Hvad er en "troll"? - netikette.
Fra : Carsten Stage

Dato : 15-11-03 12:00

Beklager dette Off Topic indlæg - men af indlysende årsager er det vel på
sin plads lige nu...

I nyhedsgrupperne dukker der fra tid til anden en person op, der øjensynligt
ikke ønsker andet end at skabe splid og ballade. Det kaldes en "Troll"

En troll er ofte ustoppelig og totalt ligeglad med alt og alle. "Don't feed
the troll" siger man ofte - undlad at give ham næring, så ignorer hans
indlæg. Alternativt brug de muligheder der er i dit program til at blokere
vedkommende, så vil du ikke se hans indlæg, før end at han skifter navn
igen.

I yderste konsekvens vil klager til hans udbyder ende med at hans
internetadgang bliver lukket. I den konkrete situation er udbyderen
TDC-internet og adressen til klager over misbrug er abuse@post.tele.dk

Men vigtigst, ignorer hans indlæg, undlad at besvare dem...

FUT: news:dk.admin.netikette (Se på http://usenet.dk hvad FUT betyder)
--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 15-11-03 16:08

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message news:<bp50p9$8uf$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> TDC-internet og adressen til klager over misbrug er abuse@post.tele.dk
>

> Men vigtigst, ignorer hans indlæg, undlad at besvare dem...

Til Carsten Stage.

Var de venlige mente spørgsmål til dig for pinlige at svare på Carsten Stage??

Venlig hilsen
verner

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-11-03 15:25

ven_hj@yahoo.dk wrote:
> Var de venlige mente spørgsmål til dig for pinlige at svare på
> Carsten Stage??

Hej Verner
Når du nu skriver til Carsten Stage, hvorfor skriver du så ikke privat til
ham?
Hvorfor udbasunerer du DCU stridigheder her i dette forum?
Hvad kommer jeres interne rod og skænderier os andre ved?
Hvorfor skal dette venlige forum ødelægges af alle de sure opstød?

Det er træls læsning, for alle os der gerne vil "snakke" camping , udveksle
erfaringer, søge oplysninger, modtage og give hjælp om dette og hint
omkring vores fælles campinginteresse.

Jo, man kan da bare springe dine indlæg over , men de fylder jo en hel del
og trækker hele NG'en ned på et niveau hvor det ikke hører hjemme.
Hold jeres stridigheder for jer selv i de dertil indrettede fora eller i
private mail, please.

På forhånd tak

med venlig hilsen
Søren og Anette

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 16-11-03 20:39

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message news:<bp81bf$d29$1@sunsite.dk>...
> [...]

Hej Søren og Anette.

Jeg havde ellers besluttet at jeg ikke vil deltage mere med indlæg i
dette forum, men da I henvender jer med spørgsmål direkte til mig er
jeg så høflig at jeg selvfølgelig vil svare på jeres spørgsmål.

> Hej Verner
> Når du nu skriver til Carsten Stage, hvorfor skriver du så ikke privat til
> ham?

Så skulle jeg jo også skrive privat til Tommy Hansen? eller privat til
jer to eller privat til ALLE dem jeg debatterer med ik? hvis dit
forslag skal have lidt konsekvens!
Men Søren og Anette jeg opfatter (måske fejlagtigt) dette forum som et
debatforum hvor campister debatterer forhold omkring
campingmulighederne i Danmark! Hvis I skal være ærlige så må I jo give
mig ret I, at Danmarks største campingorganisation GENERELT har
rimelig stor indflydelse på de vilkår I to og jeg skal campere på i
fremtiden! derfor finder JEG det MEGET relevant at debattere de
beslutninger og handlinger som DCUs bestyrelse tager og ikke tager.
JEG SYNES EMNET I ALLER HØJESTE GRAD ER CAMPINGRELATERET. Det kan I
naturligvis være uenig med mig i , men jeg mener at det er en
kendsgerning at Danmarks største campingforening er med til at tegne
fremtiden, og vil du have indflydelse på fremtiden må du reagere på de
beslutninger en UDUELIG bestyrelse tager. Det bringer INGEN fremskridt
KUN PÅ ALLE NG og debatfora at snakke om sorte striber og farven på
lokumspapiret! Det er MIN mening om tingene.

> Hvorfor udbasunerer du DCU stridigheder her i dette forum?
Du skriver udbasunerer !! det lyder MEGET negativt !! det er vel også
DIN mening med ordet? Jeg mener selv at jeg stille, roligt og seriøst
belyser nogle problemstillinger for vilkårene for camping i dag ?
SPECIELT for 165.000 campister i Danmark ??

Det er der flere årsager til Søren. For det første kan jeg ikke
fremsætte kritik, forslag og visioner om camping på min egen forenings
forum (DER sidder nogle uduelig folkevalgte og CENSURERER ALT hvad der
er konstruktiv kritik og debat om demokrati)!
Dernæst går jeg ud fra at NG og diverse debatfora vel er beregnet til
at debattere i ? Og der er vel ikke noget mere campingrelateret end at
debattere de beslutninger og forhold som man giver os campister! og
hvad enten man kan lide det eller ej så er DCU stedet hvor det sker i
dagens Danmark ! Søren og Anette der er faktisk ikke noget reelt
alternativ der har RIGTIG indflydelse i dag!
Søren og Anette jeg har mange flere grunde, men nu har jeg nøjes med
to for ikke at trætte jer med min snak ))

> Hvad kommer jeres interne rod og skænderier os andre ved?

Hvis I to er campister så kommer det jer meget ved, for det er reelt
Campingmulighederne og vilkår det hele drejer sig om. Hvis DU have
Danmarks største campingforening som REELT BLEV en FORBRUGERFORENING
med medlemmerne i centrum ! så var dine og Anettes vilkår for at
campere i Danmark MEGET bedre Søren.
Dernæst kommer det jer ved Søren, at vide hvorfor Tommy Hansen og
Carsten Stage modarbejder AL kritik af DCUs UDUELIGE bestyrelse
OVERALT PÅ NETTET, uanset hvem som fremsætter denne kritik. Prøv at
læse alle mine DCU indlæg på Campingguiden! ikke eet eneste indlæg
overskrider god netedikette OG ALLIGEVEL ER Tommy Hansen og Carsten
Stage på banen og beskytter DCUs bestyrelse !! ALLE herinde bør vide
hvilke to "dejlige" drenge de er, og PRÆCIS hvad de står for!
ALLE kan kontrollere min påstand ved at læse DCU indlæggene.

> Hvorfor skal dette venlige forum ødelægges af alle de sure opstød?

Dette forum skal sandelig heller ikke ødelægges. Jeg betragter IKKE
mine debatindlæg som sure opstød. Jeg påpeger nogle kendsgerninger og
facts i de vilkår DCU giver os campister ( 165.000) i dag og så giver
jeg med mellemrum nogle bud på hvordan JEG mener at man kan gøre det
bedre !
Da en 3-4 stykker herinde IKKE kan finde ud af at springe mine indlæg
over, har jeg valgt ikke at høre på deres barnlige pladder, og så
holder jeg mig væk.

> Det er træls læsning, for alle os der gerne vil "snakke" camping

Søren og Anette hvorfor i alverden springer I dem ikke bare over, der
er da INGEN som TVINGER jer til at læse indlæg om DCU hvis I ikke
ønsker at læse det! jeg regner jer da for normalbegavede personer så
det kan I da let finde ud af! Jeg forstår simpelthen ikke dette
argument eller snare mærkelige holdning!

, udveksle
> erfaringer, søge oplysninger, modtage og give hjælp om dette og hint
> omkring vores fælles campinginteresse.

DET ER DER DA IKKE EN LEVENDE DJÆVEL PÅ DENNE JORD SOM FORHINDRER JER
I AT GØRE Søren og Anette!

> Jo, man kan da bare springe dine indlæg over

PRÆCIS KORREKT.

, men de fylder jo en hel del

AHE hold nu op Søren den holder ingen steder.

> og trækker hele NG'en ned på et niveau hvor det ikke hører hjemme.

Jeg har det modsatte synspunkt Søren, jeg synes den løfter dette forum
et niveau højere op !! det er ikke BARE sorte striber og farven på
lokumspapiret der snakkes om, samt myggeplagen lige nu !!! heheheh
)) og så er det oven i købet ENGELSKE myg!

> Hold jeres stridigheder for jer selv i de dertil indrettede fora eller i
> private mail, please.
Her er jeg enig med jer, HVIS det er personerne der strides, men HELT
ærligt, jeg er fuldstændig ligeglad med Tommy Hansen og Carsten Stages
som PERSONER...
Men jeg er ikke ligeglad med deres campingviden og campingerfaringer
samt deres holdninger og meninger, for de er rutineret i "faget". I
øjeblikket synes jeg de på en uintelligent måde beskytter DCUs
bestyrelse imod AL kritik og DET reagerer jeg imod, de er sgu ikke
engang medlemmer af DCU, men de flygtede da der blev problemer. ELLER
GJORDE DE DET MON????
Det er simpelthen en gåde for mig hvorfor de kæmper DCUs bestyrelses
sag!! forstå det hvem som kan.
PS! Jeg får faktisk mange mails som udtrykker stor enighed med mig i
dette emne.

> På forhånd tak

ILM ))

> med venlig hilsen
> Søren og Anette

Også en venlig campinghilsen fra mig til jer
verner

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 18-11-03 00:03

ven_hj@yahoo.dk skrev blandt meget meget andet:

> Hvis I skal være ærlige så må I jo give
> mig ret I, at Danmarks største campingorganisation GENERELT har
> rimelig stor indflydelse på de vilkår I to og jeg skal campere på i
> fremtiden!

Ikke for os, Verner. Vi er ikke medlem af DCU og bliver det aldrig. Og vi
camperer aldrig i DK.

Men vi formoder at DCU har generalforsamlinger som alle andre foreninger, og
at bestyrelsen i givet fald kan væltes hvis et flertal af medlemerne ønsker
det. Det er kun et spørgsmål om at få indkaldt til en ekstra ordinær
generalforsamling. Eller selv stille op til valg ved næste ordinære
generalforsamling og blive valgt ind i bestyrelsen, hvor man har mulighed
for at ændre på tingene, i stedet for bare at brokke sig over dem..

Kan man ikke skaffe flertal for det, så kan man jo bare melde sig ud af
foreningen. Der er jo ingen der tvinger en til at være medlem af en forening
man i bund og grund er utilfreds med..

Men NEJ, Verner vi kan stadig ikke se at det kommer en offentlig tilgængelig
nyhedsgruppe ved, hvad en forening som tilfældigvis beskæftiger sig med
camping, slås indbyrdes med.
Der må da være fora der er mere velegnende til netop det bøvl I slås med i
DCU.

Sammenligning - jeg gider heller ikke læse om interne problemer i SID fordi
jeg abonerer på dk.fritid.hus-og-have. Jeg gider heller ikke læse om interne
skænderier i Dansk Musikerforbund fordi jeg abbonerer på dk.kultur.musik.
Jeg gider heller ikke læse om slagsmål i Dansk Sprognævn fordi jeg abonnerer
på dk.kultur.sprog eller om konflikter i Dansk Journalistforbund, fordi jeg
abonerer på dk.medier.tv. og så videre.

Det er muligt du betragter de gængse spørgmål her i NG som banale og
ligegyldige, men for den der spørger er det væsentligt. Vi er trods alt
nogle stykker,der bare nyder at pakke vognen og tøffe ud og se verden, uden
at bekymre os det fjerneste om en forening med 165.000 medlemmer er
tilfredse med den bestyrelsen de selv har valgt eller ej.
I vores lille "campingverden" er det vigtigere at vi kan få køleskabet til
at køle ordentligt end om politikken i en eller anden forening dur eller ej.
Banalt? Ja, Verner - men camping er for os udelukkende ferie, afslapning,
samvær og dejligt.

Med campingvenlig hilsen

Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 18-11-03 11:31

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message news:<bpbk29$h9i$1@sunsite.dk>...

Hej Anette.

Anette jeg har meget stor respekt for dine holdninger og bemrkninger,
jeg er MEGET enig langt hen af vejen og du beskriver godt også MIN
verdag i campingverdenen. Jeg kan meget nemt følge dine holdninger og
respekterer dem selvfølgelig. Men Anette der er et par enkelte steder
hvor jeg mener at du vil begrænse ANDRE campister i DERES udfoldelser
og her er jeg ikke enig med dig. Jeg har inde i dit indlæg skrevet et
par kommentarer til dig.

> Ikke for os, Verner. Vi er ikke medlem af DCU og bliver det aldrig. Og vi
> camperer aldrig i DK.

Så kan jeg nemt få øje i det fornuftige i jeres holdning til IKKE
medlemsskab i DCU.Jeg havde sikkert den samme holdning hvis jeg var i
Jeres situation.

> Men vi formoder at DCU har generalforsamlinger som alle andre foreninger, og
> at bestyrelsen i givet fald kan væltes hvis et flertal af medlemerne ønsker
> det.

I princippet har I ret i denne antagelse, men Anette sådan er den
virkelige verden ikke i vores forening DCU hvor 165.00 danske
campister befinder sig.

DCU består af 7 kredse som hver får ca. 100.000 om året til at holde
gang i 20-25 campingfamilier i hver kreds. Bestyrelsen arangerer
fællesture, besøg på bryggerier, bingo og kortspil o.l. for DISSE
20-25 ensomme familier som ikke kan underholde sig selv. ( Tænk dig
Anette, disse 20-25 VOKSNE familier møder op med et lille hæfte hvor
de får point jo mere de camperer !! så kan de se når sesonen er færdig
hvem som har camperet mest!!! og så får de et lille klistermærke !!
voksne mennesker i 2003).
Disse 20-25 familier er DCUs demokratiske grundlag ! for de stemmer
ALLE sammen på dem som finianserer deres fællesture... nemlig DCUs
siddende bestyrelse? Hvis der møder "nye" medlemmer op til en
generalforsamling bliver de buet ud og mobbet hvis de ikke makker ret
efter disse DCUs bestyrelses "stemmekvæg". Spørg bare Carsten Stage
her i dette forum! han forsøgte på demokratisk vis at komme til orde
på sådan en generalforsamling, men måtte opgive. DCUs landsformand
stillede sig ENDDA op på talerstolen på samme generalforsamling og
forkyndte arrogant at han ikke ville svare på spørgsmål fra
medlemmerne!!! Dette er PRÆCIS demokratiets vilkår med DEN bestyrelse
i DCU i dag.
Anette hvor der IKKE er demokratiske tilstande kan du ikke udføre
demokratiske handlinger, DERFOR bliver DCU debatten ført de steder
hvor der ikke er CENSUR og hvor der ER demokratiske tilstande! Anette
det er den reelle baggrund for DCU debatten ALLE steder.

> [...]
> generalforsamling og blive valgt ind i bestyrelsen, hvor man har mulighed
> for at ændre på tingene, i stedet for bare at brokke sig over dem..

Anette stiller du op til folketinget hvis du er utilfreds med hvad der
foregår derinde? Nej vel, derfor kan du da godt fremsætte seriøst og
meningsfyldt kritik ! med lige så stor ret som ALLE andre!

> Kan man ikke skaffe flertal for det, så kan man jo bare melde sig ud af
> foreningen.

Anette det kan du have ret i. Men Anette vi er jo forskellige alle
sammen ! og vi er nogle som vælger at blive og forsøge at ændre på de
ting vi synes er forkerte. Jeg synes at man skal have respekt for
BEGGE gruppers løsningmodel på problemer.

Der er jo ingen der tvinger en til at være medlem af en forening
> man i bund og grund er utilfreds med..

Det har du fuldstændig ret i. Hvis jeg ikke troede på at man kan
indføre demokratiske tilstande i DCU og afskaffe alle de pampermetoder
som man dyrker i dag, havde jeg også meldt mig ud for længst. Men jeg
tror faktisk på, at der kommer en dag hvor FLERTALLET ( af 165.000
medlemmer) af voksne danske medlemmer bliver trætte af censur,
knægtelse af ytringsfriheden og meningstyrani, lukkethed,
misinformation. ingen dialog med medlemmerne og alt det andet snavs
der foregår i den forening.

> Men NEJ, Verner vi kan stadig ikke se at det kommer en offentlig tilgængelig
> nyhedsgruppe ved, hvad en forening som tilfældigvis beskæftiger sig med
> camping, slås indbyrdes med.

Anette LANGT hovedparten af de campister som benytter dette forum er
medlemmer af DCU.
Og Anette HVIS dette er et offentligt debatforum hvorfor skal en lille
gruppe så have lov til at tyranisere flertallet og bestemme hvad de
skal debattere på et offentligt sted? Kan man ikke lide hvad ens
medcampister har lyst til at debattere kan man jo (som du selv siger)
bare "melde sig ud". Men at en lille gruppe skal bestemme hvad andre
MÅ ØNSKER at debattere finder jeg helt forkert og udansk og
udemokratisk.
Anette er emnet i DETTE forum NETOP ikke camping !!! Så denne forening
som beskæftigersig med camping er vel så SÆRDELES interessant for
campister vil jeg mene? Tager jeg fejl her?

> Der må da være fora der er mere velegnende til netop det bøvl I slås med i
> DCU.

Nej desværre ikke.

> [...]
> på dk.kultur.sprog eller om konflikter i Dansk Journalistforbund, fordi jeg

Det er fuldt forståelig Anette.
Anette hvad er så din reaktion på overstående som IKKE interesserer
dig ? DU SPRINGER DET OVER ! Anette hvorfor springer du ikke bare de
indlæg som omhandler DCu over!! På dette punkt forstår jeg dig ikke.

> Det er muligt du betragter de gængse spørgmål her i NG som banale og
> ligegyldige, men for den der spørger er det væsentligt.

Nej det synes jeg BESTEMT ikke Anette. Jeg drager også meget stor
nytte af de erfarene campisters erfaringer og viden. Jeg kunne ikke
drømme om at dette ikke skulle være en mulighed tværtimod jo MERE vi
kan hjælpe hinanden jo bedre.
MEN Anette DETTE er jo ikke HELE campinglivet der er andre sider af
det at have camping som hobby, nogle vil gerne debattere vilkårene for
at campere! visioner for at campere i fremtiden! ja FORBEDRE
mulighederne for at campere GENERELT!! Anette det kan der de ikke være
noget galt i?? At DU ikke gider den snak er da HELT ok, men hvorfori
alverden vil du FORHINDRE andre MEDCAMPISTER i at tage den debat!! DET
forstår jeg simpelthen ikke Anette.

> [...]
> at bekymre os det fjerneste om en forening med 165.000 medlemmer er
> tilfredse med den bestyrelsen de selv har valgt eller ej.

Det er da også HELT ok.

> [...]
> Banalt? Ja, Verner - men camping er for os udelukkende ferie, afslapning,

Sandelig også for mig Anette. Men det ENE bør da IKKE udelukke det
andet!

> Med campingvenlig hilsen
>
> Anette

Med venlig campinghilsen til
dig Anette og tak for sobre kommentarer.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 18-11-03 18:04

ven_hj@yahoo.dk wrote:

Hej igen Verner

nej, jeg giver mig heller ikke så let )
og tak for dit pæne svar.

Lidt spredte kommentarer flettet ind hist og pist

*snip*
> Disse 20-25 familier er DCUs demokratiske grundlag ! for de stemmer
> ALLE sammen på dem som finianserer deres fællesture... nemlig DCUs
> siddende bestyrelse?

Herre Gud - 20-25 familier, hvad kan det løbe op i , i antal stemmer? En
30-40 stykker?
Er det virkeligt ikke muligt at få luget en sådan "junta af stemmekvæg" ud
ved at samle 50 ud af de 165.000 der er lige så utilfredse som du selv, så I
kan få væltet den bestyrelse?

> Anette stiller du op til folketinget hvis du er utilfreds med hvad der
> foregår derinde? Nej vel, derfor kan du da godt fremsætte seriøst og
> meningsfyldt kritik ! med lige så stor ret som ALLE andre!

Nej, men jeg er med i et politisk parti og kan den vej - måske- gøre min
mening gældende.
Jeg hører ikke til dem der bare beklager sig. Jeg forsøger at ændre
situationen - med skiftende held

> og vi er nogle som vælger at blive og forsøge at ændre på de
> ting vi synes er forkerte. Jeg synes at man skal have respekt for
> BEGGE gruppers løsningmodel på problemer.

Det har du da ganske ret i og det er da al ære værd.
Men skænderier i en nyhedsgruppe gør det ligesom ikke.
Samle meningsfæller og gå målrettet efter indflydelse - DET flytter noget.

