Hvem har prøvet...
Fra : Gismo

Dato : 16-11-03 23:54

Sidste år var vi i Italien og kørte over fernpass, på Carsten Stages
anvisninger, kanon tur. takker igen.
Jeg sidder nu og pønser på at køre ad E45 forbi Kufstein, dreje fra
ved Wögel mod Kitzbühl gennem Felber tauern (vest om Grossglockner)
og videre mod Lienz.det ser ud til at være nemt nok, så kommer svære

Over Plöckenpass og ned til motorvejen ved Tolmezzo.(ruten hedder
vist 110)

Hvem har prøvet det med eller uden CV.?
Er der nogen betaling ved Felber tauern?
Måske kan det slet ikke lade sig gøre)

Gismo

Fra : Steen Larsen

Dato : 17-11-03 08:53

Gismo wrote:
> Er der nogen betaling ved Felber tauern?

Pris 10 EUR (ca.75 kr.) solo måske dyrer med campingvogn.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 18-11-03 07:16

> Hvem har prøvet det med eller uden CV.?
Jeg kender een der har prøvet det "I" en CV

Fra : Gismo

Dato : 18-11-03 19:26

Carsten Bo Laursen wrote:

> Jeg kender een der har prøvet det "I" en CV

så må vedkommende ha' gjort det med sig selv
når du kun kender een. )

Men det hjælper ikke mig vel !!!!!!!!

Gismo.

Fra : T. Hartung

Dato : 19-11-03 17:31

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
..
> Jeg sidder nu og pønser på at køre ad E45 forbi Kufstein, dreje fra
> ved Wögel mod Kitzbühl gennem Felber tauern (vest om Grossglockner)
> og videre mod Lienz.det ser ud til at være nemt nok

Ja

Du skal dreje fra lige efter Kufstein mod st. Johann og over Kitzbühel
stigninger på ca. 9% ved Felbertauerntunnel.

Du må ikke køre via Strass og Gerlos med CV.

> så kommer svære
> Over Plöckenpass og ned til motorvejen ved Tolmezzo.(ruten hedder
> vist 110)

Turen op til Plöckenpass (1.362 m.o.h.) er med stigninger op til 13% og er
betegnet som "ikke egnet med anhænger" af ADAC (som jeg har fået via FDM) -
men altså heller ikke forbudt!!

..... dog vil jeg sige at 13 % er mere en man almindeligvis godkender
bilernes trækevne efter som er 12% (normalt påhængvognsvægten til B-kortet)
og dem der udnytter BE-kørekortreglerne og får påhængsvægten hævet er bilens
stigningsevne ofte reduceret helt ned på 8 % stigning.

--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : phk

Dato : 19-11-03 19:03

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bilens
> stigningsevne ofte reduceret helt ned på 8 % stigning.

Og så er der kun 1 procent ned til Kasselbakkernes stigning på 7%.

--
Per, Esbjerg

Fra : T. Hartung

Dato : 19-11-03 20:35

> bilens
>
> Og så er der kun 1 procent ned til Kasselbakkernes stigning på 7%.

hehe derfor hold helt til højre i krybesporet sammen med LKW'erne så vi
andre kan komme forbi "mit tempo 100"

Fra : Søren Uttrup

Dato : 20-11-03 14:59

> hehe derfor hold helt til højre i krybesporet sammen med LKW'erne så vi
> andre kan komme forbi "mit tempo 100"

Er der forøvrigt ikke noget med at testperioden med "tempo 100" ophører til
Nytår ?

Fra : T. Hartung

Dato : 20-11-03 17:44

"Søren Uttrup" <nospamsvu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

Er der forøvrigt ikke noget med at testperioden med "tempo 100" ophører
til
> Nytår ?

Det har jeg ikke hørt - jeg er af den opfattelse at "tempo 100" er
permanent - det kræver man får vogntoget godkendt ved TÜV og dette bl.a.
forudsætter at CV max vejer 80% af det trækkende køretøj og at der er
godkendt stabilisator monteret - og naturligvis at vognen må køre 100 km/t
fra fabrikkens side.

Fra : Søren

Dato : 25-11-03 18:27

> [...]
> forudsætter at CV max vejer 80% af det trækkende køretøj og at der er
> godkendt stabilisator monteret - og naturligvis at vognen må køre 100 km/t

Det ser ud som om at ordningen er forlænget indtil 2007 se
http://www.adac.de/ReiseService/Camping/Camping_News/Meldungen/D_Tempo100.asp?ComponentID=3171&SourcePageID=8354%231&TL=2

Fra : Per H

Dato : 20-11-03 17:33

On Wed, 19 Nov 2003 20:35:00 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>

Hvorfor kan man ikke sende mail til dig.

><t.hartung@nospam.dk>: host mailgw1.worldonline.dk[212.54.64.159] said: 550
> RCPT TO:<t.hartung@nospam.dk> User unknown

Vh Per
icq 8212837

Fra : T. Hartung

Dato : 20-11-03 18:33

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 19 Nov 2003 20:35:00 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
>
> Hvorfor kan man ikke sende mail til dig.

550

hehe .. der er mange herinde du ikke kan maile til, kan dog se din
mailadresse er tilgængelig. Dette skyldes at der ikke skal ske en spamming
af min private mailadresse hvis der skulle være nogle der fandt på og skanne
de nyhedsgrupper jeg færdes i.

Samtidig har jeg desværre prøvet at personner som ikke helt har været enig i
mine synspunkter at mailet direkte deres specielle holdninger - og derved
undgået at det eksempelvis blev offentlig vist i en NG - men har da prøvet
at klippe en sådan mail og sætte den ud på nettet så alle kunne følge med -
hehe så blev der da ro.

....... MEN man kan faktisk godt maile til mig ud fra de givne oplysninger
) - dog syntes jeg ikke der er meget at holde hemmligt så brug da bare NG
......... RIS og ROS tager jeg (næsten) ens )

Fra : Per H

Dato : 20-11-03 18:50

On Thu, 20 Nov 2003 18:33:08 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>550
>>

>hehe .. der er mange herinde du ikke kan maile til, kan dog se din
>mailadresse er tilgængelig.

Ja selvfølgelig.

>) - dog syntes jeg ikke der er meget at holde hemmligt så brug da bare NG
>........ RIS og ROS tager jeg (næsten) ens )

Men nu vedrørte det ikke NG, så det var derfor jeg ville skrive en
mail.

Vh Per
icq 8212837

Fra : T. Hartung

Dato : 20-11-03 20:16

> Men nu vedrørte det ikke NG, så det var derfor jeg ville skrive en
> mail.

hehe ... jeg er jo af natur nysgerrig - og du har endnu ikke "hittet" stedet
kan jeg se - så lidt hjælp får du - da alle kan gøre det - tryk nederst i
min signatur, se oppe over MENU-baren til venstre - før mus op og
............... klik ))

Fra : Søren Uttrup

Dato : 20-11-03 15:21

> [...]
bilens
> stigningsevne ofte reduceret helt ned på 8 % stigning.

Har det noget med kørekortets type at gøre, jeg troede da at det var bilens
data (trækvægt) der bestemte her ?
Vil det sige at en bil der vejer 1200 kg. normalt kan trække 1250 kg. op af
en 12 % hældning, hvis den altså ikke har en trækvægt under 1250 kg. ?

Fra : T. Hartung

Dato : 20-11-03 17:42

> Har det noget med kørekortets type at gøre, jeg troede da at det var
bilens
> data (trækvægt) der bestemte her ?

Det har ikke noget med kørekorttypen at gøre men det passe som regel
sammen - og der er aldrig regler uden undtagelser

> Vil det sige at en bil der vejer 1200 kg. normalt kan trække 1250 kg. op
af
> en 12 % hældning, hvis den altså ikke har en trækvægt under 1250 kg. ?

Tjaa fabrikkerne er nu ligeglade med kørekorttyper )) - den max
påhængsvægt der anføres fra frabrikkens side og det den typegodkendes til er
målt ud fra en 12 % stigning. Dette kan så ændres til en højere påhængsvægt
som så svare til 8 % stigning - MEN under forudsætning af de tekniske
specifikationer også tillader det - men der er stor forskel. Mange franske
biler må næsten intet trække mens koranerne må slæbe hele lastvognstrailer.

Det med kørekortet er B og BE bliver først aktuelt hvis hvis din bil f.eks.
er typegodkendt til max 1.050 kg (12% stigning) men bilen vejer 1.200 kg.
Fabrikken tillader så max 1.300 kg (8 % stigning) så han du syne bilen op
til max 1.250 kg påhæng og så køre på B-kørekort - hvis du udnytter de 1.300
kg er det BE-kortet du skal have med.