Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Animeret panoramabillede
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 15-11-03 14:50

Hejsa!

Jeg har på nogle hjemmesider se panoramabilleder der langsomt scroller fra
den ene side til den anden (f.eks i en ramme) - det kan være brugerbestemt
og der kan både scrolles horisontalt og vertikalt. Forstår I hvad jeg mener
?
Hvilket program bruger man til at lave sådan noget stads ?

Hilsen Bo

Websted:
http://www.visuelweb.dk/300D/index.htm
http://www.visuelweb.dk/galleri.htm
http://bo.joergensen3.person.emu.dk

Fra : Mic Holm

Dato : 15-11-03 15:17

Det er sikkert lavet i java.

Prøv denne google søgning:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=java+applet+download+free+pan+image

--Michael

Fra : Mic Holm

Dato : 15-11-03 15:18

Eller her:

http://javaboutique.internet.com/Pan/

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 15-11-03 17:18

Hej Bo

PanaVue ImageAssembler kan både samle(stitch) og bagefter lave en 360 grader
QuickTime® VR film.

Se mere her : http://www.panavue.com/products/index.htm
hvor du også kan downloade en trail version.

M.v.h.
Lars

Fra : Birger Borgwardt

Dato : 15-11-03 21:42

In article <3fb62f05$0$29304$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Bo
Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> ?
> Hvilket program bruger man til at lave sådan noget stads ?

Hej Bo,
Du kan på http://www.webfoto-interaktiv.dk/R_2002/
se eksempel på denne teknik.
Du kan se på koden hvordan det kan være lavet.
Der er et hav af programmer lige fra medfølgende programmer til nyere
amatør digicam,
til prof og dermed dyre programmer der kan både cyllindriske og cube formater.

Du kan sikkert downloade flere demoer fra de forskellige sites og prøve
dig frem.
De gode programmer har en meget stejl indlæringskurve, men skal du "bare"
have noget til at køre rundt, så prøv med et af de gratis ;)
Programmet er langt det billigste, det er mere alt det fotoudstyr der
løber på ;)

Held og lykke med projektet fra en gammel _panograf_

Birger Borgwardt
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

--
Birger B.