Audition (2001) (International: English title).

http://us.imdb.com/title/tt0235198/

Mvh Maria

Fra : Lasse

Dato : 15-11-03 14:01

Den Rose Red ser okay ud, den vil jeg da overveje, dog synes jeg ikke Sixth
Sense, The Others, The Signs og lign er spor uhyggelige, det er måske bare
mig :)

Håber der kommer nogen flere bud!

Fra : Ole Steiness

Dato : 16-11-03 07:20

> [...]
Sixth
> Sense, The Others, The Signs og lign er spor uhyggelige, det er måske bare

Hvad med House On Haunted Hill?

Er normalt ikke selv til denne type film, da de gerne bliver for B-agtige,
men jeg synes den her holder (trods de tamme karakterer).

VH Ole

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 16-11-03 12:20

"Ole Steiness" <steiness@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er normalt ikke selv til denne type film, da de gerne bliver for B-agtige,
> men jeg synes den her holder (trods de tamme karakterer).

Helt enig!
Jeg blev fanme også bange for den film.

Rune

Fra : ML-78

Dato : 16-11-03 13:02

> Hvad med House On Haunted Hill?

Ja, originalen med Vincent Price er udmærket.

ML-78

Fra : Lhs

Dato : 15-11-03 17:54

Hej

Jeg sværger lidt til Phantasm serien (1 - 4) med Angus Scrimm, the tall man
som en fed kult gys(er) serie med det rette element af low budget/kult gys.

Jeg kommer samtidigt i tanke om en tankevækkende gyser af Wess Craven The
serpant and the Rainbow http://www.imdb.com/title/tt0096071/
der uhyggeligt blander politik og voodogys, så har den en begravet levende
sekvens som jeg husker som creepy - ved ikke om den findes mere, kunne
egentlig godt tænke mig et gensyn med den på dvd.

Ellers må jeg indrømme at der er sjældent mellem gysene, ikke mellem filmene
der kan overstige kvalmegrænsen, men det er jo ikke uhyggeligt.

Ringen mv. er dog `behagelige´ undtagelser.

Lars HS

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 15-11-03 19:42

Lhs skrev i en meddelelse...

> [...]
> sekvens som jeg husker som creepy - ved ikke om den findes mere, kunne
> egentlig godt tænke mig et gensyn med den på dvd.

Den findes! Jeg har netop skrevet den på min juleønskeseddel fordi jeg fandt
den på (og her kan det godt blive lidt pinligt i lyset af en række tidligere
tråde) Dvd Pusherens hjemmeside - han skal have 95 kroner for den. Jeg har
nu også været så forudseende at skrive på selvsamme ønskeseddel at det nok
er en god idé at bestille til afhentning i hans butik Kanon film for
øvrigt - det er så længe siden jeg sidst har set den at jeg kan huske bogen
bedre men den var i hvert fald uhyggelig - og Bill Pullman var rigtig god i
den.

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : Lhs

Dato : 15-11-03 20:22

Hej

Takker og bukker for en pige med den rette filmsmag.

Lhs

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 15-11-03 23:02

Lhs skrev i en meddelelse...
> Hej
>
> Takker og bukker for en pige med den rette filmsmag.
>
> Lhs

Nejer og takker for komplimenten

Mvh Tina

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-11-03 09:37

On Sat, 15 Nov 2003 10:51:17 +0100, "Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote:

> [...]
>skrev "Det var tider da man troede at fredag den 13. og lign var det værste
>man ku få fat i" (Noget lign ihvertfald :)

Hvis det skal bære blodigt, så kig på film instrueret af Umberto Lenzi, bl.a.
Cannobal ferox:

http://uk.imdb.com/title/tt0082700/

Kurt Brixen

Fra : Jesper

Dato : 16-11-03 14:28

> [...]

> man ku få fat i" (Noget lign ihvertfald :)
>
> Så er det jeg gerne vil høre, hvad skal jeg så ha fat i? Kan i evt nævne

Dagon kan varmt anbefales
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 16-11-03 16:33

Jesper wrote:

> Dagon kan varmt anbefales

Jeg tror, den kræver at man er fan af Lovecraft ... ellers tror jeg den
fremstår ret B-agtig.

Jeg synes, den er ok - har den på DVD - men der er godt nok noget crappy
computergrafik i.

Mvh,
Thomas

Fra : Jesper

Dato : 16-11-03 16:58

Thomas Daugaard <thomas@noreplytoemail.th> wrote:

> [...]
> fremstår ret B-agtig.
>
> Jeg synes, den er ok - har den på DVD - men der er godt nok noget crappy

Man behøver ikke at være fan af Lovecraft for at værdsætte Dagon. Jeg
har set den på en stor DLP projektionshjemmebiograf, fantastisk
oplevelse!
Og så synes jeg ikke effekterne var så ringe.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morbid Angel

Dato : 16-11-03 16:30

> [...]

>man ku få fat i" (Noget lign ihvertfald :)
>
>Så er det jeg gerne vil høre, hvad skal jeg så ha fat i? Kan i evt nævne

kan anbefale Dødens Hospital aka Session 9, den kan fåes for ca 100
kr.
Identity
Final Destination 1 + 2

Af asiatiske gysere kan anbefales: