MS Windows
briani 27239
Windows Home med anden Key ?
Fra : Doktoren

Dato : 15-11-03 13:44

Hej
Jeg er i den uheldig situation at min Windows XP Home Edition CD er
blevet væk, og jeg ville gerne lave en komplet reinstallering af min
computer. Jeg har stadig Nøglen til min CD, da den sidder påklistret
kabinettet.
Mit spørgsmål er om jeg kan bruge min kammerats CD (har også windows
home på sin maskine) ? og når den så spørger om nøglen, så indtaste
min egen ? Er det muligt? eller skal jeg ud og købe en ny brugerlicens
med medfølgende CD ?

På forhånd tak for hjælpen...

--
Lars Koch Hansen
Odense

Fra : Salmack

Dato : 15-11-03 14:01

> Jeg har stadig Nøglen til min CD, da den sidder påklistret kabinettet.

Brug du bare hans CD

Mvh. Salmack

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-11-03 14:35

Doktoren skrev :
> [...]
> home på sin maskine) ? og når den så spørger om nøglen, så indtaste
> min egen ? Er det muligt? eller skal jeg ud og købe en ny brugerlicens

Du kan og må godt bruge en kopi af din kammerats Windows CD, men du skal
bruge din egen licens nøgle (nummer).
Men er din kammarats CD en reetablerings CD duer den ikke, men mindre jeres
maskiner er ens.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Edmund

Dato : 15-11-03 19:00

Michael Lund Sørensen skrev:

> Du kan og må godt bruge en kopi af din kammerats Windows CD, men du
> skal bruge din egen licens nøgle (nummer).
> Men er din kammarats CD en reetablerings CD duer den ikke, men mindre
> jeres maskiner er ens.

Og hvis det er en fuld versions CD, så skal der måske brændes en ny cd
og ændres på en ini fil, for at du vil kunne bruge din OEM kode.

Er der nogen, der kan af eller bekræfte dette.

--
Mvh Edmund

Fra : anders majland

Dato : 18-11-03 18:43

> Er der nogen, der kan af eller bekræfte dette.

Det skal være samme version - En oem key kan ikke bruges til retail
eller omvendt.

Men ring til microsoft - De sender en ny cd for 175,- kr

Ring på hovednummeret til microsoft danmark og spørg efter direct
services.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid