MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mine eBooks
Fra : Denn!s H

Dato : 15-11-03 12:59

Hej

I min dokumentmappe (XP-Pro) er der en mappe som hedder "Mine eBooks"
Hvordan for jeg den væk?
Selv om jeg sletter den kommer den igen næste gang min maskine startes.

--
Denn!s

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-11-03 15:37

Afinstaller Microsoft Reader.

Fra : Leony

Dato : 15-11-03 15:51

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse

> I min dokumentmappe (XP-Pro) er der en mappe som hedder "Mine eBooks"
> Hvordan for jeg den væk?

http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=353
Har desværre ikke selv testet om det virker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 16:01

Leony skrev:

> http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=353
> Har desværre ikke selv testet om det virker.

Jeg har lige prøvet på min WinXP Pro og det ser ud til at virke med
My Games, My Music, My Pictures og My Received Files, for de er ikke
kommet igen efter en genstart, men My eBooks kommer igen lige så snart
jeg starter Adobe Acrobat, så det er den der opretter My eBooks i mit
tilfælde. Jeg har ikke noget der hedder Microsoft Reader installeret,
som Jens Peter nævner.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 15-11-03 20:12

In news:Xns9434A30128023.thomas@madsen.tdcadsl.dk,
Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> typed:

> [...]
> jeg starter Adobe Acrobat, så det er den der opretter My eBooks i mit
> tilfælde. Jeg har ikke noget der hedder Microsoft Reader installeret,

Har søgt i Google Groups efter løsning.
Undrede mig over at så mange bare berettede at de havde slettet mappen
"My Ebooks".

Jeg har nu slettet mappen og startet Adobe Acrobat Reader (AAR).
Mappen er ikke dukket op.
Har genstartet computeren, mappen dukker ikke op.
Har startet AAR igen og mappen dukker ikke op.

Så jeg vil tro det afhænger af AAR versionen. Jeg bruger version 5.0.1
(27.03.2001). Hvad har du?
Jeg går ud fra, at du har løbet options/indstillinger igennem, for at se
om det kan forhindres derfra.
I 5.0.1 er der ikke muligheder i den retning.

En nødløsning kunne være at tilføje skjult-attributten til mappen.
Hvis man har sat dyret til "vis skjulte filer og mapper", så duer den
løsning selvfølgelig ikke.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 22:11

Leony skrev:

> Så jeg vil tro det afhænger af AAR versionen.

Det kan godt være at det har noget med sagen at gøre.

> Jeg bruger version 5.0.1 (27.03.2001). Hvad har du?

Jeg bruger ikke Readeren, men derimod den fulde Acrobat-pakke og det
er Acrobat 6 Pro (6.0.0.19-05-2003).

> Jeg går ud fra, at du har løbet options/indstillinger igennem, for
> at se om det kan forhindres derfra.
> I 5.0.1 er der ikke muligheder i den retning.

Heller ikke i min version. Ikke hvad jeg kan finde i hvert tilfælde.

> En nødløsning kunne være at tilføje skjult-attributten til mappen.
> Hvis man har sat dyret til "vis skjulte filer og mapper", så duer
> den løsning selvfølgelig ikke.

Og det har jeg. :)
Det skal dog siges at jeg godt kan finde mig i at My eBooks er der,
men den har tit irriteret mig.
I det hele taget er hele "mydocs-konceptet" noget der irriterer mig.
Jeg skal nok selv bestemme hvor jeg vil gemme mine filer og det kan
godt irritere mig når styresystemet tror at det ved hvor jeg vil gemme
dem og derfor automagisk springer til My Documents når jeg vil gemme
eller åbne noget. P.... irriterende rent ud sagt.

My Pictures er i øvrigt kommet tilbage selvom jeg har kørt kommandoen
regsvr32 /u mydocs.dll. Jeg ved ikke hvad der har fået den tilbage.
Det eneste jeg har haft åbnet siden jeg kørte kommandoen og derefter
genstartede er Photoshop og InDesign.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 16-11-03 11:33

In news:Xns9434E1BA0325E.thomas@madsen.tdcadsl.dk,
> [...]

> regsvr32 /u mydocs.dll. Jeg ved ikke hvad der har fået den tilbage.
> Det eneste jeg har haft åbnet siden jeg kørte kommandoen og derefter

Ved søgninger i Google Groups er jeg kommet frem til at "My Pictures"
højest sandsynligt har noget med Photoshop at gøre.
Hvilket jo også godt kunne give lidt mening.

En nødløsning (endnu en) kunne være at ændre dens lokation med TweakUI
(eller skjule den).
Flyt den til et sted hvor den ikke generer, evt dybt i Windowsmappen.
Det kan sikkert også gøres med alle de andre "My ..." mapper.

Fra : Denn!s H

Dato : 16-11-03 19:38

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger ikke Readeren, men derimod den fulde Acrobat-pakke og det
> er Acrobat 6 Pro (6.0.0.19-05-2003).
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Jeg har AA 6.0.0 standard.
Ja og det er den som opretter mappen, har tygget hjælp filen igennem, men
der står ikke hvordan man deaktiverer Mine eBooks.
--
Denn!s

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-11-03 13:04

Leony skrev:

> Ved søgninger i Google Groups er jeg kommet frem til at "My
> Pictures" højest sandsynligt har noget med Photoshop at gøre.
> Hvilket jo også godt kunne give lidt mening.

Ja, det lyder sandsynligt i hvert tilfælde.

> En nødløsning (endnu en) kunne være at ændre dens lokation med
> TweakUI (eller skjule den).

Det var også en mulighed.

Madsen.