> Anette er emnet i DETTE forum NETOP ikke camping !!! Så denne forening
> som beskæftigersig med camping er vel så SÆRDELES interessant for
> campister vil jeg mene? Tager jeg fejl her?

Sikkert og flere ville sikkert intersseret følge med og deltage, hvis det
var debatter om udvikling og fremtidsvisioner i stedetfor personangreb og
vrede skænderier.

> Nej desværre ikke.

ærgerligt

> [...]
> nytte af de erfarene campisters erfaringer og viden. Jeg kunne ikke
> drømme om at dette ikke skulle være en mulighed tværtimod jo MERE vi

Det jeg hentyder til er dit indlæg fra den 11.11 Emne "Sorte striber og
farven....
Det tyder ikke på den store respekt for hvad campisterne i denne gruppe
ønsker at "snakke" om.
Det er netop vredesudbrud at den type der får mig til at stoppe læsning, som
ellers sikkert kunne give mig en eller anden viden om feks DCU. Det er så
nemt at skrive noget grimt og ubehageligt når man sidder trygt, godt og
anonymt hjemme ved computteren, udtrykke sig på en måde man aldrig ville
gøre hvis man mødte folk ansigt til ansigt. Omtanke, respekt og hensyn er
også i nyhedsgrupper, noget af det der kan fastholde andres interesse.
Ligesom ude i virkeligheden støder man folk fra sig med sure opstød og
voldsomme angreb.

> [...]
> det at have camping som hobby, nogle vil gerne debattere vilkårene for
> at campere! visioner for at campere i fremtiden! ja FORBEDRE

Som svaret ovenfor - hvis der kunne debatteres sobert og uden kraftudtryk
ville det såmænd være ok - også for mig. Det ville der være udvikling i

Enig

Med venlig hilsen
Anette

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-11-03 00:56

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message news:<3fba50c3$0$69960$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej igen Verner

Hej igen Anette

> nej, jeg giver mig heller ikke så let )
> og tak for dit pæne svar.
Tak i lige måde )

Heheheeh, det gør jeg heller ikke Anette, fordi du er særdeles
behagelig at meningsudveksle med, præcis sådan en form for debat som
jeg forestiller mig en debat skal foregå ))

> [...]

> ved at samle 50 ud af de 165.000 der er lige så utilfredse som du selv, så I

Det burde være den nemmeste sag i denne verden Anette, men dels er der
ingen steder hvor DCU kritikere kan mødes UDEN at nogle få personer
skal ødelægge debatten og gøre den usaglig, præcis ligesom det
startede her i dette forum hvor indholdet i DCU-indlæggene ikke havde
betydning, men man går KONSTANT efter PRIVAT personen! Hvis man i et
forum kunne få lov til at kordinere en DCU debat ville det være en let
sag at tage/vælte kreds efter kreds. Men der er et "lille" problem in
mente, der er ikke nogen som i øjeblikket tør stille op og lade sig
vælge. Da ALLE nuværende tillidsrepræsentanter har fået mundkurv på og
overholder denne mundkurv ! det vil sige at vi har ikke noget grundlag
for at vælge dem med vores synspunkter ! ja så aner vi medlemmer ikke
hvad den enkelte tillidsmand står for, og DET er et stort problem som
den siddende hovedbestyrelse holder i live FOR SELV AT OVERLEVE. INGEN
nuværende tillidsmænd tør stå selvstændigt frem og sige sin mening om
de PAMPERMETODER der i dag anvendes imod medlemmerne, dette er den
reelle sitaution Annette og det er nødvendigt igennem debat og
oplysning om tingenes tilstand at få DET frem i dagens lys før der kan
ændres noget ved valg efter min mening, måske andre har en bedre
taktik for at løse problemet!! hvad siger du med din erfaring inden
for demokratiet i det politiske?

> Nej, men jeg er med i et politisk parti og kan den vej - måske- gøre min
> mening gældende.
> Jeg hører ikke til dem der bare beklager sig. Jeg forsøger at ændre
> situationen - med skiftende held

Det er der fornuft i Anette, jeg forsøger at gøre det samme på det
niveau det nu er muligt i vores "demokratiske" forening DCU ! Da det
ikke er muligt for nogen som helst medlemmer at komme i dialog med
bestyrelsen Anette, ja så er der jo kun de offentlige censurfrie
debatforums tilbage desværre, men sådan er virkeligheden desværre.

> Det har du da ganske ret i og det er da al ære værd.
> Men skænderier i en nyhedsgruppe gør det ligesom ikke.
> Samle meningsfæller og gå målrettet efter indflydelse - DET flytter noget.

Det er jeg 100% enig med dig i Anette. Nu forsøger jeg ikke at
fordreje et billede, men HVER eneste gang der skrives et seriøst
kritisk DCU-indlæg er der nogle som KUN ønsker at ødelægge debatten
med PRIVAT personfnidder ! og helt ærligt jeg starter aldrig dette
ævl, men jeg skal være ærlig og erkende at jeg har den dårlige vane at
give tilbage at samme skuffe også selvom jeg ved at det ikke bringer
noget som helst konstruktivt, jeg forsøger at beherske mig i fremtiden
))

> Sikkert og flere ville sikkert intersseret følge med og deltage, hvis det
> var debatter om udvikling og fremtidsvisioner i stedetfor personangreb og
> vrede skænderier.

Enig, men Anette når jeg kritiserer f.eks DCUs formand, så er det jo
IKKE PRIVATPERSONEN jeg kritiserer, men KUN personen i FUNKTIONEN som
formand og hvad han foretager sig i sin egenskab som formand. Helt
ærligt hans og de øvrige bestyrelsesmedlemmers privarliv rager mig en
papand, og det er helt ærligt.

> ærgerligt

Ja. Jeg havde håbet på at en debat om DCU kunne føres herinde som vi
to debatterer lige nu ! DET ville være konstruktivt for alle
medlemmer i DCU. Når alle medlemmer bliver CENSURERET på medlemmernes
EGEN hjemmeside bør alle voksne medlemmer reagere efter min mening,
jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved at danske voksne mennesker
finder sig i den behandling de får i DCU
(Ca. 165.990 medlemmer) !! Og jeg fatter slet ikke hvorfor ca. 80
tillidsrepræsentanter ikke tør udtale sig !! og gå i dialog med dem
som har valgt dem, det er HELT forrykt.

> [...]
> Det er netop vredesudbrud at den type der får mig til at stoppe læsning, som
> ellers sikkert kunne give mig en eller anden viden om feks DCU.

Det var ikke i respektløshed Anette, men i vrede over at andre voksne
menneske ikke vil lade ANDRE debattere noget andet f.eks. DCU. Jeg
blev vred over at nogle mennesker mener at de skal bestemme hvad ANDRE
skal have lov til at snakke om det er s... da for dumt. Som jeg har
skrevet før bør ALLE da have lov til at debattere de campingemner
/forhold de selv ønsker UDEN at nogen skal sabotere denne debat! De
kan jo bare gå videre til næste emne !!!

> [...]
> anonymt hjemme ved computteren, udtrykke sig på en måde man aldrig ville
> gøre hvis man mødte folk ansigt til ansigt.

For mit eget vedkommende har jeg ikke skrevet eet enste ord som jeg
ikke vil gentage ansigt til ansigt. Det er faktisk sandt når jeg
skriver, at jeg KUN giver svar på tiltale, jeg STARTER aldrig med at
bruge grove ord.
Generelt har jeg samme holdning som dig til dette emne, men jeg
behandler andre PRÆCIS som de behandler mig, sådan er jeg bare
indrettet.

Omtanke, respekt og hensyn er
> også i nyhedsgrupper, noget af det der kan fastholde andres interesse.

Helt enig, men Anette det gælder altså TO veje !!!

> Ligesom ude i virkeligheden støder man folk fra sig med sure opstød og
> voldsomme angreb.

Hvis man ikke er enig i en kritik kalder man den ofte uretmæssig sure
opstød og mudderkastning ! det er den almindeligste måde at få fokus
væk fra et emnet man er uenig i !

> Som svaret ovenfor - hvis der kunne debatteres sobert og uden kraftudtryk
> ville det såmænd være ok - også for mig. Det ville der være udvikling i

Helt enig.

> Enig
>
> Med venlig hilsen
> Anette

Undskyld Anette men det blev vist et maget langt svar jeg gav dig,
håber
at dufinder det ok alligevel.

