Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dagens foto: Stumtjener
Fra : Fums

Dato : 16-11-03 17:10

Jeg er lidt spændt på hvad I synes om dagens foto. Personligt kan jeg godt
lide det, men jeg er meget usikker på om andre ser det samme i billedet
http://fums.dk/2003/11/index.htm#12

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Deaster

Dato : 16-11-03 17:35

"Fums" <spam.er@uønsket.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt spændt på hvad I synes om dagens foto. Personligt kan jeg godt
> lide det, men jeg er meget usikker på om andre ser det samme i billedet
> http://fums.dk/2003/11/index.htm#12

Det kan godt være jeg er grov og nedladende, men altså hold kæft hvor tager
du nogle dårlige billeder, billederne er som regel uskarpe, mørke, rystede
og rent ud sagt temmeligt uinteressante, er du masochist siden du gerne vil
have dem kommenteret hele tiden ?

Deaster

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-11-03 17:43

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan godt være jeg er grov og nedladende,

.... "kan godt være"? Det behøver du da ikke være i tvivl om, at du er.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-11-03 18:34

On Sun, 16 Nov 2003 17:34:47 +0100, "Deaster" <nospam@deaster.dk>
wrote:

>"Fums" <spam.er@uønsket.invalid> skrev i en meddelelse
klip
men jeg er meget usikker på om andre ser det samme i billedet

Ser det samme ?? Jeg ser ikke noget,
jeg må have en tid hos øjenlægen.
mvh Ebbe

Fra : Claria's Paradis

Dato : 16-11-03 18:45

Hejsa Fums

Jeg må nok holde med Deaster, for dine billeder er af meget ringe kvalitet.

Nu ved jeg ikke hvormange år du har fotograferet i, men dine billeder ligner
noget som jeg selv startet med for små 30 år siden.

Nu skal alle andre herinde ikke starte en flamewar mod mig, bare fordi jeg
siger min mening og de billeder Fums laver.

Hilsen
Claria

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-11-03 19:32

Jeg synes godt, man kunne forsøge at forklare hvorfor.............
Så det vil jeg så prøve på.........
Grønt brunt var hønsestrikfarverne i 60erne
En stumtjener er ikke særligt interessant på denne måde.
Komposition ?
Uskarpt
Underbelyst i en grad så det evt. minimale interessante i en stumtjener går
tabt.
Alt i alt fornemmer jeg intet personligt udtryk i den.
Men lad os vende den, Fums - hvorfor kan du godt lide den ?

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Fums

Dato : 16-11-03 20:04

Ole Larsen skrev news:3fb7c27b$0$9718$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> [...]
> Alt i alt fornemmer jeg intet personligt udtryk i den.
> Men lad os vende den, Fums - hvorfor kan du godt lide den ?

Jeg ved det ikke, det virker bare stort på mig

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-11-03 01:23

> Ole Larsen skrev news:3fb7c27b$0$9718$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> går
>
> Jeg ved det ikke, det virker bare stort på mig

Og så er vi jo lige som færdige med den debat........

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-11-03 20:00

"Claria's Paradis" <clariaNO@SPAMparadis.dk> wrote in message

> Nu ved jeg ikke hvormange år du har fotograferet i, men dine billeder
ligner
> noget som jeg selv startet med for små 30 år siden.

Jeg tror ikke det har noget at gøre med, om man har fotograferet i kortere
eller længere tid. Nogen har selvkritik, og bliver bedre med tiden, andre
viser det frem og håber på skulderklap.

> Nu skal alle andre herinde ikke starte en flamewar mod mig, bare fordi jeg
> siger min mening om de billeder Fums laver.

Jeg er enig med dig, men det er sjældent jeg kommenterer andres billeder,
hvis ikke jeg kan sige noget positivt om dem. Jeg har fotograferet i mere
end 40år, men offentliggør ikke ret mange af mine billede. Til gengæld har
jeg huset fuldt af dem i store størrelser. Fritikken kommer fra min familie
og de, der besøger mit hus

Bo //

Fra : Fums

Dato : 16-11-03 20:30

Claria's Paradis skrev news:3fb7b78c$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Nu ved jeg ikke hvormange år du har fotograferet i, men dine billeder
ligner
> noget som jeg selv startet med for små 30 år siden.

Så gammel er jeg slet ikke.

Fra : Per

Dato : 17-11-03 01:30

On Sun, 16 Nov 2003 17:10:28 +0100, Fums wrote:

> Jeg er lidt spændt på hvad I synes om dagens foto. Personligt kan jeg godt
> lide det, men jeg er meget usikker på om andre ser det samme i billedet
> http://fums.dk/2003/11/index.htm#12

Jeg ser en stumtjener. Den siger mig ikke noget (måske fordi den er stum)
--
MVH Per
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : nyrup

Dato : 17-11-03 10:03

Hej Fums.
Jeg vil også være med!...
Jeg synes at der er en interessant ting i forhold til din stumtjener! - Du
har forsøgt dig med forskellige belysninger! Du er begyndt på en serie. - Du
ville kunne lave en montage ud af det. Hvad med evt at bearbejde det til
grafik i Photoshop eller et andet program. Lav evt. noget "ekstrem unsharp
mask" på billederne og en omgang "kurver" og hvad du nu får lyst til. Det
kan blive abstrakt kunst. - Det med at forsøge at se det vi omgiver os med i
dagligdagen fra en "skæv" vinkel kan der godt komme noget interessant ud
af... Det kunne let gå hen og blive mindst lige så interessant som Per
K(n)irkeby og Asger h(J)orn....
Da motivet lægger op til symetri er det synd du ikke har taget det "lige
på". Det er skævt. Men prøv igen! Stumtjeneren er der jo sikkert stadig. -
Hvis ikke du har et stativ så kan jeg anbefale dig at købe et... Husk også
at det (efter min mening) er bedre med "korn" (digital støj) end rystede
billeder. Indstil kameraet til ISO 200 eller 400.
mvh,
Lars-Peder

Fra : Fums

Dato : 17-11-03 14:43

nyrup skrev news:3fb88e6a$0$95040$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
> dagligdagen fra en "skæv" vinkel kan der godt komme noget interessant ud
> af... Det kunne let gå hen og blive mindst lige så interessant som Per

Interessant tanke.

> [...]
> at det (efter min mening) er bedre med "korn" (digital støj) end rystede
> billeder. Indstil kameraet til ISO 200 eller 400.

Ja, den skulle have været lige på, men jeg var nok i søvnunderskud. Jeg
kommer nok ikke ind på Odense Rådhus igen ved at se jeg skal fotograferer en
stumtjener... nok ikke noget de synes er særligt vigtigt.