MS Windows
briani 27239
Totalt låst - har virkelig brug for hjælp
Fra : Bent Hjerne

Dato : 15-11-03 14:44

Hej i gruppen

Jeg har de seneste dage haft et par problemer med Windows XP, og besluttede
mig i dag for at lave en reparationsinstallation oveni den gamle
installation. Jeg har gjort det med held et par gange før, når systemet af
en eller anden årsag begynder at give fejlmeddelelser.

Denne gang når installationen frem til at den genstarter og punkter
"Installerer Windows" står med rødt. Herefter låser computeren totalt - selv
den lille grafik i højre hjørne er låst fast.
Uanset hvordan jeg har genstartet computeren, så VIL den ind og lave
installationen færdig. Jeg har ikke taget backup af dokumenter, så en
formattering vil være katastrofal.

Jeg har prøvet med en reparationsinstallatin et par gange nu - med samme
resultat, dog siger installationen at den har gjort det før uden held, og
jeg får muligheden for en ny installation. Jeg tør ikke tage den nye
installation, da der ikke står noget om hvor meget jeg mister (dokumenter,
downloads, programmer etc...)

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer i kontakt med systemet
igen??

På forhånd tak

/BH

Fra : Ricko

Dato : 15-11-03 14:58

"Bent Hjerne" <Bent_Hjerne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak
>
> /BH
>
> Rigtige mænd tager ikke backup men ( siger pyt) eller græder , så der er
frit valg , jeg ville vælge format c: , men som sagt , sig pyt og tag kampen
op og se hvad du kommer frem til.
God jul .

Fra : Bent Hjerne

Dato : 15-11-03 15:05

> frit valg , jeg ville vælge format c: , men som sagt , sig pyt og tag
kampen
> op og se hvad du kommer frem til.

Det kunne jo være rart hvis nogen rent faktisk havde prøvet at lave en ny
installation oveni, og høre hvad der rent faktisk blev slettet.
Jeg tager normalt backup ca. hver 2. måned. Jeg havde blot ikke gjort det op
til denne lille reparation, da jeg mest så den som ufarlig (Ja, det var
dumt). Så derfor er det "kun" 1½ måneds arbejde der tabes, men det synes jeg
nu også er en slåskamp værd......

/BH

Fra : ha

Dato : 15-11-03 16:50

> Det kunne jo være rart hvis nogen rent faktisk havde prøvet at lave
> en ny installation oveni, og høre hvad der rent faktisk blev slettet.

Det har jeg, du skal blot sørge for, at du ikke formatterer disken
når du starter nyinstallationen. Hvis du siger ja til at installere en
ny gang winXP oveni den gamle, får du nye dokuments og
settings mapper o.s.v. så du har dobbelt. Hos mig havde jeg
stadigvæk alt mine gamle dokumenter stadigvæk.

Du kan installere oveni nu, men derefter bør du lave backup af det
du vil gemme, og så starte helt forfra med en nyinstallation, hvor du
sletter alt det gamle. Sådan gjorde jeg, fordi det andet bliver
alt for rodet i længden.
Du får iøvrigt også mulighed for så at dele din harddisk op i 2
dele (partitionere den), så kan du have dit windows på den
ene og alle de ting du vil gemme på den anden.

mvh
ha

Fra : Bent Hjerne

Dato : 15-11-03 16:57

> [...]
> dele (partitionere den), så kan du have dit windows på den
> ene og alle de ting du vil gemme på den anden.

Takker mange gange. Jeg vil gå igang med en ny installation.
Jeg har 4 harddiske siddende i maskinen, så jeg tror nok at jeg for
eftertiden laver noget automatisk backup over på en af de andre diske. I
øjeblikket kører jeg det ud på en CD-RW skive, men det er jo en langsommelig
process, når man nu bare kunne bruge en bid af en af de andre HD'ere.

Takker for de hjælpende bud - ses når der er geninstalleret (og formatteret
og geninstalleret igen).

/BH

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-11-03 15:29

On Sat, 15 Nov 2003 14:44:17 +0100, "Bent Hjerne"
<Bent_Hjerne@hotmail.com> wrote:

-----------------klip-----------------------
>Uanset hvordan jeg har genstartet computeren, så VIL den ind og lave
>installationen færdig. Jeg har ikke taget backup af dokumenter, så en
>formattering vil være katastrofal.
Har man vigtige dokumenter etc. skal man tage backup, og kontrollerer
at man kan restore sin backup.

> [...]
>downloads, programmer etc...)
>
>Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer i kontakt med systemet
Køb en ny harddisk.

Tag den gamle harddisk ud.

Sæt den nye i, og installer windows på denne.

Sæt den gamle i som slave eller på den sekundære ide-bus (Så den
optræder som alt andet end "c:\". Hvis det sidste er sort snak, så
find en der kan hjælpe dig dermed.

Du har nu mulighed for at finde dine dokumenter igen, hvis du ved hvor
de er, ellers så er der bare "søg" og håb.

Det er nok smart at du i fremtiden gemmer dine data på den gamle
harddisk (Som du lige formaterer, efter du har taget backup) Så vil
fremtidege styresystemnedbrud ikke lamme dig så hårdt.

/Hans