Venlig hilsen
verner

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 19-11-03 21:58

Hej Verner
Tak for dit svar. Det er rart at opleve at du, lige som jeg, gerne vil
debattere på en ordentlig måde og i en rar tone.
Jeg tillader mig at *snippe* hele det gamle indlæg denne gang.

Hvis forholdene i og omkring DCU vitterlig er som du beskriver dem, og det
tror jeg jo på når du skriver, så er jeg helt enig i din undren over at
ingen vover at reagere. Det er ellers ikke den tradition danskere plejer at
lægge for dagen.

og med hensyn til ubehagelige skænderier i debatfora
Jeg er med i en hel del grupper, også dem hvor det går lidt hedt til ind
imellem, men finder det sjældent/aldrig nødvendigt at "råwe" tilbage af
folk, selvom de "råwer" af mig. Der skal jo to til at skændes, og det gider
jeg ikke. Jeg prøver at gå efter bolden og ikke personen. Stiller en masse
spørgsmål, indtil jeg får forklaret hvad det egentlig er der trykker.
Med den taktik in mente burde det kunne lykkes at debattere, selv et kildent
spørgsmål som DCU

Held og lykke med din indsats for at skabe et bedre og mere demokratisk
forum for campister.
Jeg håber og tror at andre DCUmedlemmer, der har læst med her i tråden vil
være med til at bakke op om nye tiltag i den retning.

Med venlig hilsen

Anette
PS. Lange svar er bare rare. Det viser at skriveren tænker sig om og har
noget på hjerte

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 20-11-03 10:54

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message news:<bpglf6$cdm$1@sunsite.dk>...

Hej Anette

Jeg er meget enig i dine betragtninger.
Annette tak for din interesse , saglige og venlige kommentarer.
Jeg vil forsøge at skabe en offentlig DCU-tråd hvor der debatteres i
samme gode ånd og tone på en saglig og seriøs måde. Hvis der står DCU
i trådens tekst vil det hjælpe uinteresserede med IKKE at bruge tid på
tråden , men de får mulighed for bare at springe tråden over.
Du har garanteret ret vedr. "hylerne" i dette forum. Løsningen er som
du skriver, at ignorere dem som om de ikke findes, men ærgeligt er det
at nogen SKAL genere andre.
Du har ret i, at det ikke er en tradition i DK at folk ignorerer
pampermetoder, det undrer mig meget at det sker i DCU sitautionen.
Mange har udtalt, at de er ligeglade med hvad DCUs bestyrelse fortager
sig og hvordan de behandler medlemmerne BARE de får 2-300 kr i
færgerabatter til ferien! så censur,ingen dialog,debat om demokrati
forbudt,debat om Love og Vedtægter forbudt m.m. Jeg kan da godt forstå
at der er nogen som ikke gider reagere på de manglende demokratiske
forhold i deres forening det er da fair nok, men at SÅ mange er
ligeglade det undrer mig meget. Jeg er godt klar over at DCUs
bestyrelses lukkethed censur og mundkurve til alle
tillidsrepræsentanter er med til at skabe disse forhold, derfor er
åbenhed og beskrivelse af de faktiske forhold meget vigtigt.
I de to år jeg har været med i debatten om DCU, er det ikke sket EEN
ENESTE gang, at en folkevalgt DCU repræsentant ( ud af ca. 85) er
trådt frem og sagt, at EET af mine udsagn og påstande IKKE passede OG
SAMTIDIG beskrevet hvad HAN synes !! på trods af, at de i ALLE
sitautioner ikke ville være blevet udsat for censur som jeg bliver på
min egen for forenings hjemmeside eller i mit eget medlemsblad !!
DISSE TO steder censureres ALT der har med demokrati og kritik af
bestyrelsen bort.

Anette jeg nægter at tro på, at man kan købe voksne danske menneskers
sjæl for sølle 2-300 kr. !!
Der er enkelte fra Jylland der forsøger at gøre noget konstruktivt, og
jeg vil forsøge her i dette forum, hvis det på "vores" måde er muligt
at meningsudveksle og debattere her.
Endnu engang Anette, tak for din deltagelse og venlige opmærksomhed og
råd, kan du have en rigtig god dag.

Venlig hilsen
verner