Køleskab´s problemer
Fra : Morten Carlsen

Dato : 15-11-03 12:41

Hej alle
Er der en der kan hjælpe mig med mit køleskab i campingvognen.Det har
problemer med at køle nok bare der kommer lidt vare i det eller
temperaturen uden for stiger.Jeg har prøvet at stille blæser op der
blæser luft ind bag ved det.Der er også blæser i bunden der kører hele
tiden.Kan man selv tune det lidt op og hvordan gøre man?????????.
MVH Morten

Fra : T. Hartung

Dato : 15-11-03 19:22

"Morten Carlsen" <m.carlsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blæser luft ind bag ved det.Der er også blæser i bunden der kører hele
> tiden.Kan man selv tune det lidt op og hvordan gøre man?????????.

Det kan evt. skyldes at køleskabet ikke står helt vandret - især ældre
køleskabe kan være følsomme overfor skævhed. Rens også køleskabet bagpå
gennen ventilationsristene - og er disse iøvrigt rene?

Fryser den godt nok i frostboksen??
Er det det samme om du køre på gas og 230V ?

Jeg er ikke bekendt med at man kan "tune" sit køleskab - den har jo den
effekt den har.
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Morten Carlsen

Dato : 16-11-03 21:00

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> wrote in message news:<3fb66ed8$0$9808$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Er det det samme om du køre på gas og 230V ?
>
> Jeg er ikke bekendt med at man kan "tune" sit køleskab - den har jo den

Hej. Det er et ældre køleskab.Det er svært at sige om gas er bedre end
el da jeg kun har brugt det her i sommer.Jeg kan dog få det til at
køle med begge dele.Jeg har desuden prøvet at tage lågen af indtil
fryseren således at kølelegemet hjalp med at køle. Dette hjalp lidt
dog ikke nok. Jeg vil prøve at rense bagsiden og sætte flere blæsere
på. Evt. nogle større ventilationsriste.
MVH Morten