Træning i Sit og dæk og alt det der
Fra : Steff Steffensen

Dato : 15-11-03 11:22

hej, hvordan kan man lære en hund de der kunster som: Sit, dæk, giv pote,
high five, død hund, rulle rundt. Den er 5 md. Den kan godt sit. Men den gør
det automatisk hvis man har en godbid. Og det samme hvis den sitter, og du
siger: gi´pote gør den det, men du kan også fx sige: grim og hej og tumpe.
Den di´r pote alligevel. Har i et fif til hvordan den lære det hurtigt?

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 00:21

"Steff Steffensen" <no_spam@shit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den di´r pote alligevel. Har i et fif til hvordan den lære det hurtigt?

Prøv, at låne en bog om hundetræning eller ta` et kig på dette link:

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Hundeskolen/hund_hundeskolen.html

Husk også, at bruge ros og ikke kun mad, for så risikere man nemlig, at
hunden kun fokuserer på godbidden og ikke ejeren.
Så findes der selvfølgelig også klikkertræning, men det har jeg ikke prøvet
endnu. Det er dog beskrevet på linket.

Når man først har lært hunden, at give pote, så bruger de det gerne
flittigt, hver gang de vil opnå noget
Vores hund sidder gerne pænt med poten på vores skød, når hun tigger mad
eller, hvis hun bare gerne vil snakkes/kæles med.

Vi behøver heller ikke, at sige noget mere. Hun kan jo se, når vi rækker
hånden frem og så kommer poten. Det er nok det samme jeres gør og så er det
ligemeget, hvad i siger.

Det er forskelligt, hvor hurtigt hunde lærer. Nogle hunde kan en øvelse
efter 5 gange. Andre hunde skal bruge laaang tid, før de fatter det, men det
lyder da til, at jeres hund, fanger tingene hurtigt nok, selvom det kan være
en energisk race

Held og lykke med det !

Mvh. www.tjekmig.dk