MS Windows
briani 27239
Mærkelige grafik-fejl, og virker ikke korr~
Fra : MD

Dato : 17-11-03 10:07

Hej NG.

Jeg har lige hjulpet en kammerat med at købe og samle en computer. Derefter
har vi installeret Win XP Pro.
Nu begynder problemerne så at melde sig. I Nero og (bl.a.) Politikens
Ordbog, kommer der nogle små grafikfejl oppe i menuerne. Dette sker dog ikke
i Windows egne integrerede programmer såsom Internet Explorer, Stifinder
o.s.v.

Når jeg vil læse Office pakken ind, så stopper installationen med denne
besked:
"Fejl 1311. Kildefilen blev ikke fundet: E:/ office.CAB. kontroller, at
filen findes, og du har adgang til den".

Jeg har prøvet at ligge office pakken ind på min bærbare, og der er slet
ingen problemer...

Hvis jeg f.eks. vil konvertere nogle wav-filer om til mp3 inde i Nero,
fryser computeren, hvis nummeret har en varighed på mere end 4 minutter.

Alt dette kunne tyde på nogle RAM-fejl, så jeg har prøvet at skifte
RAM-blokken ud - intet resultat.
Så har jeg prøvet at skifte Grafikkortet ud - Intet resultat.

Hvad kan der eller være galt?

Specs.: ECS L7VTA Bundkort
AMD Athlon Thoroughbred XP 2400+ Box
512MB Kingston PC2700 DDR-ram
Club 3D Radeon 9200 TV-OUT + DVI

Det var vidst sådan det vigtigste...

MVH MD

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 17-11-03 12:27

"MD" <dalmose"fjerndette"@idraet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Fejl 1311. Kildefilen blev ikke fundet: E:/ office.CAB. kontroller, at
> filen findes, og du har adgang til den".

Har oplevet den type problemer hvis der har været varmeproblemer.

> Hvis jeg f.eks. vil konvertere nogle wav-filer om til mp3 inde i Nero,
> fryser computeren, hvis nummeret har en varighed på mere end 4 minutter.

Lyder igen som varmeproblemer

Pil en side af kabinettet, og prøv at bruge MBM http://mbm.livewiredev.com/
og fortæl hvor varm harddiske og CPU bliver.

Harddiske kan let overvåges med DTemp http://private.peterlink.ru/tochinov/

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk