MS Windows
briani 27239
update af Messanger
Fra : Peter Holm

Dato : 15-11-03 11:20

Hejsa,
ved nyinstall af WinXp SP1 for jeg en Messanger med version 4.7.2009.
Uanset hvordan jeg forsøger at opdatere denne til en ver. 6.1, så synes den
ikke at lave en reel update, men installerer derimod blot 6.1 som et
yderligere program. Dette bevirker, at jeg ved opstart af windows ser at
4.7.2009 først loader - dernæst 6.2 som så logger mig af 4.7.2009 og så
logger ind på 6.1. Somme tider betyder det også, at den slet ikke kan logge
ordentligt på, og bare siger, 'Unable blabla..'

Windows task Manager viser også at begge programmer kører sideløbende hele
tiden. Altså bruger begge versioner resourcer unødvendigt.

Hvordan undgår jeg dette, så jeg kan køre 6.1 uden den gamle version kører
samtidigt?

Mvh
Peter

Fra : John

Dato : 15-11-03 11:36

On Sat, 15 Nov 2003 11:20:25 +0100, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote:

> [...]
>tiden. Altså bruger begge versioner resourcer unødvendigt.
>
>Hvordan undgår jeg dette, så jeg kan køre 6.1 uden den gamle version kører

Det er to forskellige programmer 4.7 er WINDOWS messenger, hvor 6.1
er MSN messenger.

Jeg mener at du i XP kan vælge hvilke programmer der starter op sammen
med windows i systemkonfigurationsprogrammet.

start => kør => msconfig - Det sidste faneblad hedder vist nok 'start'
og der kan du definere hvilke programmer der starter sammen med
windows.

Fra : Peter Holm

Dato : 15-11-03 11:43

"John" <absolut_ingen@email.adresse> wrote in message

> [...]
>
> start => kør => msconfig - Det sidste faneblad hedder vist nok 'start'
> og der kan du definere hvilke programmer der starter sammen med

hey, tak for det.
Jeg har dog fundet ud af hvordan man afinstallerer det. Add remove
programs - Add remove window components.

Peter

Fra : Brian Hansen

Dato : 16-11-03 13:03

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote in message news:3fb6034a$0$4348$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> hey, tak for det.
> Jeg har dog fundet ud af hvordan man afinstallerer det. Add remove
> programs - Add remove window components.

Så vidt jeg har forstået så er det kun selve genvejen i start
der bliver fjerne og ikke selve programmet.
Men ret mig gerne hvis jeg er helt ude i skoven,
men det er hvad der står som beskrivelse under
windows components...

Mvh.
Brian

Fra : Peter Holm

Dato : 16-11-03 13:42

"Brian Hansen" <brian.hansen@newmail.dk> wrote in message
> [...]
> der bliver fjerne og ikke selve programmet.
> Men ret mig gerne hvis jeg er helt ude i skoven,
> men det er hvad der står som beskrivelse under

hmm, det er sgu muligt du har ret.
Task manager viser disse processer:

msimn.exe 21.737 K
msmsgs.exe 7.808 K (tror det er Win Messanger)
msnmsgr.exe 21468 K (tror denne er MSN)

Kan nogen tyde det, og se om der stadig kører både Windows Messanger og MSN
?

Jeg har også prøvet efter denne anvisning - Solution2
http://www.broomeman.com/support/wsdsblwm.html
Dette skulle få Win Messanger frem i Add/remove, men det gjorde den nu ikke
ved mig.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 16-11-03 13:47

> hmm, det er sgu muligt du har ret.
> Task manager viser disse processer:
>
> msimn.exe 21.737 K
> msmsgs.exe 7.808 K (tror det er Win Messanger)
> msnmsgr.exe 21468 K (tror denne er MSN)

hey - kørte Solution1 på denne side:
http://www.broomeman.com/support/wsdsblwm.html

Nu er den HELT væk - dejligt!