MS Windows
briani 27239
Afinstallere XP og vende tilbage til Win20~
Fra : Jesper S.

Dato : 16-11-03 17:46

Hej,

Jeg har uheldigvis forsøgt at installere XP/dansk ovenpå
2000/engelsk med det uheldige resultat at jeg nu har 2
operativsystemer - der kan køre hver for sig - men alle
programmer mv. i 2000 kendes ikke i XP.

Jeg vil gerne retur til 2000/engelsk.

Microsoft skriver at man kan starte i fejlsikret tilstand og via
kontrolpanel - installere/fjerne programmer - afinstallere XP ,
men muligheden findes ikke.

Forslag ?

Hilsen Jesper

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 17:54

"Jesper S." <jesper@muusgaarden.dk> wrote in news:3fb7a9df$0$69919
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Jeg har uheldigvis forsøgt at installere XP/dansk ovenpå
> 2000/engelsk med det uheldige resultat at jeg nu har 2
> operativsystemer - der kan køre hver for sig - men alle
> programmer mv. i 2000 kendes ikke i XP.

Det er normalt. Proceduren er at installere alle programmer igen under
WinXP. Det skyldes, at de bruger to forskellige registreringsdatabaser.

> Jeg vil gerne retur til 2000/engelsk.

Det kan jeg godt forstå.

> Microsoft skriver at man kan starte i fejlsikret tilstand og via
> kontrolpanel - installere/fjerne programmer - afinstallere XP ,
> men muligheden findes ikke.
> Forslag ?

Hmmm... Manuel sletning af XP (fra 2000) eller en FDISK....? Andre bud,
anyone?

arc@na

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-03 17:58

> [...]

>2000/engelsk med det uheldige resultat at jeg nu har 2
>operativsystemer - der kan køre hver for sig - men alle

Du har ikke installeret XP oven i W2K, men ved siden af.

Formentligt ligger W2K i 'WinNT' folderen og XP er installeret i
'WINDOWS' folderen.

'Afinstallation' af XP burde være meget simpel - Gå ind i BOOT.INI
filen og fjern alle henvisninger til XP. Bagefter sletter du WINDOWS
folderen. Voila.

Men iøvrigt kan jeg ikke se grund til at fjerne XP - Installation oven
i et tidligere OS gi'r ofte problemer, så under alle omstændigheder
bør XP installeres som ren installation.

<mlr>

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 16-11-03 18:02

Der er kun en WINNT folder - ingen WINDOWS.......

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 18:16

"Jesper Sørensen" <jesper@muusgaarden.dk> wrote in news:3fb7ad7a$0$27366
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Der er kun en WINNT folder - ingen WINDOWS.......

Tag en backup af dine filer, og FDISK maskinen. Det er vist det eneste der
er tilbage så...

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-03 18:47

"Jesper Sørensen" <jesper@muusgaarden.dk> wrote:

>Der er kun en WINNT folder - ingen WINDOWS.......

Shit...

Har du flere drev, behøver XP ikke ligge på c-drevet - Prøv evt at
boot'e XP og køre SET på en kommandolinie. Det vil vise dig
'SystemDrive' og 'SystemRoot'.

Peger de på samme directory som W2K bli'r den vanskelig at fjerne

Men hvis ellers din W2K kører som tidligere ka' du jo bare la' XP
bli'e liggende...

<mlr>.