MS Windows
briani 27239
MSN og langsom filoverførsel
Fra : claus v

Dato : 15-11-03 18:34

hej gruppe

det er muligvis ikke den rigtige gruppe til dette spørgsmål men jeg vover et
øje

når jeg bruger msn til en filoverførsel så går det bare så langsom at man
skulle tro det er løgn

hvis jeg læser lidt på msn forslag til hvorfor det går så langsom så står
der at jeg muligvis er bag en firewall og dette er korrekt jeg sidder bag en
router på et hjemmenetværk med 3 pc samt nortons firewall installeret på
maskinen
der står også at for at løse dette problem jeg skal åbne nogen flere tcp
porte.

her opstår problemet jeg aner ikke hvad det er for nogen porte jeg skal åbne
og hvordan

er der nogen der kan hjælpe mig med en forklaring der er til at forstå

på forhånd tak for hjælpen

claus v

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-11-03 18:49

"claus v" <blabladan@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
åbne
> og hvordan
>
> er der nogen der kan hjælpe mig med en forklaring der er til at forstå

Nu skriver du jo ikke noget om din internet hastighed, det er jo ret vigtigt
i denne sammenhæng.
Som regel er Norton med på at lade Messenger køre med uden du skal åbne
nogen porte, din router burde også køre med Messengers standard porte.

Mvh
Benjamin

Fra : claus v

Dato : 15-11-03 19:21

> [...]
> Som regel er Norton med på at lade Messenger køre med uden du skal åbne
> nogen porte, din router burde også køre med Messengers standard porte.

min hastighed er tdc cable 256/128
jeg har lige overført en fil på ca 4 mb tog 25 minutter

hvis jeg sender med mail tager det ca 3 min

claus

Fra : Jens

Dato : 15-11-03 20:17

"claus v" <blabladan@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> min hastighed er tdc cable 256/128

Hvad betyder det helt præcist ?, noget forening eller ?

> jeg har lige overført en fil på ca 4 mb tog 25 minutter
>
> hvis jeg sender med mail tager det ca 3 min

Har du en hjemmerouter på linien ?

Mvh Jens

Fra : claus v

Dato : 15-11-03 20:37

> Hvad betyder det helt præcist ?, noget forening eller ?

det betyder esenet i esbjerg download speed 256 kb upload speed 128 kb

> Har du en hjemmerouter på linien ?

ja jeg har en netgear rp114

mvh claus

Fra : Jens

Dato : 15-11-03 20:40

"claus v" <blabladan@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> det betyder esenet i esbjerg download speed 256 kb upload speed 128 kb

Hvilken iptype har du så, en "public" eller en "private" ?

> ja jeg har en netgear rp114

Har fu stillet tiszonen i den..... ?

Mvh Jens.

Fra : claus v

Dato : 15-11-03 20:56

> Hvilken iptype har du så, en "public" eller en "private" ?

ved ikke rigtig jeg ved at min ip skifter hvis jeg slukker og tænder for mit
modem men det gør jeg aldrig
ved nærmere eftertanke så er det vel en public

> Har fu stillet tiszonen i den..... ?

øh ved ikke rigtig

jeg har prøvet at åbne nogen porte som msn foreslår men jeg tror ikke jeg
gør det rigtig

mon router vil have en default DMZ server 0.0.0.0 og en
server ip adress 0.0.0.0

jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive her

claus

er du på msn

min email er winga30@esenet.dk

Fra : Jens

Dato : 15-11-03 22:04

"claus v" <blabladan@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har prøvet at åbne nogen porte som msn foreslår men jeg tror ikke jeg
> gør det rigtig

Det er ikke nødvendigt.

> mon router vil have en default DMZ server 0.0.0.0 og en
> server ip adress 0.0.0.0

Dmz er en stor risiko at løbe....

Tillad ping, og stil uret i routeren.......

Mvh Jens

Fra : claus v

Dato : 16-11-03 14:57

> Det er ikke nødvendigt.

> Dmz er en stor risiko at løbe....
>
> Tillad ping, og stil uret i routeren.......
>
> Mvh Jens

efter at have stillet uret i routeren og tilladt ping fungerer
filoverførsel i msn bare ok

tak for hjælpen til "jens"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-11-03 21:37

> vigtigt

> min hastighed er tdc cable 256/128
> jeg har lige overført en fil på ca 4 mb tog 25 minutter
>
> hvis jeg sender med mail tager det ca 3 min
>

> claus

128/8 = 16 Kb/s så skulle du ikke gerne være 25 min om at modtage/sende 4
Mb..

Prøv at tjekke din computer for spyware, gå ind på
www.spywarefri.dk
og brug deres online scanner.

Mvh
Benjamin