Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
film-plakat og Photoshop 7 ??
Fra : michael bennati scho~

Dato : 15-11-03 22:01

Jeg har en lidt mærkværdig forspørgsel:

Der går i biografen lige nu en film ved navn the Human Stain med Nicole
Kidman og Anthony Hopkins i hovedrollerne. Plakaten som I sikkert har set er
en grafisk portrætering af Hopkins i delvis profil i mørkeblå/sort/hvid
nuancer og Kidman forfra i lysere blå/sort/hvide nuanceringer.

Meget stilfuldt og spændende synes jeg. Jeg kunne tænke mig at låne ideen og
overføre den på en plakat jeg skal lave med 6 sangere. Nogen der har et link
til en tutorial der viser hvordan man laver sådan en movie poster eller kan
forklare det??
mvh Michael

Fra : nadia.dk

Dato : 16-11-03 00:31

Har du et link til et sted på nettet hvor man evt. kan se denne plakat?

- Så vil jeg se hvad jeg kan gøre...

Mvh. Nadia
--
www.nadia.dk

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb69421$0$29371$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : michael bennati scho~

Dato : 16-11-03 00:59

"nadia.dk" <mail@ask-4-it.dk> skrev i en meddelelse
> Har du et link til et sted på nettet hvor man evt. kan se denne plakat?
>
> - Så vil jeg se hvad jeg kan gøre...
>
> Mvh. Nadia
> --
> www.nadia.dk

ja:
http://www.impawards.com/2003/human_stain.html

mvh Michael

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 18-11-03 12:42

> [...]
> en grafisk portrætering af Hopkins i delvis profil i mørkeblå/sort/hvid
> nuancer og Kidman forfra i lysere blå/sort/hvide nuanceringer.

Det er lavet som duo- eller tritone.
Billedet skal som udgangspunkt være i gråtoner. Vælg derefter "Mode" -
"Duotone". Vælg igen "Duotone" eller noget andet. Nu kan du blande op til
fire farver, som det passer dig. Filen skal gemmes som en "eps".

God fornøjelse.

Venlig hilsen fra Niels