Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon Digital Ixus II
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 15-11-03 22:03

hej gruppe

Jeg overvejer at købe subject. Hvad siger I?

Mit behov er: et kamera til billeder, som jeg primært vil lagre digitalt,
dog skal kameraet være godt nok til at jeg også kan få lavet papirkopier af
udvalgte fotos, som ser ok ud.

Jeg er ikke foto-feinschmecker mht. den tekniske kvalitet, men vil gerne
kunne tage billeder og optage små film til min computer og hjemmeside.

Canons kamera er meget lille og i lækker indpakning, og det kan både tage
billeder og optage film. Dog kræver filmoptagelser en ret stor investering i
memory sticks!

Mikkel

Fra : Peter Holm

Dato : 16-11-03 02:36

> Jeg overvejer at købe subject. Hvad siger I?

Jeg siger KØB! - og dog.....

Alle Ixus'er fra første model er super dejlige 'ta' med overalt' kameraer,
der tager fantastiske billeder.
Men ifølge edbpriser.dk er prisforskellen mellem et Ixus II og et Ixus 400
lige nu 600kr. Det synes at være givet godt ud for 1x extra zoom + 1Mpix
extra opløsning + lidt manuelle muligheder.

Men uanset hvilken Ixus model du vælger, så vil det mere end opfylde dine
krav som all-round kamera - bestemt også hvad angår kvalitet. Print i feks.
13x18 cm er absolut heller ikke noget problem med hverken Ixus II eller
Ixus400.

Mvh
Peter

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-11-03 11:08

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Tak for svar. Det vil jeg undersøge.

Er der andre der har kommentarer?

Mikkel

Fra : Fums

Dato : 16-11-03 13:01

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev
> Er der andre der har kommentarer?

Har Canon Ixus. Det har jeg været glad for. Godt kamera at starte med.

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : nyrup

Dato : 16-11-03 15:23

Jeg købte IXUS 400 for ca. 14 dage siden. Jeg har spejlrefleksudstyr. Dels
en del Nikon og dels det gamle gode Practika, som jeg har mellemringe til
osv. Jeg har også en Kodak filmscanner som jeg købte da den var på tilbud
hos Phototeam for et års tid siden. (Jeg er først for alvor ved at "forstå"
at betjene den scanner nu! Det er en langsom proces...)
Jeg tog forleden en tur i skoven med både IXUS og Nikon. Jeg havde en Agfa
Vista 200 ISO film i Nikonen og skød på 100 ISO og 200 ISO med IXUS.
Resultatet fra filmen (scannet til 6,7 Mpix) er pænt skarpe. Men det er IXUS
også! Der er mindre korn på langt de fleste af billederne fra IXUS
sammenlignet med Agfa farvenegativfilmen. I en del af billederne kunne jeg
konstatere en større detaljerigdom i baggrunden med IXUS end med
Agfa-filmen... Så...
Jeg købte IXUS fordi jeg manglede et kamera til lommen!! - Det dækker netop
det behov! Samtidigt er det hurtigt i opstart og i autofokus og med minimum
af forsinkelse. Det føles faktisk mere som et filmkamera end som et
digitalt-"langsom-kamera"...
mvh,
Lars-Peder.